Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Väistätkö sinä toista autoa jos et ole velvollinen?

Vierailija
06.01.2015 |

Toinen on tehnyt virheen liikenteessä ja menee risteykseen vaikka on väistämisvelvollinen. Vaihtoehtona sinulle jää ajaa kolari tai väistää/jarruttaa. Kumman teet ja miksi?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:15"]

Lasten ollessa kyydissä väistän, yksin ajaessa en todellakaan, jos ei ihan pakko. Olen saanut yhden remontin autoon toisen kustannuksella..

[/quote]

Otatko snakarillakin turpiisi saadaksesi naamaasi remontin? Miksi helvetissa haluaisin autoni remontiin?

Vierailija
22/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:01"]

Väistän. Aika monta kertaa olisi rytissyt, jos en näin tekisi. Ja kuluja tuli vaikka toinen tösäytti perään, kun oma auto korjaamolla, niin laina-auto ei tod. ollut ilmainen.

[/quote]

Mulle ei koskaan. Miten oikein ajat? Itsellä kokemusta Helsingistä, ja nyt Hämeenlinnasta. Kortti ollut 24 vuotta. Ajan ennakoivasti.

[/quote]

No ei kai edellinen ole vastuussa muiden vierheistä. Melkein viikottain minulla ainakin on tilanteita että voisin ajaa korain ja olisin oikeassa. MUUT ovat paskoja kuskeja, eivätkä osaa sääntöjä. Ja kyllähän sitä itsekkin joskus töppää tai tekee arviointivierheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistän tietenkin. Miksi edesauttaisin onnettomuuden syntymistä, jos voin välttää sen jarrun painamisella, vaikka itse olisinkin syytön?

Koskaan ei voi tietää onko kyydissä vaikkapa pieni vauva, joka voi loukkaantua vakavasti vain siksi, että "mun ei tartte väistää". Lisäksi siitä koituisi myös mulle ylimääräistä harmia, jos autoni joutuisi korjaamolle.

Muutaman kerran olen joutunut väistämään. Ihminen on erehtyväinen ja inhimillinen, sille kokeneimmallekin kuskille voi sattua virhe, joten en lähde "rankaisemaan" virheen tekijää, jos voin sen välttää.

Vierailija
24/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:13"]

Väistän. Aika monta kertaa olisi rytissyt, jos en näin tekisi. Ja kuluja tuli vaikka toinen tösäytti perään, kun oma auto korjaamolla, niin laina-auto ei tod. ollut ilmainen.

[/quote]

Mulle ei koskaan. Miten oikein ajat? Itsellä kokemusta Helsingistä, ja nyt Hämeenlinnasta. Kortti ollut 24 vuotta. Ajan ennakoivasti.

[/quote]

No ei kai edellinen ole vastuussa muiden vierheistä. Melkein viikottain minulla ainakin on tilanteita että voisin ajaa korain ja olisin oikeassa. MUUT ovat paskoja kuskeja, eivätkä osaa sääntöjä. Ja kyllähän sitä itsekkin joskus töppää tai tekee arviointivierheen.

[/quote]

Peräänajoon voi riittää se, että ei aja mitenkään, vaan odottaa risteyksessä vuoroaan tai valojen vaihtumista. 

Vierailija
25/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:03"]

Jarrutan/väistän jos ehdin. En halua loukata itseäni tai että kukaan muu loukkaantuu. Enkä halua, että auto hajoaa, vaikka joku muu ne vahingot korvaisikin.

[/quote]

Saisit toisen vakuutuksen piikkiin uuden!

[/quote]

Ei muuten saa. Meillä oli 22 km ajettu uusi auto, joka oli parkkipaikalla miehen työpaikan edessä. Jäisellä kadulla sen päälle luisui pakettiauto, joka onnistui ruhjomaan auton vasemman takaoven ja työntämään meidän auton vasten betonireunusta siten, että siinä meni koko etuosa ruttuun ja moottori työntyi etuistuimelle. Kyllä, toisen auton nopeus ylitti järkevän.

Mutta ei meille mitään uutta autoa tullut. Vakuutusyhtiön päätöksen mukaan auton arvo oli laskenut jo lähes 20% ja kaikki ylimääräiset helyt alkaen peruutustutkasta katsottiin arvottomiksi. Korvaussumma oli siten paljon pienempi kuin auton ostohinta.

Loput rahat piti hakea käräjien kautta eli toinen kuski tuomita syylliseksi ja sen jälkeen vaatia vahingonkorvauksena loput rahat.

[/quote]

Mikä vakuutusyhtiö on kyseessä, ja seuraavaksi tarvitsen tiedot millä voi tilata tuon tuomiolauselman oikeudesta.

[/quote]

Joo, varman kannattaa tuola tavalla paljastaa henkilöllisyytensä jolllekin nettihörhölle :)

Vierailija
26/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto miten tyhmiä täällä olevat ihmiset on! Kolaria pitää tietenkin väistää, jos vaan pystyy. Idioottikin sen tietää... v**** mitä porukkaa...

Vierailija
27/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:07"]

Mulla työpaikalla lähteissä on sellainen risteys, että vain joka 10. jos sitäkään väistää oikealta tulevia, vaikka ei ole kolmiota. Kyseisellä kadulla on joku kuvitteellinen etuajo-oikeus ja samaa näkee muissakin risteyksissä samalla kadulla. Kerran jo katsoin, että kappas, nyt siinä väistetään kerrankin kunnollla ja oikeaoppisesti. Mutta se olikin autokoulun auto, joten siitä ei ainakaan ole kyse, etteikö asiaa tiedettäisi. Mulla on vaihtoehtona väistää vasemmalta tulevat tai saada joku kylkeeni. Itse aina väistän, jos olen jostain syystä ajamassa siitä ohi, ja moni onkin sitten ihmeissään. 

[/quote]

Joo, nämä on pahoja pakkoja kun pakallisjuntit ovat päättäneet että ajetaan tässä risteyksessä näin. Sitten tulee joku vieraspaikkakuntalainen ja ajaa sääntöjen mukaan ajaessaan kolarin.

Vierailija
28/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan muutaman kirosanan päästää, mutta väistän silti. En halua riskeerata itseäni tai sen toisen auton kuljettajaa vain siksi, että tiedän olevani oikeassa. Enkä aloittaa paperirumbaa vakuutusyhtiön kanssa, vuokrata autoa korjauksen ajaksi yms... Ajaako joku muka oikeasti tahallaan kolarin, vaikka pystyisi myös väistämään..? 

Vierailija
29/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:17"]

Jarrutan/väistän jos ehdin. En halua loukata itseäni tai että kukaan muu loukkaantuu. Enkä halua, että auto hajoaa, vaikka joku muu ne vahingot korvaisikin.

[/quote]

[/quote]

Ei muuten saa. Meillä oli 22 km ajettu uusi auto, joka oli parkkipaikalla miehen työpaikan edessä. Jäisellä kadulla sen päälle luisui pakettiauto, joka onnistui ruhjomaan auton vasemman takaoven ja työntämään meidän auton vasten betonireunusta siten, että siinä meni koko etuosa ruttuun ja moottori työntyi etuistuimelle. Kyllä, toisen auton nopeus ylitti järkevän.

Mutta ei meille mitään uutta autoa tullut. Vakuutusyhtiön päätöksen mukaan auton arvo oli laskenut jo lähes 20% ja kaikki ylimääräiset helyt alkaen peruutustutkasta katsottiin arvottomiksi. Korvaussumma oli siten paljon pienempi kuin auton ostohinta.

Loput rahat piti hakea käräjien kautta eli toinen kuski tuomita syylliseksi ja sen jälkeen vaatia vahingonkorvauksena loput rahat.

[/quote]

Mikä vakuutusyhtiö on kyseessä, ja seuraavaksi tarvitsen tiedot millä voi tilata tuon tuomiolauselman oikeudesta.

[/quote]

Joo, varman kannattaa tuola tavalla paljastaa henkilöllisyytensä jolllekin nettihörhölle :)

[/quote]

Joo, ja varmaan kannattaa tuola tavalla kertoa mitä ihmeellisimpiä tarinoita nettihörhöille ilman mahdollisuutta itse tarkistaa :)

Vierailija
30/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä yksinkertaisuus mitä vastauksia!!! Ette kai te tosissanne ole tuon väistämättömyyden kanssa? En riskeeraisi omaa tai vastapuolen henkeä pelkästään siksi että saisin vastapuolen vakuutuksen maksamaan mun autoni korjauksen. Niin tyhmä ei kukaan saa olla.

Olen ollut eläessäni vain kahdesti kolarissa. Ensimmäisellä kerralla autoni seisoi paikallaan ja parkkipaikalla toinen auto kolaroi autooni. Törmäys oli paikallaan olevassa autossakin niin voimakas että kädessä olleet tavarat tippuivat maahan sen voimasta ja peltiä meni uusiksi.

Toisellakin kerralla kolari sattui parkkipaikalla. Marketin pihalta lähti auto peruuttamaan yllättäen kovalla vauhdilla ja törmäsi minun autooni juuri kun katsoin toiseen suuntaan kääntyäkseni sinne. En ehtinyt reagoida mitenkään ja oli silkkaa tuuria että takapenkillä turvakaukalossa ollut vauva ei törmäyksestä kärsinyt mitenkään. Törmäys kohdistui juuri siihen kohtaan jossa vauva oli. Vaikka auto peruutti parkkiruudusta ja itse etenin mateluvauhtia, oli törmäys silti uskomattoman voimakas ja sekä omasta että peruuttajan autosta tuli kivat laskut. Peruuttajan vakuutusyhtiö toki maksoi kaiken. 

Voin vain kuvitella minkälaista tuhoa aiheutuisi kolarista, jossa molemmat autot ajaisivat 40km/h.

Tiedättehän te tahallaan törmäystilanteita etsivät idiootit että myös turvatyynyt voivat olla vaarallisia? Ne laukeavat räjähdysmäisesti ja voivat aiheuttaa vakavia vammoja törmäystilanteissa sen lisäksi että myös pelastavat henkiä.

Vierailija
31/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:13"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Peräänajoon voi riittää se, että ei aja mitenkään, vaan odottaa risteyksessä vuoroaan tai valojen vaihtumista. 

[/quote]

Vastaanottavana osapuolena peräänajoa on myös aika vaikea edes itse välttää mitenkään omalla toiminalla.

Vierailija
32/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, ja varmaan kannattaa tuola tavalla kertoa mitä ihmeellisimpiä tarinoita nettihörhöille ilman mahdollisuutta itse tarkistaa :)

[/quote]

Netissä anonyyminä on hyvä kertoa ihmeellisiä tarinoita.

Vierailija
33/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennesääntö joka menee kaikkien muiden liikennesääntöjen edelle: törmäystä pitää yrittää välttää kaikin keinoin!

Vierailija
34/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:49"]

Liikennesääntö joka menee kaikkien muiden liikennesääntöjen edelle: törmäystä pitää yrittää välttää kaikin keinoin!

[/quote]

Niin mutta riittää kun sanoo että yritti väistää muttei onnistunut.

Vierailija
35/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:49"]

[/quote]

Niin mutta riittää kun sanoo että yritti väistää muttei onnistunut.

[/quote]

No se.

Vierailija
36/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja tahallaan kolaria, mutta soitan torvea ja näytän keskaria, jos joku ihan suoraan alle yrittää ajaa sivuilleen katsomatta. 

Vierailija
37/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti väistän eli jarrutan alun kysymyksen tapauksessa. Jos ei "tee mitään", saa helposti itsekin sakot, vaikka toinen olisi pääsyyllinen. Eli alunperin syytönkään osapuoli ei saa liikenteessä vaikuttaa edesauttaneen onnettomuutta, vaan siten hänestäkin tulee syyllinen.

Mutta muuten en yleensä väistä, kun on minun osani mennä. Parkkipaikoilla tulee kyllä väistettyä "väärin", koska suurinosa autoilijoista ei halua ajatella tarkasti väistämissääntöjä siellä, vaan ajatellaan, että on "pääväyliä" ja "kolmion takaa" tulevia sivuteitä. Ei siinä mitään, kun sen muistaa.

Vierailija
38/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai ala lapsiani vaarantamaan jonkun toisen virheen takia tai autoa romuttamaan. Tottakai väistän, kera vihaisten tyyttäysten.

Vierailija
39/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Painan vaan kaasua hullunkiilto silmissä. Unelmana osua rekan alle 80-alueella! Jee! Koska minulla on oikeus!

Vierailija
40/52 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 18:49"]Liikennesääntö joka menee kaikkien muiden liikennesääntöjen edelle: törmäystä pitää yrittää välttää kaikin keinoin!
[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan