En tajua miksi toisten pitää painua töihin tartuttamaan muita...
vaikka ei olla juuri edes toivuttu. Kaverini oksenteli ja ripuloi eilen ja eikun aamulla töihin, koska muutkin tulee, mitäs sen väliä vaikka muutkin tartuttaa... Voi helvata, olen häneltä saanut monia flunssia kun räkä valuen ja yskivänä kirmaa töissä, siis ollut vakituinen työsuhde varmaan 20 vuotta, mutta selittää aina että potkut tulee jos pois, joskus käy välillä oksentamassa tai ripuloimassa, ÄRSYTTÄÄ IHAN HELVATASTI toi tautien levittäminen!!!!!!!!!!! Oon sanonu tuhat kertaa, hermostuu vaan ettei VOI olla pois...
Kommentit (24)
Samaa mieltä. Epidemiat ei leviäis jos ihmiset malttas pysyä kotona, mikä helvatan hinku sinne töihin on?
Se on käytöstapojen puutetta, kun tartutetaan muita tahallaan, kun ei vaan piitata. Suomalaiset itsekkäät juntit pitäisi pakottaa tapakursseille, jonka jälkeen yksikään pallopää ei enää kutsuisi kylään, jos kodissa sairastetaan tarttuvaa, lähtisi kipeänä itse kyläilemään, tunkisi työpaikalle sairaana muita tartuttamaan, menisi julkisiin paikkoihin sairaana pyörimään, jos ei ole ehdoton pakko jostain syystä niin tehdä (näitä pakkoja lopultakin hyvin vähän!) jne. Ei omassa lapsuudessani ollut tällaisia, jotka nykyään eivät edes oksennustautia vaivaudu potemaan rauhassa, vaan menevät tahallaan minne tahansa jakamaan tartuntaansa. Ei kai voi kauhalla vaatia, jos lusikka oli se millä jaettiin varsin laiha annos...
Eräs johdon sihteeri kieltäytyy jäämästä kotiin, vaikka olisi mikä tauti. Hänellä on jatkuva migreeni, minkä vuoksi useamman kerran kuukaudessa työpaikalla tehdään töitä hämärässä ja hiljaa. Muutaman kerran vuodessa hänellä on hirveä limaflunssa, mikä ei estä häntä ilmestymästä kokouksiin ja pysäyttämästä keskustelu äänekkään, monta nenäliinaa vaativan niistämisen avulla. Jollei siivoojia näy, muut työntekijät käyvät salaa desinfioimassa tuon rouvan kostuttamat pöydät ja ovenkahvat pahimpien klimppien varalta.
Rouva on ylpeä siitä, että hän ei ole koskaan sairaslomalla ja inhoaa muutenkin poissa töistä olemista, koska kotona hänellä ei ole mitään tekemistä. Minun kyökkidiagnoosini on se, että hänellä on tylsien kotiolojen lisäksi silmitön halu kontrolloida ympäristöään. Ja mikäpä sen mukavampaa kuin olla marttyyri ja samalla saada muut ensin kävelemään seinänvieruksia pitkin ja sitten kipeiksi.
Käsittämätöntä nämä kommentit "olet sen kuitenkin jo saanut". En ole, olen tarkka hygieniasta. Mutta millä vältellä pahimmassa räkä-ja pisaravaiheessa olevaa? Ei millään.