Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluvusta

Vierailija
06.01.2015 |

Meillä oli miehen kanssa ennen suunnitelmana kaksi lasta. Nyt esikoisemme on vuoden ikäinen ja haaveilin toista lasta, kunnes mieheni sanoi että ei enää haluakkaan lapsia lisää tai aikaisintaan viiden vuoden päästä voidaan katsoa tilannetta uusiksi.

Pitäisikö minun vaan tyytyä tähän mieheni päätökseen vai esimerkiksi erota? Minä olisin halunnut alunperin kolme lasta ja joustin miehen tahtoessa vaan kaksi. Pitääkö minun vaan taas 'antaa periksi' vaikka useampi lapsi olisi minun unelmani? :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään olisi antaa neuvoja? :(

Vierailija
2/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sinun ei tulisi luopua unelmistasi pelkän parisuhteen vuoksi.

- Terveisin 12 tahtonut, mutta vain 9 saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jssap

Mä halusin ison perheen, mies ilmoitti yhden jälkeen, että se on nyt tässä. Enää ei ikä riitä isoon perheeseen, mutta on sentään alati pahemmaksi menevä v-mäinen mies kumppanina. Ah tätä auvoa ja onnea ja malja sille, että suhteessa pysytään eikä luovuteta.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Vierailija
4/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpi sulle on tärkeämpää, porsiminen vai elämä rakkaan kumppanin kanssa? Naiset on just tommosia. Viis "elämäsi rakkaudesta" kun ei kerran suostu siittämään ja siittämään. Äkkiä ero ja uus siittäjä kehiin, että saat lisää persehedelmiä. Ilmeisesti parisuhde on sulle toissijainen asia ja elät vain lapsille ja porsimiselle. Ehkä kannattaa erota. Jos mies löytäisi jonkun joka rakastaa häntä oikeasti eikä ole hänen kanssaan vain lapsia saadakseen.

Vierailija
5/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 04:14"]

No kumpi sulle on tärkeämpää, porsiminen vai elämä rakkaan kumppanin kanssa? Naiset on just tommosia. Viis "elämäsi rakkaudesta" kun ei kerran suostu siittämään ja siittämään. Äkkiä ero ja uus siittäjä kehiin, että saat lisää persehedelmiä. Ilmeisesti parisuhde on sulle toissijainen asia ja elät vain lapsille ja porsimiselle. Ehkä kannattaa erota. Jos mies löytäisi jonkun joka rakastaa häntä oikeasti eikä ole hänen kanssaan vain lapsia saadakseen.

[/quote] En ole koskaan eronnut eli ensimmäinen avioliittoni kesti 20 vuotta ja päättyi puolison kuolemaan. Miksi sinun mielestäsi minun olisi pitänyt seuraavaan liittoon mennä miehen kanssa, joka haluaa elämältä ihan eri asoita kuin minä? Eihän sellainen liitto voisi koskaan olla onnelline - eikä ehkä kestääkään?

"Sain" hyvän miehen toisellakin kertaa ja liittoa on takana jo 14 vuotta. Suunnitelmissa on elo yhdessä toisen kuolemaan asti. Toisaalta - kenenkään niin aliarvoisen inehmon kanssa, kuin sinä - se ei olisi ikinä onnistunut.

Eikä taida onnistua keneltäkään muultakaan=

Vierailija
6/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi toista lasta mieheni kanssa, mutta jonkun toisen kanssa voisin haluta. Sorry, off topic.

Vierailija
7/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pn vain luultavasti huomannut käytännössä, millainen vastuu ja kuluerä lapsi on. Meidänkin piti tehdä kaksi lasta putkeen, mutta ei onneksi raskauduttu kun päätettiinkin pitää pidempi tauko. Ihan oman jaksamisenkin vuoksi :)

Vierailija
8/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tajuaa vasta lasten kasvaessa miten paljon lapset vie aikaa ja energiaa, rahasta puhumattakaan. Hän varmaan ymmärtää että toinen tähän niin saa hyvästellä vielä monta asiaa ja kaoottisuus on taattua. Minä olin sinun kanssa samassa tilanteessa vielä hetki sitten, mies ei voinut olla varma voiko meille ikinä enää tulla lapsia. Nyt olemme sopineet että huhtikuun menkkojen jälkeen jätämme ehkäisyn pois ja katsomme mitä tulee. Poikamme on tuolloin 4v 2kk. Kovasti toista lasta toivoin siitä saakka kun esikoinen oli 6kk, eli muutaman vuoden ;) jaksoin kuitenkin odottaa, koska pidin isoa ikäeroa parempana kuin pientä. Vaikka senkään toteutuminen ei ollut varmaa! Totuttelin myös ajatukseen että jäädään yksilapsisiksi.

Vierailija
9/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pihtasit ensimmäisen takia, ei mies tietenkään halua moista tilannetta uudestaan.

Vierailija
10/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkin kanssa on hyvä olla. Kukaan täällä ei voi neuvoa sinulle miten käännät miehen pään. Anna ajan kulua. itse en kyllä voisi jättää miestäni vain sen takia, ettei halua lisää lapsia. Se olisi kamalan väärin sitä jo syntynyttä lasta kohtaan, että vanhemmat eroaisivat syntymättömän sisaruksen takia. Kumpaa rakastat enemmän? Lastasi vai ajatusta useammasta lapsesta?

Vierailija
11/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 04:26"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 04:14"]

[/quote] En ole koskaan eronnut eli ensimmäinen avioliittoni kesti 20 vuotta ja päättyi puolison kuolemaan. Miksi sinun mielestäsi minun olisi pitänyt seuraavaan liittoon mennä miehen kanssa, joka haluaa elämältä ihan eri asoita kuin minä? Eihän sellainen liitto voisi koskaan olla onnelline - eikä ehkä kestääkään?

"Sain" hyvän miehen toisellakin kertaa ja liittoa on takana jo 14 vuotta. Suunnitelmissa on elo yhdessä toisen kuolemaan asti. Toisaalta - kenenkään niin aliarvoisen inehmon kanssa, kuin sinä - se ei olisi ikinä onnistunut.

[/quote] siis anteeksi mitä? Ensimmäinen liitto kesti 20v. Oletan, että se on solmittu 18 vuotiaana, olet ollut 38 kun hän kuoli. Nyt 14 vuotta toisen kanssa. Vaikka olisit samana vuonna pariutunut, laskujen mukaan olet 52v ja sinulla 1 vuotias lapsi ja toinen miehen mielestä 5v päästä. :D aika erikoista..

Vierailija
12/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 04:26"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 04:14"]

[/quote]

Tätä en ole kirjoittanut minä! :)

AP

Vierailija
13/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen siis 25 jos sillä on merkitystä.

AP

Vierailija
14/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, olette kyllä oikeassa siinä että pojalleni olisi huono juttu jos eroaisimme tällaisesta syystä. Rakastan siis miestäni ja poikaani kovasti ja lähinnä mietinkin sitä että jos en saa ikinä enää toista lasta, olenko loppuelämäni ajan katkera miehelleni joka ei toiseen suostunut vai syytänkö itseäni kun en toteuttanut omaa unelmaani? Älyttömän vaikea asia..

AP

Vierailija
15/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut 20 vuotta avioliitossa, olen vasta 23. :D eli joku muu on kirjoittanut tuon ysin.

AP

Vierailija
16/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, palsta sekoaa eikä näyttänyt aluksi mitään viestejäni. Olen pahoillani useasta samankaltaisesta viestistä.

Vierailija
17/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä siis oikeasti 25, näppäily virhe. :)

Vierailija
18/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähes sama tilanne: yksi 1,5 v poika, ja mies ilmoittanut, että 90% tod.näköisyydellä ei halua lisää lapsia. :/ Mulle olemassaoleva perheemme on tärkein, joten luovun toisen lapsen haaveestani, jos mies ei muuta mieltään. En edes halua painostaa miestäni, koska mielestäni vauvan pitää saada syntyä äidin ja isän toivomana. Onhan tämä kyllä vähän haikeaa, mutta ei elämässä voi saada kaikkea. Olen kiitollinen, pikkuprinssistämme :). Tsemppiä sulle ap!

Vierailija
19/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 04:14"]No kumpi sulle on tärkeämpää, porsiminen vai elämä rakkaan kumppanin kanssa? Naiset on just tommosia. Viis "elämäsi rakkaudesta" kun ei kerran suostu siittämään ja siittämään. Äkkiä ero ja uus siittäjä kehiin, että saat lisää persehedelmiä. Ilmeisesti parisuhde on sulle toissijainen asia ja elät vain lapsille ja porsimiselle. Ehkä kannattaa erota. Jos mies löytäisi jonkun joka rakastaa häntä oikeasti eikä ole hänen kanssaan vain lapsia saadakseen.
[/quote] ohiksena, mutta sun kielenkaytto on aika jarkkya "porsiminen" ja "persehedelma"..

Vierailija
20/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:22"]

Miehet tajuaa vasta lasten kasvaessa miten paljon lapset vie aikaa ja energiaa, rahasta puhumattakaan.

[/quote]

Kuinka yksinkertaisten miesten kanssa te seurustelette? Kyllä minun miehelleni on ollut parikymppisestä saakka selvää, että lapset vievät juuri noita asioita. Niin on minullekin. Miten tuollaisen asian voi olla tajuamatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan