Kuinka paljon mietitte lapsensaamisen seurauksia?
Kuinka paljon mietitte lapsensaamisen seurauksia ennen yritystä? Ekan/tokan/kolmannen kohdalla? Vai onko lapsi tehty ihan vauva/pienenlapsenkaipuuseen?
Me tehtiin eka vauva- ja lapsikuumeeseen kummemmin miettimättä. Tokaa ollaankin harkittu pitkään ja hartaasti, koska se vaikuttaa ekaan niin voimakkaasti. Lähinnä siis meidän jaksamiseen vanhempina, siksi meillä on edelleen yksi lapsi (yli 4v). Eka oli helppo päättää, kun oli vaan pariskunta josta tuli perhe. Tokan yrityksen kohdalla olen halunnut varmistua siitä että varmasti jaksamme ja että lapsi on tarpeeksi iso jos joutuu tekemään elämää helpottavia ratkaisuja vaikean vauvan kanssa (kuten se virikehoito, parempihan olis jos tuo olisi eskarissa). Onko muut miettinyt ja odottanut?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 06:34"]Tein juuri 20 minuuttia sitten negatiivisen raskaustestin taas kerran viiden vuoden yrittämisen jälkeen. Viimeinen kerta, kun sitä hoidoilla enää yritettiin. Pohdi pois vaan lisääntymistäsi, kaikki eivät siihen kykene.
[/quote]
Itse asiassa minäkään en ole ovuloinut enää synnytyksen jälkeen, tarvitsisin lääkkeet jos haluaisin yrittää tulla raskaaksi. Ja sekään ei tietenkään ole varmaa ja oikotie onneen. Ap
Olemme miettineet ja odottaneet. Odotan toista lasta ja olen välillä kauhuissani, kun tiedän sen muuttavan arkea valtavasti.
Taloudellisesti on varaa, mutta arjen hektisyys ja elämän mielekkyys pelottaa, miten liikkuminen 2 lapsen kanssa onnistuu, miten esikoinen saa edelleen tarpeeksi huomiota, millaista on matkustella 2 lapsen kanssa jne.
Lapsiluku jää kahteen.
Olen miettinyt samoja asioita kuin nelonen, etenkin elämän mielekkyys mietityttää. Ei tulisi mieleenkään hankkia lapsia ennen kuin olemme ratkaisseet nämä asiat itseksemme ja yhdessä, tämän vuoksi meillä ei ole lapsia.
Haluaisin esittää lisäkysymyksen, miksi hankkiudutte ensin raskaaksi ja sitten vasta mietitte henkistä/taloudellista/tms puolta? En halua ärsyttää vaan aidosti ihmettelen
Tein juuri 20 minuuttia sitten negatiivisen raskaustestin taas kerran viiden vuoden yrittämisen jälkeen. Viimeinen kerta, kun sitä hoidoilla enää yritettiin. Pohdi pois vaan lisääntymistäsi, kaikki eivät siihen kykene.