Nyt vanhemmat valot päälle!
Kaupassa tänään n. klo 10:20 äiti ja pinkkiin haalariin puettu n.4-vuotias lapsi. Haahuilevat sinne tänne, lapsi kyselee aamupalan perään kahteen otteeseen. Äiti vaan toteaa, että voidaan syödä vaikka aikainen lounas tänään, kun se aamupala jäi...Siis oikeesti? Korissa heillä oli tosin jogurttia ja jotain muroja eikä sitä lounastakaan sinne koriin tainnut eksyä. Antakaa nyt hyvät vanhemmat lapsillenne edes ruokaa, jos ette muuhun pysty! Surullinen olo tuli.
Kommentit (61)
Kyllä lapsille pitäis yön jälkeen jotain energiaa antaa. Jotain sieltä kotoa pitäisi aina löytyä. No meitä on joka lähtöön ja ilmeisesti olen ap:n kanssa samassa junassa.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:44"]
Ne on paenneet ryyppäämästä tullutta perheenpäätä naapuriin, jossa ei sattuneesta syystä ole ollut aamupalaa.
[/quote]
Todennäköisempi syy tänä päivänä lienee se, että ao. yh-äiti on tullut kuudelta kotiin ympäripäissään poliisikyydillä kun poimittu baarin edestä kyytiin yh-äidin yritettyä heittää pyöräteline baarin ikkunasta sisään huutaen "Miks sä et päästä mua sisään, oonksmä sun mielestä läski mitä? Vittu kato ittees vittu. Vittu mä soitan makelle! Ai niin senkin mielestä mä oon läski yhyy. Mut pillu kelpaa saatana, vittu kattokaa kaikki mun pillua saatana!".
Poliisi ei ole tiennyt lapsesta ja laskenut akan kotiinsa jäähtymään.
Numero 9: apua, me käydään n. kerran viikossa kaupassa ja silloin on kärry täynnä tavaraa. Kuvitteletko siis ettei meillä ole siinä vaiheessa enää yhtään ruokaa kotona. Outo ajattelu sinulla.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:56"]Kyllä lapsille pitäis yön jälkeen jotain energiaa antaa. Jotain sieltä kotoa pitäisi aina löytyä. No meitä on joka lähtöön ja ilmeisesti olen ap:n kanssa samassa junassa.
[/quote]
Mistä tiedät ettei lapselle ollut annettu/tarjottu mitään? Ihan hyvin voi olla tuon ikäisellä että aamiainen ei kelpaa/maita ja jää syömättä siksi. Tai syö jostain syystä vain vähän. Lapselle onkin tullut nälkä ja alkaa sitten siksi kaipailemaan sitä aamupalaa vaikkei se pari tuntia aiemmin kelvannut. Täysin normaali tilanne silloin tällöin joidenkin tuon ikäisten kanssa.
Oikeasti, suututtaa tuollaiset ihmiset jotka luulevat voivansa päätellä vaikka mitä jonkun ventovieraan elämästä ja ilkeävät vielä tulla tänne retostelemaan kuinka he itse olisivat paljon parempia. Muka.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:50"]Mää näin elokuvissa pariskunnan joilla oli mukana porkkanaa ja omenaa noin kymmenvuotiaalle hoikalle tytölle. Alkupalaksi, sanoi äiti. Sitten sai yhden suklaapäällystetyn vaahtokarkin, josta puhuttiin kuin se olisi maailman kahdeksas ihme.
[/quote]
Ja tämä asia kuului sinulle miten?
Omenat ja porkkana ovat terveellisiä ja hyviä naposteltavia, mitä siinä on pilkkaamista? Suosittelen sinullekin karkin mussutuksen sijaan. Tosin älyähän sekään ei tuo lisää, mutta ainakin läskejä vähentää.
Minä huonoakin huonompi äiti olin tänään noihin aikoihin kaupassa neljä vuotiaan poikani kanssa, jolla oli sininen haalari. Me emme syöneet aamiaista. Syy: Heräilimme yhdeksältä ja passitimme koululaisen opintielle. Juuri kun olimme aamiaista tekemässä, koululainen tulee takaisin kotiin ja sanoo, että pyörästä puhkesi kumi, eikä enää ehdi kouluun kävellen. Pikaisesti puin itseni ja nelivuotiaan ja sulattelin auton hangesta. Pakkasin koko konkkaronkan autoon ja ehdittiin sinne juuri kun kellot soi.
