Miksi aknea ei osata parantaa?
Lääkäri määrää vaan jotain voiteita, mitkä auttaa hetkellisesti jos ollenkaan. Ne haluaa vaan mun rahat, eivätkä anna pysyvää ratkaisua ongelmaan.
Ihminen on käynyt muka kuussa ja silti akne ei parane kuin e-pillereillä (ja en voi syödä niitä migreenin takia).
Kommentit (72)
Olen saanut akneni kuriin syömällä sinkkiä, aluksi 2 tbl päivä eka kk, pesu urtekramin aloe vera palasaippualla iltaisin koko kasvot ja aamuisin näppyalueet. Kosteutus meine base suolalla liotettuna veteen jätetään kasvoille yöksi, aamuisin laitan vain näppylä alueelle suolavettä, pitää kasvojen ph- n emäksisenä ja näpyt kurissa. Meine base suola auttaa ihoa kosteuttamaan itse itseään eli voiteita ei tarvita, itselläni kesti 6 viikkoa niin alkoi toimia. Jos tarvitsen lisäkosteutusta vuoden aikojen vaihdellessa niin laitan poskipäille öljyä meikin alle. Lisäksi vaihdoin meikit lily lolon meikkeihin ja nyt talvella olen käyttänyt bb- voidetta + puuteria ja kesällä mineraalimeikkiä ja ihoni on tykännyt. Selän aknen olen myös selättänyt saippua suola yhdistelmällä kunhan pääsisin vielä arvista eroon. Akne ihosta olen kärsinyt murrosiästä lähtien eli parikymmentä vuotta.
No oisko vaan parempi syödä terveellisesti kun siitä on muitakin terveyshyötyjä? Jos sekään ei aidosti auta niin ehkä voi jo valittaa.
Sekä Roaccutan että e-pillerit ovat tehokkaita olleet minulle mutta jumalattomia myrkkyjähän ne ovat. Akne lähti mutta maksa hajosi. Kauhulla odotan vaihdevuosia, mikään hormonihoito ei tule enää koskaan kyseeseen, maksa ei kestä.
Hei te sinkkivoiteen käyttäjät! Laitatteko voidetta koko kasvojen iholle kosteusvoiteen tapaan, vaiko vain finneille?
Ja niille jotka valittavat kaikkien paikkojen kuivumista - mielestäni se on paras kaikista sivuvaikutuksista! Hiukset eivät rasvoitu eikä myöskään naama, ja se tunne on ihana! Aiemmin kun pesin hiukset esimerkiksi aamulla niin seuraavana aamuna ne olivat jo oksettavan rasvaiset ja naama oikein tihkui rasvaa. On ihanaa, kun iho tuntuu puhtaalta ja sileältä ja hiuksia ei tarvitse pestä päivittäin. Huulet vähän kuivuvat, mutta rasvallahan se hoituu.
Mun ainakin pitää olla tyytyväinen, että söin puolen vuoden roaccutan-kuurin. Aiemmin kokeilin voiteita ja antibiootteja, eivät auttaneet. Roan avulla kaikki finnit lähtivät eikä uusia ole tullut (kuurin lopettamisesta jo 5 vuotta aikaa). Kävin säännöllisesti maksa-arvo- sekä kolesterolikokeissa, mitään negatiivista vaikutusta ei ollut niihinkään. Huulien kuivuminen ainoa sivuvaikutus ja senkin sai vaseliinilla kuriin. Ruokavaliossa en ole tehnyt mitään muutoksia.
Ihon kuntoon vaikuttaa se mitä suuhunsa pistää? Mammat vaan eivät halua syödä oikeaa ravintoa. Siksi etsitään kaikenlaisia vippaskonsteja, jotka vain pahentavat tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:47"]
Ja niille jotka valittavat kaikkien paikkojen kuivumista - mielestäni se on paras kaikista sivuvaikutuksista! Hiukset eivät rasvoitu eikä myöskään naama, ja se tunne on ihana! Aiemmin kun pesin hiukset esimerkiksi aamulla niin seuraavana aamuna ne olivat jo oksettavan rasvaiset ja naama oikein tihkui rasvaa. On ihanaa, kun iho tuntuu puhtaalta ja sileältä ja hiuksia ei tarvitse pestä päivittäin. Huulet vähän kuivuvat, mutta rasvallahan se hoituu.
[/quote]
No kiva jos sulla oli noin lievä. Tuskinpa kukaan valittaisi jos oireet olisivat nuo.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:54"]
Ihon kuntoon vaikuttaa se mitä suuhunsa pistää? Mammat vaan eivät halua syödä oikeaa ravintoa. Siksi etsitään kaikenlaisia vippaskonsteja, jotka vain pahentavat tilannetta.
[/quote]
Moni ehdottaa tervellisempää ruokavaliota, kuten rasvojen vähentämistä, sokerin vähentämistä jne. Tai jos ihminen jo syö terveellisesti, niin kylläpä vituttaa tuollaiset ohjeet.
Itse neuvon jättämään paremminkin allergisoivia ruoka-aineryhmiä kokeeksi pois, yksi kerrallaan vaikka. Maitotuotteet, sokerit tai gluteeni/viljat jne. Näiden kokeilujen vaivan luuliis olevan pieni mahdolliseen apuun nähden. Ja muistakaa noudattaa ehdottomuutta. Jos on maidottomalla dieetillä ei voi syödä välillä vähän maitotuotteita, tai gluteenittomalla yhtä ruisleipäpalaa. Itse olen saanut heittää hyvästit aikuisiän aknelle erityisruokavaliolla. Ja tuosta perinnöllisyydestä: yliherkkyys ruoka-aineille on myös usein perinnöllistä, joten sitäkin paremmalla syyllä katsoisin ruokavaliota sillä silmällä, jos suvussa on aknea.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Kerro ihmeessä meistä "mammoista" enemmänkin?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:56"]
Ei todellakaan vie roa aknea. Ei edes hetkeksi. Ei mitään vaikutusta, paitsi kuivat limakalvot ja silmät. Hiuksia irtos.
[/quote]
Ja iho oheni. Loppuelämäksi. Kiva olla ryppyinen herkkäihoinen kolmekymppinen. Aknella. (y).
[/quote]
Kuinka monta kuuria söit? Itsellä tällä hetkellä kolmas kuuri menossa ja tällä kertaa kokonaisannos tulee olemaan suurempi. Olen ollut tyytyväinen Roaan sivuvaikutuksista huolimatta.
[/quote]
Sulla on jo kolmas kuuri menossa ja et näytä tajuavan ettei se tehoa sulla. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla? Silloin, kun se tehoaa, niin yleensä se tehoaa kertalaakista, mutta ota nyt ne aivot käteen ja mieti vähän kannattaako enää jatkaa ja maksaa turhasta hoidosta. Eihän Roaa ole tarkoitus vedellä loppuelämää monina kuureina, vaan kyllä se on tarkoitettu yhden kerran käytettäväksi. Siinähän sitten olet pilannut elimistösi täysin. On ollut huolimaton lääkäri myöntämässä reseptiä. Huh huh!
[/quote]
Oletko lääketieteen ammattilainen? Lääkärini mukaan osalla lähtee akne ensimmäisen kuurin jälkeen ja osalla vaatii paljon enemmän kuin kolme kuuria. Ennemmin pilaan elimistöni, kuin kärsin aknesta. Jokaisella on omat prioriteettinsa ja minulla asioiden tärkeysjärjestys on tämä. Aknesta kärsiessäni kärsii myös itsetuntoni, töiden saanti ja seksielämä, joten mielelläni vedän Roaa ihan niin monta kuuria kuin on tarve.