Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa tarkistaa kerralla koko kroppa syövän varalta?

Vierailija
07.01.2015 |

Otsikossa se jo olikiin, eli onko olemassa mitään keinoa käyd kerralla koko kroppa läpi syövän/kasvainten varalta? Voiko esim. koko kehon kuvata MRI-koneella ja näkyiskö siinä kaikki poikkeamat?

Mä pelkään syöpää ihan hulluna ja käyn monta kertaa vuodessa lääkäillä tarkistuttamassa milloin mitäkin. Maksaisin mielelläni yksityisellä koko kehon kuvauksen, jos se takoittaisi sitä että sillä ne kasvaimet löytyisi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö syövät verikokeissa?

Vierailija
2/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyisi koko kehon skannauksella. Tosin se pitäisi sitten tehdä kerran kuukaudessa ja se taas lisäisi syövän riskiä huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että on, sitä paitsi mitä se hyödyttää jos saisit nyt tietää, ettei kasvaimia löydy. Viimeistään kuukauden päästä haluaisit uudestaan, kun pelkäisit että syöpä tekee tuloaan. Nyt voi tuntua siltä, että yksi kerta helpottaa mutta siitä tulisi kierre, en usko että edes yksityiset määräävät luulotautiselle kuvia muuten vaan... Mieluummin mene vaikka yksityiselle psykiatrille/psykologille juttelemaan, kannattaa varmasti enemmän ja saat pään sisäistä apua (sitä tarvitset nyt). Tsemppiä! :) Terveisin toinen syöpää sairaaloisesti pelkäävä (nyt taas seesteisemmällä kaudella, mutta ongelma pahenee välillä).

Vierailija
4/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, sairauden (syövän) pelko harvoin lähtee sillä, että teetätät "kokovartaloskannauksen". Se tuo helpotuksen ehkä muutamaksi päiväksi, viikoksi. Sitten mieli alkaa keksiä jotain uutta sairautta, johon voit olla juuri sairastumaisillani. Lähtisin purkamaan pelkoa jollain keskustelevalla hoidolla, en superkalliilla omakustanteisella magneettikuvauksella.

Vierailija
5/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu mielenterveyststoon ja pyydä lääkitys. Et pääse muutoin tuosta neuroosistasi eroon.

Vierailija
6/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait yksittäisiä syöpäsoluja näe millään nykyskannerilla. Pikku kasvaimet ja niitä isommat toki.

Vierailija
7/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:14"]

Hankkiudu mielenterveyststoon ja pyydä lääkitys. Et pääse muutoin tuosta neuroosistasi eroon.

[/quote]

eipä sitä heti mitään lääkitystä tarvitse. Monesti ihan järkipuhe voi auttaa. Siksi suosittelen ainakin paria kertaa hyvällä psykiatrilla käyntiä mieluummin kuin lääkärissä juoksemista. Syövän sairaalloinenkin pelko on hyvin yleistä. T. 4

Vierailija
8/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pyytänyt paikallisesta terveyskeskuksesta apua, mutta pääsin vain psykiatriselle sairaanhoitajalle, jolla kävin useamman kuukauden ajan kerran viikossa. Mitään merkittävää apua siitä ei ollut.

Haluaisin terapiaan, mutta täällä meillä päin ei ole kuin yksi yksityinen psykiati ja sillä käyminen maksaa melkein 500€/ 3 kertaa. Mun sairasvakuutus ei kata sitä ja julkisen puolen kautta en saa lähetettä minnekään, kun sanovat vaan että syö mielialalääkkeitä :( Lääkkeitä en halua syödä, koska se ne ei poista ongelmaa. Huonoina kausina oon saanut apua kasvilääkinnästä, mutta oireet palaavat aina ja haluaisin niistä eroon.

HAluaisin vain olla terve ja tasapainoinen :(

Vierailija
9/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä lääkityskin voisi hyväksi olla ellet muka tosiaan saa keskusteluapua. Kyllä itselläni mielialalääkitys on auttanut pakkomielteisiin yms. Sellaisiksi tulkitsisin myös nuo sinun pelkosi.

Vierailija
10/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin auttoi moneksi vuodeksi pään mri(?)-kuvaus. Sitä ennen olin pelännyt aina aivokasvainta joka päänsäryllä. Minä ainakin voisin haluta käydä vaikka 5v välein kokovartaloskannissa. Mitä isoa haittaa siitä olisi, jos itse sen maksaisin?

Vierailija
11/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyks kaikki syövät valkosolujen määrästä, vai onko se vaan leukemian oire? Sitten näkyis vaan verikokeesta

Vierailija
12/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:37"]

Kyllä minulle ainakin auttoi moneksi vuodeksi pään mri(?)-kuvaus. Sitä ennen olin pelännyt aina aivokasvainta joka päänsäryllä. Minä ainakin voisin haluta käydä vaikka 5v välein kokovartaloskannissa. Mitä isoa haittaa siitä olisi, jos itse sen maksaisin?

[/quote]

Se onkin eri asia, jos olet pelännyt päänsäryn tarkoittavan mahdollista olemassa olevaa aivokasvainta ja todistetaan ettei siellä mitään kasvainta ole vaan päänsärky johtuu jostain ihan muusta eikä ole vakavaa.

Oireettoman potilaan koko kropan kuvaus "huvikseen" potilaan omasta halusta taas on eri asia, sillä hän pelkää ihan sitä piilossa olevaa, oireilematontakin kasvainta missä tahansa kehon osassa. Kun todistetaan ettei mitään ole, alkaa potilas todennäköisesti vähän ajan kuluttua uudelleen pelkäämään syöpää. Syöpä kun ilmestyy monesti "tyhjästä" ja voi ilmestyä nopeastikin.

Vierailija
13/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:20"]

Oon pyytänyt paikallisesta terveyskeskuksesta apua, mutta pääsin vain psykiatriselle sairaanhoitajalle, jolla kävin useamman kuukauden ajan kerran viikossa. Mitään merkittävää apua siitä ei ollut.

Haluaisin terapiaan, mutta täällä meillä päin ei ole kuin yksi yksityinen psykiati ja sillä käyminen maksaa melkein 500€/ 3 kertaa. Mun sairasvakuutus ei kata sitä ja julkisen puolen kautta en saa lähetettä minnekään, kun sanovat vaan että syö mielialalääkkeitä :( Lääkkeitä en halua syödä, koska se ne ei poista ongelmaa. Huonoina kausina oon saanut apua kasvilääkinnästä, mutta oireet palaavat aina ja haluaisin niistä eroon.

HAluaisin vain olla terve ja tasapainoinen :(

[/quote]

Ymmärrän sinua :( Kumpa osaisin auttaa. Tuo koko kehon kuvaus kyllä maksaa moninkertaisesti tuon 500euroa ja 99%varmuudella se ei sinua pitemmän päälle auta. Harkitse kuitenkin maksavasi tuo psykiatri edes kokeeksi. t.4

Vierailija
14/38 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lisään vielä, että psykiatri osaisi miettiä mahdollista lääkitystäkin juuri sinulle; onko se kannattavaa vaiko ei. Yleislääkäreihin en luottaisi noissa asioissa. t.4

Vierailija
15/38 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö syövät verikokeissa?

Jotkut syövät näkyy (esim verisyöpä, maksasyöpä joissain tapauksissa) mutta suurin osa ei.

Kyllähän koko kropan MRI onnistuu varmaankin yksityisellä ja siinä näkyy kyllä kaikki kasvaimet (mutta suurin osa näistä on erilaisia hyvälaatuisia patteja). Kokovartalon magneetissa kuulemma joka kolmannella on jokin kasvainlöydös just sen takia että erilaiset payit ja kyhmyt on niin yleisiä. Näistä ehkä sadasosa on syöpää.

Vierailija
16/38 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ei mitään haittaa, MRI kun ei ole ongelmallinen säteilynkään osalta. Lähinnä hyvin turhaa ja ylimitoitettua, mutta toisaalta jos sillä saa mielenrauhan niin miksipä ei.

Vierailija
17/38 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet henkisesti vakavasti sairas, ap.

Hankkiudu hoitoon.

Normaalin elämään kuuluu aina epävarmuus monista asioista.

Aloituksesi on heikko provo.

Vierailija
18/38 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin vakavia kuolemaan johtavia sairauksia kuin syöpä.

Hae ap rauhoittavia lääkkeitä, muuten kuolet pelkoosi enemmin kuin mihinkään syöpään. Olet mt-tapaus.

Porvoolaisen pelkääjän pakinahan aloitus kuitenkin on.

Vierailija
19/38 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri syöpä? Onhan muitakin tappavia tauteja, tapaturmia ja onnettomuuksia miljoonittain. Kaikkia niitä ei voi loputtomasti estää vaikka tekisi mitä.

Vierailija
20/38 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraäänellä tuo olis kai nopea katsoa, mutta näkyykö syövät sillä??