Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia juurihoidosta?

Vierailija
29.10.2021 |

Olen menossa juurihoitoon. Hampaan läpi kuulemma porataan reikä ja otetaan mätä pois. Onko kivulias toimenpide? Mitään reikää(kariesta) tässä hampaassa ei ole, vaan hammas on täysin ehjä, mutta kuollut laitteen mukaan. Röntgenkuvissa näkyy tummentuma hampaan alla. Annetaanko puudutusta tähän toimenpiteeseen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla eka hoitokerta sattui topakasta puudutuksesta huolimatta, koska juuri oli niin tulehtunut. Sen jälkeen ei tuntunut missään. Jouduin käymään kuusi kertaa per hammas ja siinä sivussa hammaslääkäripelkoni hälveni huomattavasti, koska toistuessaan tunnetila laimenee ja lisäksi osui kohdille lääkäri, joka selosti koko ajan mitä tekee. Ei tullut mitään yllätyksiä.

Senkin opin, että kun lääkäri sanoo hoitajalle "anna puolipitkä ruusu", niin odotettavissa on sellaista järinää, että lamput heiluu katossa.

Jos äänet käy hermoille, niin kannattaa ottaa omaa musiikkia korvanapeilla. Se peittää hyvin peraamisääniä. 

Vierailija
22/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hiljan ensimmäistä kertaa juurihoito ja jännitin aika paljon. Pelkäsin jotenkin, että puudutuksesta huolimatta sattuisi, kun on kuullut ja lukenut niin paljon kauhutarinoita. Jännitys ja pelko oli onneksi täysin turhaa. Juurihoito sujui hyvin eikä ollut paikkausta kummempi operaatio näin potilaan näkökulmasta. Koko hoidon aikana ei ollut mitään epämukavia tuntemuksia, toki siinä on välillä aika paljon instrumenttejä suussa :D

Hyvä idea omalta hammaslääkäriltäni oli tehdä pieni reikä kumisuojukseen, niin hengitys sujui helpommin. Itsellä joskus ajatuksellisesti hankalaa hengittää nenän kautta, kun suu on auki ja pieni happireikä kumisuojassa (lähellä suojan ulkoreunaa) auttoi siihen, että pystyi hengittämään ihan miten vaan satuin kullakin hetkellä hengittämään. Tänään sitten juurihoidon toinen vaihe.

Haluan sanoa kaikille juurihoitoa pelkääville, että ei ollut paha operaatio ja te selviätte siitä hyvin! Pelon takia ei kannata jäättää tekemättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää juurihoitoa. Minulle on tehty 2 kertaa ja molemmilla kerroilla kerroin lääkärille, että kipukynnykseni on erittäin matala ja niinpä hän tuikkasi kunnon puudutukset. Eikä tuntunut missään :)

Vierailija
24/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät puudutukset tuli niin ei tuntunut missään. Yhden hampaan operaation kesto oli 1 1/2 tuntia.

Vierailija
25/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kipua tuotti loppusumma. Ei ole halpaa lystiä

Itselläni juurihoidettu hammas tummeni tosi tummaksi, koska hammas on kuollut. Tämän jälkeen mureni ja halkesi. Piti ottaa pois

Vierailija
26/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty juurihoito ilman puudutusta ja se sattui ihan helvetisti. En vieläkään tiedä miksei puudutusta annettu, vaikka lääkäri sanoi ettei kipua pitäisi olla. Oli ihan helvetisti kipua.

Vierailija
27/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty juurihoito ilman puudutusta ja se sattui ihan helvetisti. En vieläkään tiedä miksei puudutusta annettu, vaikka lääkäri sanoi ettei kipua pitäisi olla. Oli ihan helvetisti kipua.

Eka juurihoitoa ei tehdä ikinä ilman puudutusta, siinä vetästään hampana hermot pois, seuraavalla kerralla voi tehdä ilman .

Juurihoito ei satu ikinä, jos osaa puuduttaa. (moni ei osaa,varsinkaan vanhemmat hammaslääkärit)

Vierailija
28/28 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu miltään ja aina puudutetaan ennen hoitoa. Nykylaitteilla nopea toimenpide.