Juotko teetä? Suosikki makusi?
Itse juon vihreää teetä. Suosikit on Nordqvistin nippon green ja Liptonin lemon macaroon.
Kommentit (38)
Juon monta mukia päivässä, kahvia en ollenkaan. Twiningsin sitruunalla maustettu vihreä tee, Nordquistin vihreä tee schenca (en kyllä muista miten ihan oikein kirjoitetaan!), sekä Clipperin sitruuna-inkivääri (ei ole oikeastaan teetä ollenkaan vaan tuollainen yrttijuoma) on vakiojuomani.
Muumi teet, keisarinmorsian, raparperivanilja jne
Join ennen aika paljon, nykyään vähemmän. Aamulla juon Earl Grey -teetä, ostan yleensä Pirkan reilun kaupan irtoteetä. Tykkään myös esim. English breakfastista ja lapsang souchongista, joka on savustettua teetä. Iltapäivällä juon toisinaan vihreää teetä, mutta siihen oon perehtynyt vähemmän kuin mustaan teehen (johon en siihenkään ole kauheasti perehtynyt), joten en edes muista, millaista teetä mulla on. Oon joskus saanut jotain kiinalaista luomuteetä, irtona tietty, ja se on tosi hyvää. Illalla juon yrttiteetä ja joskus vihreää teetä (tai esim. yrtti- ja vihreä tee -sekoitusta), jos tarvitsen piristystä. Ennen joun lounaankin jälkeen mustaa teetä, mutta nykyään juon kahvia.
Mä saan ihan hirveesti teetä lahjaksi. Moni ostaa kyllä mulle semmoisiakin laatuja, joista en hirveästi välitä, siis just niitä keinotekoisesti maustettuja ja makeutettuja. Juon kyllä niitäkin pois, en oo niin kauhean kranttu. Eniten tykkään kuitenkin vähän laadukkaammasta perusteestä ja sitten joistan sekoituksista, joita esim. Teekannella on. Jotkut maustetut on kivoja, esim. just tuo Earl Gray ja sitten intialaistyyppisesti maustettu tee (kauppanimellä chai).
Mun suosikkeja on yleensä chai, mutta nykyään olen ihastunut vihreään teehen. Parhaimmat teet olen ostanut the ounce-kaupasta, sieltä saa parhaat vihreät teet, jotka ei ole yhtään kitkeriä (niin kuin pussiteet aina). Tällä hetkellä sieltä ostettu Verraton Soursa tms (en ihan saa selvää etiketistä).
Yleensä vihreät teet. Oolong tee on ehkä lemppari.
Pu Erh on pitkäaikainem suosikki. Kaupan maustetuista en niin välitä, niissä on aika esanssinen maku yleensä. Maustan mustaa teetä kyllä itse, esim. kanelilla, kademummalla, neilikalla tai applesiininkuorella.
Mun mielestä vihreä tee on aivan hirveää :D voiko sitä oppii juomaan? Kun on niin terveellistä niin haluisin juoda.
Earl Grey on suosikkiteeni. Jos kaikki lehdyköistä hauduteltavat jutut lasketaan tässä teeksi, niin Clipperin orange&ginger on ihan parasta.
Vihreää teetä en tajua ollenkaan. Maistuu saunavihdalta, jos miltään.
Mustaa teetä juon, English breakfast tms. En koskaan juo mitään ”ladyteetä.”
Perus Lipton on hyvää, tykkään siitä.
Twiningsin vanilja on ihanaa. Pitäskin ostaa.
Yllättävän moni "teen" juoja ei näköjään edes tiedä mikä on teetä ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä vihreä tee on aivan hirveää :D voiko sitä oppii juomaan? Kun on niin terveellistä niin haluisin juoda.
Vihreän teen salaisuus on 80 asteinen, eli ei siis kiehuva, vesi ja 2-3 minuutin haudutus. Kiehuvaa vettä ja 10 minuuttia haudutusta, varma kitkerä tee.
Oma suosikkini on Demmers teehausin Kurpitsa-tyrni-vihreä tee.
Juon yrttiteitä itseni tai kämppisten keräämistä yrteistä. Aika usein iltaisin kamomilla-rohtovirmajuurisekoitusta. Menkkojen aikaan siankärsämö-väinönputki. Ei ne mitään herkullisia ole, mutta lämmittää, toimii ja hunajalla saa makeutta :)
Harvoin tulee juotua. Suosikki Tiikerin päiväuni.
Juon, ja paljon. Aamu alkaa 4dl jättimukilla english breakfast teetä, ja n. Tunnin välein suoritetaan tankkaus (tosin pienempää mukia käyttäen). Iltapäivästä ja illalla maistuu Earl grey.