Lapsen opettaja on hirveä
Huutaa lapsille ja vanhemmille, kyseessä nuori kiltti lapsi.
Mitä voi tehdä?
Kommentit (47)
Ihmeellisiä kommentteja.
Tietysti olen joskus korottanut ääntäni, että olkaa hiljempaa jne.
Tuolla koululla olen kyllä nähnyt selkeää huutamista 1-2-luokkalaisille.
Tuntuu, että siellä on tullut henkilökunnan tapa kommunikoida noin.
Ajattelin laittaa rehtorille viestiä. Ehkä opettajat tarvisivat vuorostaan tunnetaitojen kehittämistä ja palautumista tukevaa ohjeistusta, tykypäivää tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja.
Tietysti olen joskus korottanut ääntäni, että olkaa hiljempaa jne.Tuolla koululla olen kyllä nähnyt selkeää huutamista 1-2-luokkalaisille.
Ajattelin laittaa rehtorille viestiä. Ehkä opettajat tarvisivat vuorostaan tunnetaitojen kehittämistä ja palautumista tukevaa ohjeistusta, tykypäivää tms.
Ap
onnea matkaan jos haluat leimautua hankalaksi vanhemmaksi.
Mitäs jos vaan pakkaisitte sen vihon mukaan kouluun?
Aloittaja ei korota ääntään lapselleen koskaan? Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja.
Tietysti olen joskus korottanut ääntäni, että olkaa hiljempaa jne.Tuolla koululla olen kyllä nähnyt selkeää huutamista 1-2-luokkalaisille.
Ap
onnea matkaan jos haluat leimautua hankalaksi vanhemmaksi.
Mitäs jos vaan pakkaisitte sen vihon mukaan kouluun?
Ei hirveästi pelota. Haluan lapselleni hyvän koulutien, ja olen opettajalle yrittänyt sanoa. Kaksi lapsen luokkakaverin vanhempaa ovat samaa mieltä, joten ehkä kysyn saanko mainita heidänkin nimet. Ei todella voi jatkua näin. Vihko oli vain yksi esimerkki, eikä ongelman pointti kuten varmasti ymmärrät.
Lapsi on hyvä koulussa, joten puuttuminen tuskin vaikuttaa mihinkään negatiivisesti, päinvastoin. Saa myös, toivottavasti, jatkossa parempaa tunneohjausta ja mallia.
Ap
Jos meistä jokainen pelkää mainettaan niin mikään tässä maailmassa ei muutu.
Meidän perheellä on asiat hyvin, eikä todellakaan hävetä ajaa yhteistä hyvää. Koen, että niin sanotusti hyväosaisilla on myös velvollisuus tuoda epäkohtia esiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos meistä jokainen pelkää mainettaan niin mikään tässä maailmassa ei muutu.
Meidän perheellä on asiat hyvin, eikä todellakaan hävetä ajaa yhteistä hyvää. Koen, että niin sanotusti hyväosaisilla on myös velvollisuus tuoda epäkohtia esiin.Ap
Sori mutta ei se toimi noin.
Saat hankalan vanhemman maineen ja lisäksi ylimielisen ihmisen maineen, joka luulee liikoja itsestään ja perheestään. Toisaalta maine taitaa olla ihan oikeutettu.
Lapsesi ovat ne, jotka lopulta kärsivät tuosta asenteestasi. Voin kertoa kokemuksesta, että jos lapsen vanhempi p*rseilee ykkösellä, koululla on joku joka muistaa mainita vielä yläkoulussa, että lapsella on hankalat vanhemmat/hankala äiti.
Kun kerran olet niin fiksu ja filmaattinen, niin opetta lastasi sietämään epämukavaa oloa ja - vielä parempaa - opeta lastasi pitämään puoliaan sanomalla itse asiallisesti vastaan.
Se on sattumankauppaa millaiset opettajat lapsille sattuu. Esikoisella oli oikein tasaspainoinen ja pätevä ope. Kuopuksella vähän heikompi, sairasteleva mutta kyllä hänkin tykkäsi suurimmaksi osaksi.
Meidän opettajassa on hieman hirveä ja vähän taitaa olla nautaakin seassa, toisessa opettajassa on paljon sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän opettajassa on hieman hirveä ja vähän taitaa olla nautaakin seassa, toisessa opettajassa on paljon sikaa.
Ei paljon naurata sun puujalkavitsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosikkojen elämä on tiettävästi vaikeaa.
Annan kyllä kehuja jos aihetta. Eskari ja päiväkoti sujuneet hyvin.
Onko teistä mahdottomuus, että yksinkertaisesti tässä koulussa on huono opettaja? Ainakin hän on sairausloman tarpeessa.
Miksi minua pitäisi haitata, jos yläkoulun opettaja pitää lapsen äitiä huhupuheiden mukaan hankalana? Ehkä yllätän ja olen kiva. Tuskin nämä lapsen arvosanoissa voivat näkyä. Jos näkyisi ilman syytä, niin siihenkin puuttuisin. Kokeiden pisteytystä on vaikea viilata.
Aå
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosikkojen elämä on tiettävästi vaikeaa.
Tuo vitsi vaan oli todella huono.
Valitettavasti olen tällaisen ammattiin täysin soveltumattoman kohdannut. Sittemmin vaihtoi toiseen kouluun, onkohan ap:n lapsen opena?
Tietysti otat yhteyttä rehtoriin ja vielä parempi jos otatte muiden vanhempien kanssa yhdessä.
Voitte ehdottaa ohjaajaa luokkaan, on ainakin joku aikuinen lisänä seuraamassa mitä siellä tapahtuu.
T. Koulunkäynninohjaaja
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti olen tällaisen ammattiin täysin soveltumattoman kohdannut. Sittemmin vaihtoi toiseen kouluun, onkohan ap:n lapsen opena?
Tietysti otat yhteyttä rehtoriin ja vielä parempi jos otatte muiden vanhempien kanssa yhdessä.
Voitte ehdottaa ohjaajaa luokkaan, on ainakin joku aikuinen lisänä seuraamassa mitä siellä tapahtuu.
T. Koulunkäynninohjaaja
Lisään vielä, että valmistaudu vaatimaan ja valittamaan niin monta kertaa, että rehtorin on pakko tehdä jotain. Yksi kerta ei välttämättä vielä riitä mihinkään.
Kerro esimerkkejä ja perustele. Ja yhdistäkää tosiaan vanhemmat voimanne. Jos hätä on todellinen, ei tässä ole syytä arkailla ja miettiä voitko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla 6! Yritittekö mitenkään vaikuttaa asiaan tuolloin?
Mietin, että eikö tuo vaikuta jo lapesenkin? Onneksi alkuluokkien päivät on lyhyitä.
Ap
Oli useita palavereja. Eipä ne mitään auttaneet. Tämä hirveä ope kuulemma ottaa aina jonkun silmätikuksi ja silloin se oli meidän lapsi. Kyllä se stressaavaa oli, kun tuntui, ettei mikään mitä lapsi tekee ole oikein. Hän jopa huomautteli välitunneista aina välillä vaikka lapsi ei kiusannut ketään tms. Leikki kuulemma liian rajusti tms.
Voi kuule. Opella tuskin on mitään tarvetta ottaa ketään silmätikuksi. Muutenkin hommia on ihan tarpeeksi.
Lapsellesi on huomatettu aiheesta mutta hän ei näe omaa osuuttaan asiassa.
Lapsen isän kummitäti oli samassa koulussa opena ja niin hän kertoi tästä opesta. Eikä lapseni tehnyt ikinä tämän open mielestä mitään oikein. Joka päivä teki kaiken väärin. Kuitenkin nyt yläkoulussa on paljon positiivisia wilma merkintöjä.
Lapsen isän kumminkaima ei toimi ammatillisesti juoruillessaan kollegastaan.
Lapsen isän kummitäti oli samassa koulussa opena ja niin hän kertoi tästä opesta. Eikä lapseni tehnyt ikinä tämän open mielestä mitään oikein. Joka päivä teki kaiken väärin. Kuitenkin nyt yläkoulussa on paljon positiivisia wilma merkintöjä.