Koska olimme jo liikenteessä eikä nälkä nyt niin kovin iso ollut, ajattelin samalla vaivalla käydä tekemässä ostokset, niin ei sitten enää tarvitse lähteä. Kotiin tultua söimme tukevan brunssin ja jatkoimme päivää kuin mitään ei aamulla olisi tapahtunutkaan.
Ihan kamala äiti olen.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:56"]
Se että korissa oli aamupalatarpeita, kielii siitä, että kotona niitä ei ollut. Emme tiedä miksei, olisivatko tulleet myöhään reissulta tai joku muu syy.
[/quote]
Mikä on tämän kirjoittajan ajatuksen takana, voisitko selventää? Siis koska aamupalatarpeita oli korissa, niitä ei ole kotona, wtf? Missä vaiheessa siis itse täydennät ruokavarastojasi?
[/quote] Jos oli aamupala jäänyt väliin = niitä oli korissa = niitä ei ehkä ollut kotona, emme tiedä syytä miksi näin. Mitä mun ruokavarastoni kuuluvat tähän ketjuun? Mikä oli oma ajatuksesi tässä takana, voitko selventää?
Mies on syönyt vanukkaat ja aamupalatarpeet.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:44"]
Ne on paenneet ryyppäämästä tullutta perheenpäätä naapuriin, jossa ei sattuneesta syystä ole ollut aamupalaa.
[/quote]
Todennäköisempi syy tänä päivänä lienee se, että ao. yh-äiti on tullut kuudelta kotiin ympäripäissään poliisikyydillä kun poimittu baarin edestä kyytiin yh-äidin yritettyä heittää pyöräteline baarin ikkunasta sisään huutaen "Miks sä et päästä mua sisään, oonksmä sun mielestä läski mitä? Vittu kato ittees vittu. Vittu mä soitan makelle! Ai niin senkin mielestä mä oon läski yhyy. Mut pillu kelpaa saatana, vittu kattokaa kaikki mun pillua saatana!".
Poliisi ei ole tiennyt lapsesta ja laskenut akan kotiinsa jäähtymään.
[/quote]
voi sua Jonne ressukka! onko sunkin vanhemmat nyt ryyppäämässä, vai muutenko vaan ne ei välitä kun sä lintsaat koulusta?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:01"]
Numero 9: apua, me käydään n. kerran viikossa kaupassa ja silloin on kärry täynnä tavaraa. Kuvitteletko siis ettei meillä ole siinä vaiheessa enää yhtään ruokaa kotona. Outo ajattelu sinulla.
[/quote] Jos teillä lapset huutaa siinä vieressä samalla nälkäänsä, niin voi olla että sellainen ajatus käy mielessä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:06"]
Se että korissa oli aamupalatarpeita, kielii siitä, että kotona niitä ei ollut. Emme tiedä miksei, olisivatko tulleet myöhään reissulta tai joku muu syy.
[/quote]
Mikä on tämän kirjoittajan ajatuksen takana, voisitko selventää? Siis koska aamupalatarpeita oli korissa, niitä ei ole kotona, wtf? Missä vaiheessa siis itse täydennät ruokavarastojasi?
[/quote] Jos oli aamupala jäänyt väliin = niitä oli korissa = niitä ei ehkä ollut kotona, emme tiedä syytä miksi näin. Mitä mun ruokavarastoni kuuluvat tähän ketjuun? Mikä oli oma ajatuksesi tässä takana, voitko selventää?
[/quote]
En minä ainakaan lähde ostamaan aamupalatarpeita vasta sitten, kun kaikki on jo loppu. Varaudun ennalta. Saisin syödä kotonani olevista aamupalatarpeista vielä ainakin huomenaamulla, ehkä ylihuomennakin. Ostan uutta valmiiksi, juuri siksi ettei mikään loppuisi kesken. Miten ihmeessä siis sait tehtyä ap:n tekstistä päätelmän, ettei puheena olleen äidin kotona ollut mitään aamupalatarpeita, koska hän oli sellaisia ostamassa? Ja veditpä ajatuksesi vielä vähän pidemmälle: ehkä he olivat olleet reissussa. Tällaisilla olettamuksilla mennään hyvin usein metsään, ja vauhdilla.
Itselläni on nirso ja pieniruokainen lapsi, tosin vasta alle 2-vuotias. Voin hyvin kuvitella, että eteen tulee jatkossakin tilanteita, jolloin aamupala ei kerta kaikkiaan maistu. Vaikka haluaisin syöttää lasta joka välissä ja vaikka seistä päälläni saadakseni lapsen syömään enemmän, niin olen huomannut fiksuimmaksi tarjota ruokaa vain sen 5-6 kertaa päivässä. Ylimääräiset välipalat vievät sen vähäisenkin ruokahalun varsinaiselta aterialta. Jos lapsi juo aamupalaksi 20 ml maitoa eikä suostu syömään muuta, niin en vartin välein tarjoa syötävää, vaan seuraava ateria on lounas. Sitä voidaan toki tällaisina erityisen nirsoina päivinä aikaistaa normaalista.
