Miksi aknea ei osata parantaa?
Lääkäri määrää vaan jotain voiteita, mitkä auttaa hetkellisesti jos ollenkaan. Ne haluaa vaan mun rahat, eivätkä anna pysyvää ratkaisua ongelmaan.
Ihminen on käynyt muka kuussa ja silti akne ei parane kuin e-pillereillä (ja en voi syödä niitä migreenin takia).
Kommentit (72)
Kyllä akneen välillä olisi mahdollista kehittää vielä roaakin tehokkaampia lääkkeitä, mutta niissä luultavasti sivuvaikutukset vielä pahemmat, kuin roassa. Akne on kuitenkin "vain" kosmeettinen haitta (ja tietty tulehtunut iho voi olla kipeäkin), niin ei lääkärit varmaan saisi määrätä siihen lääkkeitä joilla voimakkaat sivuvaikutukset. Ja jos vain muutama lääkäri niitä määräisi, niin eihän se rahallisesti kannata millekään lääkefirmalle alkaa kehittelemään tuollaista lääkettä.
Googlaa Acne Einstein ja lue sieltä. Ihan mahtava sivusto. Pähkinänkuoressa: voiteet ja lääkkeet ovat vain väliaikainen apu, jos sitäkään. Kaikki lähtee sisältä elimistöstä. Yleensä perimmäinen syy on hormonit ja niiden epätasapaino. Naisten varsinkin kannattaa lukea hormonien tasapainottamisesta aknen hoitona. Ensiapuna: puhdas ja terveellinen ruoka, kaikki (voimakkaat) ihonhoitotuotteet pois, sinkki, magnesium, d-vitamiini, maitohappobakteerit ja maca. Suosittelen!
Mulla auttoi Roa, tosin söin aikuisena uudellee. Mun lapsi ei halunnut, dalacin voide auttoi mutta se on kuitenkin antibiootti. Yhtä hyvin auttoi Ella Bache creme intex no2. Vanha tuote mutta itse en aikoinani löytänyt sitä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:40"]
Älkää heti lytätkö, mut koittakaa sinkkivoidetta, sitä mikä tarkoitettu vauvan pyllyyn, yöksi kerros naamaan. Olen n.kk laittanu joka yöksi eikä ole enää finnejä tullut! Ja jos tullut niin parissa yössä lähtee. Joita ennen ku lyttäät. Tuubi maksaa marketis alle 3e. T. Roaa syöny hetken ja e-pilsuja moneen otteeseen
[/quote]
Mä oon helvetti vieköön kokeillut virtsaakin joten kaikki vinkit otetaan onnellisena vastaan :D Kiitos! Kokeilen varmasti!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:53"]
Googlaa Acne Einstein ja lue sieltä. Ihan mahtava sivusto. Pähkinänkuoressa: voiteet ja lääkkeet ovat vain väliaikainen apu, jos sitäkään. Kaikki lähtee sisältä elimistöstä. Yleensä perimmäinen syy on hormonit ja niiden epätasapaino. Naisten varsinkin kannattaa lukea hormonien tasapainottamisesta aknen hoitona. Ensiapuna: puhdas ja terveellinen ruoka, kaikki (voimakkaat) ihonhoitotuotteet pois, sinkki, magnesium, d-vitamiini, maitohappobakteerit ja maca. Suosittelen!
[/quote]
No pakkohan sitä on puhdistaa naama aamuin illoin, kun rasvoittuu niin paljon, että välillä silmiäkin kirvelee (rasva "valuu" niihin) ja taas toisaalta pakko laittaa kosteuttavaa voidetta, että ei olisi niin pintakuiva. Ja hyvä se on välillä kuoria se kuollut solukko pois, että iho pääsee hengittämään. Täytyy vaan löytää itselle sopivat tuotteet. Samaa mieltä, että kaikki voimakkaat kuivattavat tuotteet pois. Mieluummin kosteuttavia ja herkälle iholle tarkoitettuja. Ja juokaa paljon vettä!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:40"]
Älkää heti lytätkö, mut koittakaa sinkkivoidetta, sitä mikä tarkoitettu vauvan pyllyyn, yöksi kerros naamaan. Olen n.kk laittanu joka yöksi eikä ole enää finnejä tullut! Ja jos tullut niin parissa yössä lähtee. Joita ennen ku lyttäät. Tuubi maksaa marketis alle 3e. T. Roaa syöny hetken ja e-pilsuja moneen otteeseen
[/quote]
Mä oon helvetti vieköön kokeillut virtsaakin joten kaikki vinkit otetaan onnellisena vastaan :D Kiitos! Kokeilen varmasti!
[/quote]
Ole hyvä:)
Eniten tässä ärsyttää ku oon jo 27v ja kun kerroin äidille että vihdoin löysin avun! -äiti aina vähätelly eikä koskaan auttanut. Totes vaan et mummomme käyttänyt jo -70luvulla! Oi kiitos ku kerroit tässä vaiheessa. Kivat arvet nyt muistona..
Kylla kai sita osataan parantaa kun en ole ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen nahnyt yhtaan aknenaamaa. Tassa Mayo Klinikan neuvot: http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/acne/basics/treatment/con-20020580
Tetralysal vei aikuisakneni kokonaan. Jäljettömiin. Pysyvästi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:40"] Älkää heti lytätkö, mut koittakaa sinkkivoidetta, sitä mikä tarkoitettu vauvan pyllyyn, yöksi kerros naamaan. Olen n.kk laittanu joka yöksi eikä ole enää finnejä tullut! Ja jos tullut niin parissa yössä lähtee. Joita ennen ku lyttäät. Tuubi maksaa marketis alle 3e. T. Roaa syöny hetken ja e-pilsuja moneen otteeseen [/quote] Mä oon helvetti vieköön kokeillut virtsaakin joten kaikki vinkit otetaan onnellisena vastaan :D Kiitos! Kokeilen varmasti! [/quote] Ole hyvä:) Eniten tässä ärsyttää ku oon jo 27v ja kun kerroin äidille että vihdoin löysin avun! -äiti aina vähätelly eikä koskaan auttanut. Totes vaan et mummomme käyttänyt jo -70luvulla! Oi kiitos ku kerroit tässä vaiheessa. Kivat arvet nyt muistona..
[/quote]
No olipa joo, kiitti mutsi. Mä olen saman ikäinen kuin sä ja ymmärrän täysin että nakertaa olla jo kaukana murrosiästä ja silti kuin teini kukkeimmillaan.. Vääränlaista nuorekkuutta :D
Jos nämä sais alta pois ryppyjen tieltä.
Maidon jättäminen pois ruokavaliosta kokonaan auttoi dramaattisesti ihoni kuntoon. Iho ei edes rasvoitu enää. Kärsin aknesta 18 vuotta.
Miten tuo roaccutan sitten vaikuttaa elimistöön negatiivisesti ?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:17"]
[/quote]
Elimistöön: kuivattaa joka paikan. Silmät, ihon, huulet, limakalvot.
Psyykeeseen: Järkyttäviä painajaisia, masennus
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:17"]
[/quote]
Elimistöön: kuivattaa joka paikan. Silmät, ihon, huulet, limakalvot.
Psyykeeseen: Järkyttäviä painajaisia, masennus
[/quote]
Jotkut jopa tehneet itsemurhan. Enimmäkseen teinit. Näistä ei vaan kauheasti puhuta, muuten ei menis kaupaksi ko. lääke. Onhan tästä muutama englanninkielinen artikkeli ainakin olemassa.
En syö eineksiä, paljon kasviksia, ei leipää, vaan kaurapuuroa. Vettä juon. Kahvinkin jätin pois ja ei vaikutusta.
Aknenaamat, mikä veriryhmä teillä on?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:28"]
En syö eineksiä, paljon kasviksia, ei leipää, vaan kaurapuuroa. Vettä juon. Kahvinkin jätin pois ja ei vaikutusta. Aknenaamat, mikä veriryhmä teillä on?
[/quote]
A, en muista oliko plus vai miinus
Olen syönyt 18-vuotiaana Roacuttanin ja vaikka finnejä on senkin jälkeen tullut niin varsinainen akne teki paluun 10 vuotta kuurin jälkeen. Vahvat omega3-kapselit, sokeriton, pääosin gluteeniton ja maidoton ruokavalio puhdisti ihon. Lisäksi kaikkien muiden ihonhoitotuotteiden käyttö piti lopettaa paitsi manteliöljy, joka puhdistaa meikinkin.
Aina sanottiin, ettei ruokavaliolla ole väliä, vaan hormooneilla. News flash ruokavalio vaikuttaa hormooneihin. Kolme vuotta piti aikuisiän aknesta kärsiä ennen kuin tajusin tämän. Sokeri ja vehnä on ilmeisesti pahimmat iholle ja elimistölle. Eli ei siinä suklaassa se rasva ja kaakao, vaan se sokeri.
Kokeileppa että alat juoda puhdistettua hanavettä 2 l pv.
osta aqva vedenpuhdistaja kannu ja puhdistavat filtterit.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:40"]
[/quote]
Mun äidin nuoruudessa juurikin käytettiin sinkkivoidetta tai silloin se oli sinkkipastaa finnien hoitoon, joten mulle toi ei mikään ihme ole, että auttaa. Samoin kannattaa syödä sinkkitabletteja ainakin 30mg:n vahvuudella kuureina, ei ehkä kovin pitkäaikaiseen käyttöön tuolla vahvuudella. Nyt, kun mulla on jäänyt väliin tuo sinkki, niin heti on enemmän näppylöitä ja päänahkakin kutiaa. Pakko taas käydä ostamassa lisää.