mihin yliopistoon helpoin päästä! muita hoitoieteestä kiinnostuneita
Mietin hakevani keväällä lukemaan hoitotieteitä ehkä Kuopioon. Onkohan johonkin yliopistoon helpompi päästä kuin toiseen. Ja onkohan kellään kokemusta ko opinnoista
Kommentit (7)
Turku on kai vaikein hoitotieteen alalla, myös ilmeisesti suhteellisen arvostettu, samoin Tampere. Mä olen Kuopiosta valmistunut tänä vuonna, olen tohtorikoulutettavana nyt, ja töissä asiantuntijana eräässä organisaatiossa. Oulu kuulemani mukaan helpoin päästä, siltä ainakin prosentit näyttää.
Lääkikseen taas Kuopiossa helpointa päästä, eihän se sitä tarkoita että kaikki ne myös pääsee kellä lyhyt matikka lukiossa 6 ja fysiikka, biologia ja kemia samaa kaliiberia.
Kiitos vastauksista. Kuopiota ja Tamperetta mietin. Kuopio tosin tuttu kaupunki ja siksi barmempi vaihtoehto. Nyt alkaa luku-urakka!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:27"]
Lääkikseen taas Kuopiossa helpointa päästä, eihän se sitä tarkoita että kaikki ne myös pääsee kellä lyhyt matikka lukiossa 6 ja fysiikka, biologia ja kemia samaa kaliiberia.
[/quote]
Ei ole, Ouluun, varsinkin hampaalle pääsee ihan pilipalipisteillä. Vuodesta toiseen peränpitäjänä ja kärsii resurssipulasta. Kuopioon saa suhteessa eniten hyötyä ylioppilastodistuksesta.
Kauheen kiva kun täällä ihmiset vastailee vaikkei ole mitään käsitystä koko asiasta. Hoitotiedettä voi opiskella vain Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa (ja Vaasassa ruotsinkielisellä puolella Äbo Academissa). Helsingissä, Lapissa yms sitä ei voi opiskella.
Lapin ja Vaasan yliopistot taitaa olla niitä helpoimpia sisäänpääsyn kannalta. Lappeenrannan teknillinen myös.