En tiedä, oliko ap:n kaupassa tapaama lapsi samanlainen kuin omani, mutta ulkopuolisen on tosiaan hankala tietää, millainen tilanne on kyseessä. Suurin osa vanhemmista tekee parhaansa lastensa hyvinvoinnin eteen, vaikka se voi ulkopuolisesta muulta näyttää.
Haluan kyllä olla samanlainen mutsi kuin ap on! Ei ole lapsella koskaan nälkä! siitä on täydelliset äidit tehty!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:06"]Minä huonoakin huonompi äiti olin tänään noihin aikoihin kaupassa neljä vuotiaan poikani kanssa, jolla oli sininen haalari. Me emme syöneet aamiaista. Syy: Heräilimme yhdeksältä ja passitimme koululaisen opintielle. Juuri kun olimme aamiaista tekemässä, koululainen tulee takaisin kotiin ja sanoo, että pyörästä puhkesi kumi, eikä enää ehdi kouluun kävellen. Pikaisesti puin itseni ja nelivuotiaan ja sulattelin auton hangesta. Pakkasin koko konkkaronkan autoon ja ehdittiin sinne juuri kun kellot soi.
Koska olimme jo liikenteessä eikä nälkä nyt niin kovin iso ollut, ajattelin samalla vaivalla käydä tekemässä ostokset, niin ei sitten enää tarvitse lähteä. Kotiin tultua söimme tukevan brunssin ja jatkoimme päivää kuin mitään ei aamulla olisi tapahtunutkaan.
Ihan kamala äiti olen.
[/quote]
että oikein brunssin söitte, hienoa!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:06"]
[/quote]
[/quote]
En minä ainakaan lähde ostamaan aamupalatarpeita vasta sitten, kun kaikki on jo loppu. Varaudun ennalta. Saisin syödä kotonani olevista aamupalatarpeista vielä ainakin huomenaamulla, ehkä ylihuomennakin. Ostan uutta valmiiksi, juuri siksi ettei mikään loppuisi kesken. Miten ihmeessä siis sait tehtyä ap:n tekstistä päätelmän, ettei puheena olleen äidin kotona ollut mitään aamupalatarpeita, koska hän oli sellaisia ostamassa? Ja veditpä ajatuksesi vielä vähän pidemmälle: ehkä he olivat olleet reissussa. Tällaisilla olettamuksilla mennään hyvin usein metsään, ja vauhdilla.
[/quote] Tarkoitus oli vain kertoa ap:lle ettemme voi tietää miksi äiti toimi kuten toimi ja miksi lapsi oli ilman aamupalaa. En tiedä miksi luulit minun tehneen mitään päätelmiä tekstistä, kaikki oli oletusta. Onneksi joku muukin oli esittänyt hyviä teorioita miksi näin.
Ap:n on syytä ensi kerralla mennä suoraan kertomaan esimerkin äidille valoistaan, eikö?
Meillä kävi vastaavasti kuin 28:lla. Koululaisen pyörä oli yöllä varastettu ja lähdin kiireellä kyyditsemään häntä autolla kouluun ja mukaan otin 5-vuotiaamme, joka oli tuolloin lomalla päiväkodista. Lapsi ei ehtinyt syödä mitään enkä minäkään, hyvä kun vaatteet saatiin päälle. Koululaisen vietyämme menimme kauppaan ja ostimme juurikin jugurttia ja muroja, koska lapsella on lupa syödä niitä lomapäivien aamupalaksi, muulloin syö puuroa. Kyllä meillä silti oli muuten kaapit täynnä ruokaa. Tehkää minusta nyt lastensuojeluilmoitus! Lapsellani oli myös pinkki haalari - ihan hirveää! Luultavasti emme kuitenkaan olleet tuo ap:n kyttäämä parivaljakko, koska tämä tapahtui jo useampi viikko sitten enkä huomannut kenenkään vakoilevan meitä hyllyjen takaa.
Eikö se lapsi pyytänyt syötävää? Silloinhan se oli aivan äidin vallassa.
Miksi lapsi pyysi syötävää? Siksi ettei ollut syönyt ja siihen voi olla monta syytä.
[/quote]