Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leevin, Veetin tai Eevin äiti, kysymys sinulle

Vierailija
06.01.2015 |

Kertoisitko, miksi valitsit tuon nimen. En voi käsittää millään, miksi ne ovat nyt niin muodikkaita. Vaikka naapurissa olisi veljekset Leevi ja Veeti, meillä laitetaan samat nimet.

Nuo kaikki ovat kieli- sekä kirjoitusasultaan rumia, todella rumia.

Voisiko joku selittää, mikä niissä viehättää vai onko pakolla oltava "muodikas", kun joku joskus on keksinyt laittaa lapsilleen noin hirveän nimen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset nimikeskustelut on oivia esimerkkejä ihmisen alkeellisuudesta. Ilkeyttä, empatian puutetta ja lapsellista "miks kaikki ei tee niinkuin minä" -ajattelua. 

Vierailija
2/21 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi ymmärtää.

Veeti - karvanpoistoaine Veet

Leevi - Gösta Sundqvist

Eevi - Evil, paha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei ole kuin Veeti, tyttö ei ole Eevi. Veeti siksi, koska minun mielestäni se on ihana nimi, piste.

Vierailija
4/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevihän on vanha heprealainen nimi. Kaikki sopivat suomen kieleen ja ovat yksinkertaisia, hyviä nimiä. Kaikkina aikoina on muotinimiä niinkuin muillakin elämän alueilla näkyy aikakauden tavat ja suosikit.

Vierailija
5/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän sisaruskolmikon Leevi, Viivi ja Veeti! :D

Vierailija
6/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi-nimi tuli suvusta. Poika sai sen tosin jo 14 vuotta sitten, ei tainnut olla kovin suosittu vielä tuolloin.

Vierailija
7/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi on meidän pojan nimi, koska pidetään nimestä kovasti ja se sopii sisarusten nimiin. Leevi ei itse asiassa tänä päivänä ole enää ihan huippusuosittu kuten joskus 2000-luvun alussa. Piste täältäkin.

Vierailija
8/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevi on vanha nimi, tulee suvusta enkä ole nuori pikku-Eevi minäkään enää, mutta tuntuu olevan nykyisin melko yleinen 4-5-vuotiailla.

Vierailija
9/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se tekijä, joka tekee sinun mielipiteestäsi sen ainoan oikean? Tätä aina ihmettelen näissä nimikeskusteluissa: miten ihmeessä mammojen voi olla niin vaikea tajuta, että mielipide-eroista ei oikeasti voi tapella?! Ne ovat subjektiivisia näkökulmia, eikä kukaan ole väärässä tai oikeasa. Täysin ymmärryksen ulkopuolella, vai...?  Ja olen lapseton, ei siis mitään omaa lehmää ojassa...

Vierailija
10/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi on ihan ok, mutta Veeti... Voiko löllyvämpää nimeä olla? Todella mitäänsanomaton ja sopii vain pikkupojan nimeksi. Kiva olla aikuisena vakavasti otettava Veeti. Menee samaan sarjaan kuin Nella, Nanna...

Vierailija
11/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täällä ketään tuosta kolmikosta, eikä edes saman tyyppisiä. Vastaan silti: Meillä ihmisillä on erilaisia nimimakuja, ja montaa ihmistä juuri nuo nimet miellyttävät. Aivan kuten minua ja ilmeisesti myös minua miellyttää ihan erilaiset nimet. Jotka varmasti jonkun muun mielestä ovat rumia. Tai ainakin eivät sovi vauvalle, liian kovia, pehmeitä, pitkiä, lyhyitä, erikoisia tai tavallisia.Ja hyvä niin. Jos niin ei olisi, meidän lasten kaimoja olisivat leikkipuistot väärällään. Paljon mielenkiintoisempaa ja helpompaakin, kun ihmisten nimimaku poikkeaa omastani.

Vierailija
12/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena naapurissa asui rapajuoppo Leevi. Minuakin oksettaa, jos pikkupojalla on sellainen nimi. Tulee aina mieleen oksentava naapurin ukko ojassa makaamassa.

Vierailija
13/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:39"]Leevi on ihan ok, mutta Veeti... Voiko löllyvämpää nimeä olla? Todella mitäänsanomaton ja sopii vain pikkupojan nimeksi. Kiva olla aikuisena vakavasti otettava Veeti. Menee samaan sarjaan kuin Nella, Nanna...
[/quote]

Kyllä mä ainakin esimerkiksi pystyn ottamaan Veeti Kallion vakavasti. Nella taas on äitini nimi ja hänetkin pystytään ottamaan vakavasti. Nanna taas ei mielestäni sovi lapselle vaan on enemmän vanhan ihmisen nimi.

Vierailija
14/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 on samoilla jäljillä omien ajatusteni kanssa. Mikäli tiedän jonkun itselleni epämieluisan ihmisen, en pidä hänen nimestään enkä sitä lapselleni varmasti anna, jos tulevaisuudessa pääsen antamaan lapselleni nimeä. Nämä kolme ap:n mainitsemaa nimeä ovat mielestäni ihan kivoja, ja se taas on vaan minun mielipiteeni! Jokainen antakoon lapselleen sen nimen josta itse pitää

Vierailija
15/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi aivan kauhea Lars Leevi Lestadius, Veeti kuin karvanpoistoaine Veet. Eevi pikkukylän pahin hutsu.

Vierailija
16/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingo!

Tunnen perheen, jossa tuonnimiset lapset. Lisäksi heillä vielä Paavo. :)

Vierailija
17/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"]Bingo!

Tunnen perheen, jossa tuonnimiset lapset. Lisäksi heillä vielä Paavo. :)
[/quote]

Enemään ihmetyttää, että mistä tuo Paavo ilmeistyi ensin on yhteen sointuvat nimet kaikilla ja sitten on se Paavo, Paavo?!

Vierailija
18/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"]Bingo! Tunnen perheen, jossa tuonnimiset lapset. Lisäksi heillä vielä Paavo. :) [/quote] Enemään ihmetyttää, että mistä tuo Paavo ilmeistyi ensin on yhteen sointuvat nimet kaikilla ja sitten on se Paavo, Paavo?!

[/quote]

No Mikä olisi sinun ehdotuksesi? Leevi, Eevi, Veeti ja Peevi? Vai Peeti?

Vierailija
19/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"]Bingo! Tunnen perheen, jossa tuonnimiset lapset. Lisäksi heillä vielä Paavo. :) [/quote] Enemään ihmetyttää, että mistä tuo Paavo ilmeistyi ensin on yhteen sointuvat nimet kaikilla ja sitten on se Paavo, Paavo?!

[/quote]

No Mikä olisi sinun ehdotuksesi? Leevi, Eevi, Veeti ja Peevi? Vai Peeti?

[/quote]

En ole se, jolta kysyit, mutta tuo Peeti olisi todella kiva. Ja erilainen. Esikoispoika on juuri syntynyt. :) Tuliskohan siitä Suomen ensimmäinen Peeti?

Vierailija
20/21 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti on kuin aikuinen vauva. Ruma nimi, anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi