kultsi-labukka mix
olen siis jonkin aikaa etsiskellyt kultsi-labukka mixiä koirakseni, yllättävän paljon ollut myynnissäkin viimesikoina. itselläni ollut labradori ja sukulaisellani kultsu, joka ollut minulla hoidossa aina muutaman viikon pari kertaa vuodessa. joten tiedän kyllä molempien rotujen luonteesta ja vaatimuksista, kuten sairauksistakin. toki tulen vaatimaan myöskin kunhan sopivan pentueen löydän, että kumpikin vanhemmista on terveystarkastettuja ja siitä todisteet paperilla.
kysyisinkin nyt mielipidettänne palstan koiraihmiset mixin hinnasta. niistä pyydetään n.600€, olenko nipo kun pidän sitä paljona? kyseessä kuitenkin sekarotuinen koira. maksaisitko sinä?
Kommentit (11)
Jos haluat tietoa vanhempien taustoista ja terveystuloksista, tulet tuskin sekarotuista pentua löytämään. Ne, jotka teettävät asianmukaiset tutkimukset, ovat yleensä niin tiedostavia, että mitään mixejä eivät koirillaan tehtaile. Ellei sitten satu joku vahinko sopivasti.
Miksi etsit nimenomaan sekarotuista?
Itse en maksaisi noin paljon. Jos ajatellaan että pennut on madotettu ja terveystarkastettu sekä sirutettu, ruokittu laadukkaalla ruualla, sosiaalistettu, sisäsiisteyskoulutus aloitettu ja tosiaan vanhemmilla teveystarkit takana sekä suku tiedossa.. sitten voisin maksaa ehkä 300e.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:26"]Minä en maksaisi euroakaan mistään sekarotuisesta rakista
[/quote]
no sehän on sinun mielipiteesi, kiitos siitä! minä taas muutaman satasen ymmärrän hyvinkin, se ei ole kasvattajan ahneutta. vaan tapa jolla ehkäistä, ettei koiraa oteta hetken mielijohteesta. ap
Miksi haluat tuollaisen mixin? Koska et halua maksaa kummastakaan rodusta "täyttä" hintaa?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:34"]Jos haluat tietoa vanhempien taustoista ja terveystuloksista, tulet tuskin sekarotuista pentua löytämään. Ne, jotka teettävät asianmukaiset tutkimukset, ovat yleensä niin tiedostavia, että mitään mixejä eivät koirillaan tehtaile. Ellei sitten satu joku vahinko sopivasti.
Miksi etsit nimenomaan sekarotuista?
Itse en maksaisi noin paljon. Jos ajatellaan että pennut on madotettu ja terveystarkastettu sekä sirutettu, ruokittu laadukkaalla ruualla, sosiaalistettu, sisäsiisteyskoulutus aloitettu ja tosiaan vanhemmilla teveystarkit takana sekä suku tiedossa.. sitten voisin maksaa ehkä 300e.
[/quote]
sitten ollaan hinnasta samoilla linjoilla, 300€ olisi minustakin kohtuullinen hinta.
minusta tuo yhdistelmä on kiinnostava ja kaunis, siksi juuri vain ja tämä yhdistelmä sekarotuisista kiinnostaa.
saatat terveysasioista olla hyvinkin oikeassa. mutta mulla aikaa etsiä sellaista yhdistelmää jossa terveysasiat kunnossa, aikanaan kyllä löytyy. ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:40"]Miksi haluat tuollaisen mixin? Koska et halua maksaa kummastakaan rodusta "täyttä" hintaa?
[/quote]
minusta kiinnostava ja kaunis yhdistelmä. en sanonut etten olisi 600€ valmis maksamaan, vaan että pidän sitä paljona.
Omasta sekarotuisesta (kultsu + labbis) maksoin 50e. Olisin ollut valmis maksamaan pennun aiheuttamia kuluja enemmänkin, mutta pentujen omistaja piti hyvää kotia hintaa tärkeämpänä. Kyseessä siis vahinkopennut, eikä mikään tarkoituksen mukainen pennuttaminen.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:48"]Omasta sekarotuisesta (kultsu + labbis) maksoin 50e. Olisin ollut valmis maksamaan pennun aiheuttamia kuluja enemmänkin, mutta pentujen omistaja piti hyvää kotia hintaa tärkeämpänä. Kyseessä siis vahinkopennut, eikä mikään tarkoituksen mukainen pennuttaminen.
[/quote]
ihana 'tuuri' sinulla! tarkoitan, että tiesit sitten itsekkin kyseessä olevan fiksu ja koirien parasta ajatteleva kasvattaja. ap
Koiran hinta on murto-osa siitä, mitä kaikkea sinun täytyy maksaa sen elämässä. Jos et pysty sitä koiran hintaa edes maksamaan, jätä suosiolla koira ostamatta.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:57"]Koiran hinta on murto-osa siitä, mitä kaikkea sinun täytyy maksaa sen elämässä. Jos et pysty sitä koiran hintaa edes maksamaan, jätä suosiolla koira ostamatta.
[/quote]
missä sanoin etten pysty maksamaan? kuten jo aiemmin sanoin, olen valmis maksamaan mutta minusta se on paljon. menikö jo jakeluun? nyt voit siirtyä seuraavaan ketjuun soittamaan suutasi. ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:20"]
olen siis jonkin aikaa etsiskellyt kultsi-labukka mixiä koirakseni, yllättävän paljon ollut myynnissäkin viimesikoina. itselläni ollut labradori ja sukulaisellani kultsu, joka ollut minulla hoidossa aina muutaman viikon pari kertaa vuodessa. joten tiedän kyllä molempien rotujen luonteesta ja vaatimuksista, kuten sairauksistakin. toki tulen vaatimaan myöskin kunhan sopivan pentueen löydän, että kumpikin vanhemmista on terveystarkastettuja ja siitä todisteet paperilla.
kysyisinkin nyt mielipidettänne palstan koiraihmiset mixin hinnasta. niistä pyydetään n.600€, olenko nipo kun pidän sitä paljona? kyseessä kuitenkin sekarotuinen koira. maksaisitko sinä?
[/quote] siis viimeaikoina! anteeksi kirjoitusvirheestä.