Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluvusta

Vierailija
06.01.2015 |

Meillä oli miehen kanssa ennen suunnitelmana kaksi lasta. Nyt esikoisemme on vuoden ikäinen ja haaveilin toista lasta, kunnes mieheni sanoi että ei enää haluakkaan lapsia lisää tai aikaisintaan viiden vuoden päästä voidaan katsoa tilannetta uusiksi.

Pitäisikö minun vaan tyytyä tähän mieheni päätökseen vai esimerkiksi erota? Minä olisin halunnut alunperin kolme lasta ja joustin miehen tahtoessa vaan kaksi. Pitääkö minun vaan taas 'antaa periksi' vaikka useampi lapsi olisi minun unelmani? :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! :) Nyt tunnen itseni vaan itsekkääksi kun olen vaatimalla vaatinut toista lasta ja halunnut sitä niin ehdottomasti. Tärkeintä minullekkin on tällä hetkellä ihana pieni poikani ja mieheni. 

AP

Vierailija
22/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Vierailija
24/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mies on ymmärtänyt alunperinkin että rahaa menee ja elämä muuttuu kun vauva tulee taloon. Ja miehen mielipide toiseen lapseen on siis muuttunut ihan parissa viikossa, siihen asti olimme vielä ihan samaa mieltä asiasta. Ja ei, parisuhde ei ole minulle toisarvoinen asia, mutta on vaikeaa hyväksyä sitä että mies muuttaa mieltään mennen tullen ja minun pitäisi vaan hyväksyä asia. Ja taisin jo aiemminkin jo todeta, että rakastan miestäni ja poikaani hyvinkin paljon.

AP

Vierailija
25/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi mitään kompromissia tilanteeseen? Etkö ap voisi odottaa sitä viittä vuotta?

Vierailija
26/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se eka lapsi on VASTA 1v. niin mikä kiire sulla on...uhmiskin vielä tulossa ym. hommaa piisaa vielä tuossa yhdessäkin.

Eli anna miehelle aikaa mutta kerro ettet ole valmis luopumaan unelmasta saada toinen lapsi.

Parin vuoden päästä jos mies ei vieläkään toista halua niin sitten sinä päätät mitä sinä haluat ja elät sen mukaan.

Vierailija
27/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoi että vuoden päästä, jaksatko odottaa siihen asti? Minusta on vaan hyvä mitä enemmän lapsilla on ikäeroa, meidän esikoisella ja keskimmäisellä oli vain päälle vuosi ikä eroa ja jokapäiväistä tappelua aikuisikään asti, molemmat tyttöjä. Esikoisella ja kuopuksella taas 5 vuotta ikäeroa ja olivat älyttömän hyvissä väleissä aina!

Vierailija
28/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi ratkaisu: vahinkoraskaus; vähän niinkuin meillä.

Itselleni ei yhdet pillerit sopineet, vuoti milloin sattui joten lopetin ja uudet pillerit pystyin aloittaa vasta kun uudet menkat alkoi, no ei niitä kuulunukkaan :) Mies ei innostunut heti raskaudesta, oli huolissaan just jaksamisesta jne. No tää olikin kemiallinen raskaus joka päättyi viikon päästä plussasta. Olin niin rikki ja miestäkin sit vissiin harmitti, lohdutti mua että kyllä se vielä onnistuu, no kolmen viikon päästä vuodosta plussasin taas ja nyt meille on tulossa tyttö pojan jälestä ja mies ei voisi olla onnellisempi.

Vierailija
29/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yottakai nuo asiat teoriassa tiedetään ennen lapsen syntymää; mutta kun ne realisoituvat käytännössä, voi kaivata pidempää taukoa ennen toista lasta. Älä painosta!

Vierailija
30/32 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut miehelle hetken mietittyäni, että olen valmis odottamaan muutaman vuoden, eli ei olisi pakko olla sitä kahta vuotta ikäeroa. Tähän mieheni kommentoi että tuskin haluaa enää ikinä lasta. Eli tilanne on vaikea. Tehtiin niin tai näin, niin aina toisella on vaan hyvä olla. :( ja 'vahinkoraskaus' tahallaan on niin iso juttu, etten voi tehdä sitä miehelle!

AP

Vierailija
31/32 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa antaisit nyt vähän ajan kulua, ehkä miehen mieli hyvinkin muuttuu? Onko esikoisen kanssa ollut erityisen rankkaa? Meilä mies oli tyytyväinen kolmeen, mutta suostui pienen paussin jälkeen neljänteen ja hups, nyt on viides tulossa. :-D

Vierailija
32/32 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esikoisen kanssa ole ensimmäisten 2kk jälkeen ollut rankkaa, eli en tiedä miksi mies on muuttanut mielensä. Eikä tosiaan suostu kertomaan syytä uudelle mielipiteelleen. Harmittaa vaan itseäni tämä aivan kauheasti. Olisin myös halunnut pienellä ikäerolla lapset..

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi