Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitää uida, jotta siitä olisi "hyötyä"?

Vierailija
06.01.2015 |

Paljonko te kuntouimarit uitte putkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa 2x 1km vaparia + muu liikunta.

Vierailija
22/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä kuinka kaukana ranta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 km putkeen. Aikaa siihen menee tunti.

Vierailija
24/26 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti muokkaa kroppaa vahvemman näköiseksi.

Vierailija
25/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin virkistyäkseni, laihduttaakseni, kiinteytyäkseni ja kehittääkseni hapenottokykyä. En tykkää laittaa päätä veden alle enkä ole saanut mitään uimaopetusta, joten uin ihan mökkiuintia ja selkää. Hallilla pyrin käymään 3-6 krt/vko ja uin aina vähintään puoli tuntia putkeen, yleensä enemmän pyrkien siihen että uintitunteja tulisi vähintään neljä. Tänään uin tunnin, ensin 45min, sitten vesihierontaa ja sauna, ja sitten vielä vartin uinti. En mittaa matkaa, kun välillä pitää oikoa altaiden päissä ja väistellä nopeampia ja hitaampia. Olen uinut nyt tätä tahtia kuukauden, kesällä satunnaisesti vain luonnonvesissä. Uinti on ihanaa, koen että se on antanut minulle paljon iloa ja kunto on jo tässä ajassa noussut, mutta paino ei tällä vielä laske. Enemmän uinti on kehonhuoltoa, tänään ennen uintia kävelin ja hölkkäsin hallille 3 km, ja hallilta lounaspaikan ja metsälenkin kautta kävelin kotiin 11km, ja koen että siellä lenkkipolulla laihtuminen tapahtuu eikä ehkä altaassa. Mutta kotoa lähtemisen ja lounaan välissä oli monipuolista aerobista liikuntaa yhtäjaksoisesti kuitenkin yhteensä 2,5h ja lounaalta kävelin kotiin vielä tunnin. Olen kuukaudessa laihtunut 4 kiloa, ja uskon että uiminen on vaikuttanut aineenvaihduntaan ja siihen että toivottavasti paino ei ole lähtenyt lihaksista, vedessä liikkuessa käytetään kuitenkin koko kehoa. 

Vierailija
26/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttia uimista on parempi kuin 10 minuuttia paikallaan oloa.