Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP:hen kohdistuneet hyökkäykset

Vierailija
06.01.2015 |

Noniin. Nyt alkaa pikkuhiljaa kismittään tää verkkopankin toimimattomuus. Asutaan ulkomailla enkä ole viimeisen viikon aikana päässyt kertaakaan verkkopankkiin sisään. Voisko nää kyseisien hyökkäyksien takana olevat antaa vähän vihiä koska oli ajatuksissa lopettaa leikkiminen?! Ja jos niin kovasti on tuota intoa ja osaamista verkkohyökkäyksiin, niin voisko sen suunnata johonkin toiseen hyödyllisenpään tahoon..? Ihan näin äkkiseltään tuli mieleen vaikka Valvira. Tää nyt ei ollut mikään kehotus tai verkkohyökkäyksiin lietsominen vaan ihan pienen pieni toive saada verkkopankki takaisin toimintakuntoon kun olisi tässä hieman pankkiasioita hoidettavana. Kiitos.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä DoS -iskut liity pankkien tietoturvapuutteisiin. Päin vastoin, suomalaisilla pankeilla on tietoturva-asiat hoidossa aivan parhaasta päästä.

Vierailija
2/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:59"]Mä vaihdoin eilen perheemme kaikki neljä tiliä OP:sta pois. Mulle riitti tuo tietoturva, jonka vauvakin näköjään pystyy murtamaan.
[/quote]
Siirryitkö käteistalouteen? ;) Sikäli totta, että nykyisin lähes kuka tahansa voi kaataa lähes minkä vain verkkopalvelun. Elämme jännittäviä aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:29"]

Ei nämä DoS -iskut liity pankkien tietoturvapuutteisiin. Päin vastoin, suomalaisilla pankeilla on tietoturva-asiat hoidossa aivan parhaasta päästä.

[/quote]No tämä ei kyllä pidä paikkaansa. OP-Pohjolan tietoturvalle on ammattipiireissä naurettu jo vuosia ja ihmetelty ettei enempää kämmejä ole sattunut.

Vierailija
4/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:59"]

Mä vaihdoin eilen perheemme kaikki neljä tiliä OP:sta pois. Mulle riitti tuo tietoturva, jonka vauvakin näköjään pystyy murtamaan.

[/quote]

Mitään tietomurtoa ei ole tehty. Kyseessä on palvelunestohyökkäys. Eli verkkosivustolle kohdistetaan hyvin paljon liikennettä, jolloin se ei enää toimi koska on ylikuormitettu. Tarkoituksena on nimenomaan kaataa palvelu.

Eikä ole sellaista pankkia jota vastaan tuota ei voisi tehdä. Eli sikäli pankinvaihto ei auta. Seuraavaksi kohde voi olla se sun uusi pankki. Jolloin joudut taas vaihtamaan pankkia.

Vierailija
5/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:33"]

[/quote]No tämä ei kyllä pidä paikkaansa. OP-Pohjolan tietoturvalle on ammattipiireissä naurettu jo vuosia ja ihmetelty ettei enempää kämmejä ole sattunut.

[/quote]

Sulle tässä nyt kyllä naureskellaan, kun et erota edes palvelunestohyökkäystä ja tietomurtoa toisistaan. Ja silti esitätä asiantuntijaa.

Vierailija
6/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:38"]

[/quote]

Sulle tässä nyt kyllä naureskellaan, kun et erota edes palvelunestohyökkäystä ja tietomurtoa toisistaan. Ja silti esitätä asiantuntijaa.

[/quote]Turha vähätellä ihmisten huolta. Ei kovin kummoisia tarvita, kun seuraava askel on otettu. Mitä innokkaammin pankkityypit toistelevat ettei ole huolta, niin sitä varmempia voidaan olla, että siellä on pankissa pelko persiissä ellei jotain jo tapahtunut. Se on yks hujaus kun tilejä aletaan tyhjentää ja sitten OP vetoaakin jo force majeureen ettei voi korvata, voi voi kun oma vikanne kun annoitte rahanne tänne säilytettäväksi.

Vierailija
7/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:59"]

Mä vaihdoin eilen perheemme kaikki neljä tiliä OP:sta pois. Mulle riitti tuo tietoturva, jonka vauvakin näköjään pystyy murtamaan.

[/quote]

Ajattelit sitten, että jollain toisella pankilla on paremmin asiat hoidettuna?. Vähän pahaa pelkään, että ei. Varsinkin nyt kun tämän kanssa on tullut kamppailtua, OP:lla lienee tietotaitoa tämän ongelman kanssa vastaavan varalta muita enemmän.

Vierailija
8/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon työni puolesta verkkopankkisysteemejä käyttäneenä voin todeta, että Osuuspankin järjestelmä on erittäin tietoturvallinen verratuna moniin muihin. Kertokaa parempia ja perustelkaa miksi?

Vierailija
9/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin tilini Venezuela Federation Bank:iin Nyt on rahat turvassa!

Vierailija
10/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:38"]

[/quote]

[/quote]Turha vähätellä ihmisten huolta. Ei kovin kummoisia tarvita, kun seuraava askel on otettu. Mitä innokkaammin pankkityypit toistelevat ettei ole huolta, niin sitä varmempia voidaan olla, että siellä on pankissa pelko persiissä ellei jotain jo tapahtunut. Se on yks hujaus kun tilejä aletaan tyhjentää ja sitten OP vetoaakin jo force majeureen ettei voi korvata, voi voi kun oma vikanne kun annoitte rahanne tänne säilytettäväksi.

[/quote]

Huoli vois vähän vähetä, jos edes perusasiat ottais haltuun. Palvelunestohyökkäys on ikävä asia, mutta se ei ole tietomurto eikä se sellaiseksi muutu vaikka kuinka vänkäät ja kääntelet ja vääntelet asiantuntijoiden sanomisia.

Ja jos op:n rahat viedään, niin silloin voidaan sama tehdä ihan mille tahansa pankille. Että samassa kusessa tässä ollaan kaikki.

Vierailija
11/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/12 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt oikein onnistu tuo pankin vaihto täältä rapakon takaa ja ennen kuin pääsen takas Suomeen. Ennen OP:hen vaihtamista taistelin Nordean kanssa kuukausi kaupalla kun yrittivät väkisillä pitää asiakkaana eikä sulkeneet tiliä ei sitten millään.
Danske pankillakin näyttää olevan tietoturvaongelmia ja S-Pankista olen kuullut vain huonoa. Mihin tässä enää voi vaihtaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi