Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitää uida, jotta siitä olisi "hyötyä"?

Vierailija
06.01.2015 |

Paljonko te kuntouimarit uitte putkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin kilometrin, max puolitoista vähän tyyliä/vauhtia vaihdellen.

esim.

300-200-100m vapaata, välissä tauot. Vauhti lisääntyy kun matka lyhenee

100 rintaa

25m vapaata täysillä, 25m rintaa kevyesti x 4

100-200 vapaata

100-200m selkää

100-200 vapaata rauhallisesti

Fiiliksen mukaan siis.

Vierailija
2/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä haet? Itsellä jo puolen tunnin uinti tuntuu kuluttavan kaloreita. Olen aika hidas; taidan saada jonkun reilu puoli kilsaa siinä ajassa uitua. Mutta jaksan uida sen tauotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uin allasta päästä päähän omalla tyylilläni (varmaan jotain koiraa heh) päästä päähän allasta 45 minuuttia yhtä soittoa. Olen hidas enkä kovin "hyvä" uimari, mutta jaksan uida taukoamatta vaikka miten kauan. En tiedä miten pitkä Kallion uimahallin allas on. Käyn kerran viikossa lähinnä siksi että pääsisin saunaan :))

Vierailija
4/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa rintauinnissa suositeltavaa pään painaminen veden alle, hengitystekniikan oppii nopeasti ja ei tule niskavaivoja. Muutenkin uinnissa kannattaa panostaa tekniikkaan vaikka olisikin kuntouimari, niin saa sen homman sujumaan.

Vierailija
5/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan uinti minulle hyvä harrastus? olen lopettanut juuri salikortin kun se jäi aina käyttämättä, olen 26 vuotias 174cm/70kg, viime vuosi toi aika paljon kiloja ja nyt ne pitäisi karistaa. paljonkos tuollaisiella tunnin uinnilla voi kuluttaa, olen ihan ok uimari. riittäisikö hyötyliikunnan lisäksi pitämään kunnon yllä ja pari kiloa tiputtamaan?

Vierailija
6/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:25"]

Itse uin allasta päästä päähän omalla tyylilläni (varmaan jotain koiraa heh) päästä päähän allasta 45 minuuttia yhtä soittoa. Olen hidas enkä kovin "hyvä" uimari, mutta jaksan uida taukoamatta vaikka miten kauan. En tiedä miten pitkä Kallion uimahallin allas on. Käyn kerran viikossa lähinnä siksi että pääsisin saunaan :))

[/quote] Minäkin räpiköin n. 45 min kerran viikossa. Kyllä se minusta jäntevöittää oloa, vaikka vauhtia ei olekaan  :)

Vierailija
7/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4km aina putkeen. 1-4 kertaa viikossa. (kesällä useammin, talvella vähemmän )

Vierailija
8/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:05"]

2,5 km putkeen. Aikaa siihen menee tunti.

[/quote]

Aika vauhdikas uimari olet :) 1h 50min menee itellä neljään kilometriin, ja aikaa nopeeta matkaa siitä iso osa. Kilpauintitausta. Välillä tosin hyvin rauhallistakin, vaihdellen. Välillä pelkin käsin, pelkin jaloin jne.

Tietty jos uis tuon 2.5 neljän sijasta, nii nopeempaa matkaa jaksais koko ajan.

Pointti oli oikeestaan pitkään avautumiseen vaan se, että jos ihan kuntouimari "vaan", hyvään vauhtiin oot ites saanut :)

Vierailija
9/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4km uimari vastailee vielä

Kaikki liikunta on plussaa tietenkin. Mutta avauksen kysymys mistä "hyötyä". Jos tarkoitat laihtumista/lihaskuntoa, ei esim tunnin rauhallinen uinti kerran viikossa juuri mitään vaikuta. Useempi kerta viikossa, pidempiä/nopeempia matkoja. Sitten alkaa jo kunto nousta pelkällä uinnillakin.

Vierailija
10/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:10"]4km uimari vastailee vielä

Kaikki liikunta on plussaa tietenkin. Mutta avauksen kysymys mistä "hyötyä". Jos tarkoitat laihtumista/lihaskuntoa, ei esim tunnin rauhallinen uinti kerran viikossa juuri mitään vaikuta. Useempi kerta viikossa, pidempiä/nopeempia matkoja. Sitten alkaa jo kunto nousta pelkällä uinnillakin.

[/quote]Niin että jos et jaksa uida nopeaa kilometriä, niin ei kannata edes yrittää? Tuolla periaatteella rapakuntoisen ei siis koskaan kannata aloittaa mitään liikuntamuotoa, koska ei kuitenkaan tule pääsemään heti ensimmäisellä kerralla hyväkuntoisten kanssa samoihin suorituksiin. Tällaiset kommentit ovat omiaan tappamaan kenen tahansa aloittelevan liikunnanharrastajan innostuksen heti alkumetreillä.

Vierailija
11/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan harrastin uintia hyvinkin aktiivisesti: kävin hallissa 2-3 kertaa viikossa, matkaa kerralla yleensä noin 1,5 km. Nykyisin teen yhdistelmätreenin: esim. 500 metriä uintia ja puoli tuntia vesijuoksua. Kuluu aika mukavammin ja tuntuu tehokkaammalta kuin pelkkä uinti. 

Vierailija
12/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:10"]4km uimari vastailee vielä Kaikki liikunta on plussaa tietenkin. Mutta avauksen kysymys mistä "hyötyä". Jos tarkoitat laihtumista/lihaskuntoa, ei esim tunnin rauhallinen uinti kerran viikossa juuri mitään vaikuta. Useempi kerta viikossa, pidempiä/nopeempia matkoja. Sitten alkaa jo kunto nousta pelkällä uinnillakin.   [/quote]Niin että jos et jaksa uida nopeaa kilometriä, niin ei kannata edes yrittää? Tuolla periaatteella rapakuntoisen ei siis koskaan kannata aloittaa mitään liikuntamuotoa, koska ei kuitenkaan tule pääsemään heti ensimmäisellä kerralla hyväkuntoisten kanssa samoihin suorituksiin. Tällaiset kommentit ovat omiaan tappamaan kenen tahansa aloittelevan liikunnanharrastajan innostuksen heti alkumetreillä.

[/quote]

Väärinkäsitys nyt :) 

Tottakai kannattaa aloittaa! Selvähän se että alussa mennään hitaammin ja lyhyempiä matkoja. Vastasin vaan rehellisesti kysymykseen, että jos oikeita hyötyjä haluaa, tuo ei riitä vaan pikkuhiljaa enemmän. 

Missään nimessä ei oo tarkotus kenenkään liikuntainnostusta tappaa. Ja vaikkei tekis koskaan kun sen, mielelle on hyötyä siitäkin :)

Vierailija
13/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä sai hyökkäämään? 

Vierailija
14/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 23:18"]

Mikä tässä sai hyökkäämään? 

[/quote]

yritetään lainata uusiksi..

Vierailija
15/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:10"]4km uimari vastailee vielä Kaikki liikunta on plussaa tietenkin. Mutta avauksen kysymys mistä "hyötyä". Jos tarkoitat laihtumista/lihaskuntoa, ei esim tunnin rauhallinen uinti kerran viikossa juuri mitään vaikuta. Useempi kerta viikossa, pidempiä/nopeempia matkoja. Sitten alkaa jo kunto nousta pelkällä uinnillakin.   [/quote]Niin että jos et jaksa uida nopeaa kilometriä, niin ei kannata edes yrittää? Tuolla periaatteella rapakuntoisen ei siis koskaan kannata aloittaa mitään liikuntamuotoa, koska ei kuitenkaan tule pääsemään heti ensimmäisellä kerralla hyväkuntoisten kanssa samoihin suorituksiin. Tällaiset kommentit ovat omiaan tappamaan kenen tahansa aloittelevan liikunnanharrastajan innostuksen heti alkumetreillä.

[/quote]

Mikä tässä sai hyökkäämään? Eikö saa tosiasiolla vastata? Pitäisi valehdella? 

Vierailija
16/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lihaskunnon paranemista ja/tai laihtumista. Itse jaksan uida putkeen n. 1-1,5km, kohtalaista vauhtia. Yritän tänä vuonna suorittaa tuon 50km merkin. Uiminen on ainut liikuntamuoto, mitä siedän. Tarkoitus olisi pystyä uimaan 2km putkeen kesään mennessä.

Vierailija
17/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouimari olen, enkä osaa muita uintitekniikoita kuin mökkiuinnin ja selkäuinnin. Uin yleensä 1 kilometrin ja siihen menee aikaa 35 minuuttia. Uin ensin rintauintia 600m ja loput 400m selkää. Tällä ei mitään kuntoa kasvateta, mutta liikeradat pysyvät hartioissa auki.

164cm/109kg

Vierailija
18/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uin kerralla aina tunnin. Olen aika hidas joten saan tunnissa 1,5kilometriä kokoon.

Vierailija
19/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 19:34"]

Ehkä lihaskunnon paranemista ja/tai laihtumista. Itse jaksan uida putkeen n. 1-1,5km, kohtalaista vauhtia. Yritän tänä vuonna suorittaa tuon 50km merkin. Uiminen on ainut liikuntamuoto, mitä siedän. Tarkoitus olisi pystyä uimaan 2km putkeen kesään mennessä.

[/quote]

No tämä on kyllä kuntoilijalle tosi hyvä! Jos kolme kertaa viikossakin jaksat ja vaikka sitten teet kävelylenkkejä, jos ei ole elimellistä vikaa, ilman stressiä, niin se on aika hyvä. Minulle on laihtumiseen riittänyt vähempikin yhdessä ruokavalion kanssa. Mulla oli yhteen aikaan ongelmana nilkka, enkä voinut oikeastaan tehdä muuta kuin vatsalihaksia maaten ja istuen jotain, mutta uimaan pystyin ja se riitti. 

Vierailija
20/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin yleensä tunnin kohtalaista vauhtia. En tiedä montako kilsaa siinä tulee.