Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset menevät mukaan hullutuksiin, kuten nyt tuo Kobe-härkä?

Vierailija
30.10.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008369192.html

Minä pidän hullutuksia hullutuksina, enkä mene mukaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset haluavat tuntea itsensä erityisiksi, keinolla ei ole niin väliä. Matkustelua, tatuointeja, laskuvarjohyppyä, kobe härkää, heinäsirkkoja ja kuka mitäkin. Itsetunto kasvaa....kaiketi.

Vierailija
22/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet ajavat meidät hullutuksiin tunteettomien ja tunnekylmien silmissä. Heille kaikki pitää olla järkevää tai kehittävää, surullista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettisempää kuin suomalainen liha.

Vierailija
24/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset haluavat tuntea itsensä erityisiksi, keinolla ei ole niin väliä. Matkustelua, tatuointeja, laskuvarjohyppyä, kobe härkää, heinäsirkkoja ja kuka mitäkin. Itsetunto kasvaa....kaiketi.

Olen hypännyt tandemlaskuvarjohypyn, mutta ei se kyllä itsetuntoon vaikuttanut, mutta ihan järjettömän hyvät fiilikset tuli. Jos olisin eläin, niin ehdottomasti sitten lintu, koska korkeuksissa olo tuo tosi hyvän tunteen. Hyppy oli haaveena jo tosi nuoresta lähtien.

Vierailija
25/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maistaisin mielelläni, mutta ei voi laittaa vähiä rahoja siihen. Ehkä joskus sitten. 

Vierailija
26/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus ostanut tuota lihaa kilon ja tehnyt siitä sitten karjalanpaistia. voi sanoa että oli hyvän makuista.

Vierailija
27/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, joilla on varaa saattavat haluta kokeilla jotain tavallisesta poikkeavaa. Se että tuodaan jotain kallista lihaa hetkeksi tiskille suomalaiseen ruokakauppaan ei liene mikään kauhean suuri hullutus. 

Kai ne lihat lentokoneella on tuotu ja kai sitä menee hukkaankin. Lisäksi hinta on järjetön. Eli on suuri hullutus.

Miten sitä muka voisi mennä hukkaan? Kyllä tuo takuuvarmasti menee kaupaksi viimeistä grammaa myöten.

Vierailija
28/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo varmasti hyvää, mutta onko niin paljon parempaa kuin blenderillä sekaisin vedetty 50/50-suhteessa silavaa ja naudan paistia, että kannattaa maksaa?

Vierailija
29/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran elämässäni syönyt Koben härästä paistetun pihvin Tampereen Stefan Steakhousessa. Vaikka olen matkannut maailman ympäri moneen kertaan niin en ole koskaan syönyt parempaa pihviä. Uskomaton pihvi.

Vierailija
30/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus olen nähnyt ketjun jossa ylpeillään sillä että tilataan saksasta alkoholia. ne joiden mielestä tuollaisen lihan ostaminen on turhaa, niin mitähän mieltä he ovat siitä että jotkut laittavat rahansa alkoholiin.

Vierailija
31/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin kuin maskit ja vessapaperi? Häränlihan ymmärrän.

Vierailija
32/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on varmaan kaikki tavallista kalliimpi hullutusta? 

Mieti. Joku tuhlaa rahansa autoon, kotiteatteriin ja jätti suureen televisioon. Yksi pihvi ei tuossa kilpavarustelussa tunnu missään.

Vierailija
33/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei koiranlihaakin voisi tuoda Suomeen jos kerran on trendikästä näidän aasialaisten erikoislihojen kanssa? Ostaisin mielelläni koiraa. Nauta on eläin siinä missä koirakin.

Vierailija
34/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tuulipuku suhisten painellaan Lidliin ja katkerana tuomitaan muu hullutuksiksi

Vierailija
35/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koiranlihaakin voisi tuoda Suomeen jos kerran on trendikästä näidän aasialaisten erikoislihojen kanssa? Ostaisin mielelläni koiraa. Nauta on eläin siinä missä koirakin.

varmasti siihen on jonkinlainen lainsäädäntöön liittyvä juttu ettei koiravoi syötä. varmaan joku lakia opiskellut voi laittaa tarvittavat pykälät.

Vierailija
36/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen joskus ostanut tuota lihaa kilon ja tehnyt siitä sitten karjalanpaistia. voi sanoa että oli hyvän makuista.

Jossain ulkomailla sitten tehnyt. Tuota lihaa kun ei ole ollut Suomessa aiemmin tarjolla kuin huippuravintoloissa.

Varmasti juuri oikea tuote karjalanpaistiin käytettäväksi.

Itse jauhaisin tuon koirille raakaruoaksi.

Joo ja tiedän, että kommentti oli sarkasmia ja Porvoosta.

Vierailija
37/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole rationaalisia olentoja. On tarve uskoa asioihin. Uskominen aiheuttaa ihmisessä mielihyvää tuottavien välittäjäaineiden eritystä.

Kobe-härän uskomaton hyvyys, Jumalaan uskominen, jalkapalloseuran fanitus, Picasson maalausten ylimaallisena nerokkuuttena näkeminen ovat tälläisiä asioita joihin uskominen tuottaa mielihyvää.

Vierailija
38/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aitoon kobeen päässyt käsiksi, mutta eräällä korruptiokeikalla oli tarjolla wague-pihviä. Olihan se nyt kulinaristisena elämyksenä jotain aivan ylimaallista verrattuna peruspippuripiffiin tms, mutta en nyt välttämättä ostaisi itse, siksi että omilla kokkaustaidoillani en saisi lihaa sellaiseksi kuin kuuluu.

(Joojoo, kobe on myös wagueta, mutta vain tarkalta alueelta. Nauttimani piffi oli wagueta, mutta hinnan perusteella ei kuitenkaan sitä aidointa...)

Vierailija
39/39 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten tuottajien kannattaisi satsata parempaan kuin welfare qualityyn ja luomuun kun eivät kuluttajille kelpaa. Luksusolot tuotantoeläimille ja etenkin hinnat pilviin, niin jo alkaa kauppa käymään! Stressitön liha on kyllä oikeasti mainio juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme