Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aknea ei osata parantaa?

Vierailija
06.01.2015 |

Lääkäri määrää vaan jotain voiteita, mitkä auttaa hetkellisesti jos ollenkaan. Ne haluaa vaan mun rahat, eivätkä anna pysyvää ratkaisua ongelmaan.

Ihminen on käynyt muka kuussa ja silti akne ei parane kuin e-pillereillä (ja en voi syödä niitä migreenin takia).

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain hyviä keinoja siihen miten arvista voisi päästä eroon? Itselläni varsinainen aikuisiän akne rauhoittui antiobioottikuurilla ja pitkäkestoisella Skinoren-hoidolla, nyt on enää satunnaisia näppylöitä joihin käytän edelleen tuota Skinoren-voidetta. Mutta jälkensä ne ehti jättämään, iho on ihan hirveillä kraatereilla. Ja näille arvostelijoille tiedoksi, että syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti kuten varmasti suurin osa aknea sairastavista, ihan turha lähteä tuohon syyllistämiseen.

Vierailija
22/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt on sinkkivoidetta ostettu ja illalla aloitan kokeilun.

T. se pissanaama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö Roaccutanin vakavista sivuvaikutuksista?
http://muotiblogi-laihdutus.blogspot.com/2012/03/aknelaake-roaccutanin-pitkaaikaiset.html

Oma hormonaalinen akneni parani viljattomalla ja sokerittomalla ruokavaliolla.

Vierailija
24/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta, joilla tuo meine base on oikeasti vienyt aknen pois, mutta juuri tuolla liotustekniikalla mitä tässäkin yhdessä viestissä kuvattiin.

Eli liotetaan meine base vedessä kankaan palasia, laitetaan kasvoille ja pidetään ainakin puolisen tuntia.

Ja ilmeisesti tuo maidoton ruokavalio oikeasti toimii myös monille.

Tiedän myös, että monilla aknen on aiheuttanut kofeiini, ja kaiken kofeiinin jättäminen on auttanut. 

Kofeiini muuten myös vähentää hyaluronihappoa ihosta, eli se myös vanhentaa ihoa.

Vierailija
25/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:48"]

Ei ne osaa tehdä mitään atooppiselle ihottumallekaan.

Mä jouduin käymään lapsena kaikenlaisilla erikoislääkäreillä, kaikki vakuutteli mun vanhemmille ettei ruokavaliolla ole väliä.

No, mulla ei ole koskaan ollut enää ihottumaa sen jälkeen, kun aloin kasvissyöjäksi. Että tosiaan ei ollut ruokavaliolla vaikutusta.... 

Ei ne vaan osaa. En siis meinaa, että akneen vaikuttaisi ruokavalio välttämättä, vaan sitä, ettei ne vaan osaa ja silti pitää leikkiä kaikkitietävää.

[/quote]

Tai mikäli olet alkanut kasvissyöjäksi murrosikäisenä, on se atooppinen oireilusi ihan muista syistä, kuten vaikkapa silloisen ikäsi hormonaalisista syistä johtuen ollut silloin huomattavasti vähäisempää, ja ylipäätään jäänyt lähinnä lapsuusiän vaivaksi sinun kohdallasi. Kuten vaikkapa astmankin kohdalla voi olla, ja monien muidenkin vaivojen. Ihminen ei ole mikään rehunsyöjä kokonaan, eikä muuten koskaan ole ollutkaan, joten miksi ihmeessä kukaan lääkäri ohjaisikaan ihmistä ruokavaliolle, mistä ei saa kaikkea tarvitsemaansa.

Vierailija
26/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aknea vain selässä ja leuan/kaulan alueella. Ella Bachen voidetta laita yöksi kasvojen näppylöihin ja sillä näpyt kuivuu. Haluaidin kuitenkin löytää avun siihen, ettei niitä näppyjä tulisi ollenkaan. Pahimmat on ihonalaiset isommat "paiseet", jotka pysyy pidempään. Selän akne on pahempi. En kehtaa kesällä ja ulkomaanmatkoilla käyttää selästä avonaisia toppeja, mekkoja ja bikineitä. Taidanpa kokeilla sitä saippua + suola -vinkkiä, josta joku kirjoitti. Ruisleipä on intohimoni, enkä aio siitä luopua :) Mielummin ikuinen näppyselkä kuin rajoittunut ruokavalio, jota täytyy noudattaa orjallisesti.

Vierailija
27/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 14:23"]

Tai mikäli olet alkanut kasvissyöjäksi murrosikäisenä, on se atooppinen oireilusi ihan muista syistä, kuten vaikkapa silloisen ikäsi hormonaalisista syistä johtuen ollut silloin huomattavasti vähäisempää, ja ylipäätään jäänyt lähinnä lapsuusiän vaivaksi sinun kohdallasi.

[/quote]

Höpö höpö taas, olin 8-vuotias, kun aloin kasvissyöjäksi, ja yhä edelleen saan atooppisen ihottuman takaisin, jos syön lihaa/maitotuotteita.

Lääkärit voisivat vain myöntää, että elintavoilla on vaikutusta ihosairauksiin, ja ruokavaliolla on monien kohdalla todella iso merkitys.

Vierailija
28/72 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 13:12"]

Noniin nyt on sinkkivoidetta ostettu ja illalla aloitan kokeilun.

T. se pissanaama

[/quote]

Ei.. vittu..!!!

Oon syönyt roaa, ollut vegaani (nyk. vege), syönyt antibiootteja, tuhlannut kalliisiin voiteisiin ja kosmetologiin paljon rahaa. Ainoa mikä auttoi oli e-pillerit joita en voi syödä.

Ja nyt kokeilussa sinkki. MIKÄÄN ei ole koskaan toiminut näin hyvin ja näin nopeasti! Missä sä sinkki oot ollu mun koko elämäni? <3

Tässä: http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/NATUSAN-BABY-FIRST-TOUCH-SINKKIVOIDE-75-ML

Vierailija
29/72 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:46"]Hei te sinkkivoiteen käyttäjät! Laitatteko voidetta koko kasvojen iholle kosteusvoiteen tapaan, vaiko vain finneille? [/quote] Aluksi laitoin koko naamaan, enään laitan vaan t-alueelle, nyt kun finnit on poissa. Tuntuu että arvetki haalentunu(?)

[/quote]

Mä tein paksun naamion. Päivällä laitan ihan pikkiriikkisen punaisiin näppyihin meikin alle ja illaksi ohut kerros koko naamaan ettei tyyny tahraannu. Musta ainakin tuntui välittömästi että ihon (arpi)kirjavuus tasoittui.

Vierailija
30/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:15"]

Naamaani en enää laita mitään, mitä en söisi.

[/quote]

Kauheeta. Pitäis alkaa sitten syömään omia meikkejä.. :(

Vierailija
31/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan auttoi mulla aikuisiän akneen. Harmittaa, että tajusin mennä lääkärille vasta 37 - vuotiaan. 

Vierailija
32/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kaikki puhuko roaa vastaan. Itse olen syönyt kuurit 16- ja 20-vuotiaina. Hyvin auttoi molemmilla kerroilla, eikä tuon jälkimmäisen kuurin jälkeen tullut enää aknea takaisin. Paras lääke mikä markkinoilla on. Valitettavaa toki jos se ei kaikilla auta. Iho ja limakalvot kuivuivat, mutta se ei haitannut yhtään, kun näki miten paraneminen alkoi ja finnit katosivat parissa viikossa.

Vierailija
33/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan tosi monia tässä ketjussa! e-pillereitä en halua käyttää myöskään siksi, että niiden lopettamisesta olen kuullut katastrofaalisia ihotarinoita ;(

Vierailija
34/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:56"]

Ei todellakaan vie roa aknea. Ei edes hetkeksi. Ei mitään vaikutusta, paitsi kuivat limakalvot ja silmät. Hiuksia irtos.

[/quote]

Ja iho oheni. Loppuelämäksi. Kiva olla ryppyinen herkkäihoinen kolmekymppinen. Aknella. (y).

[/quote]

Kuinka monta kuuria söit? Itsellä tällä hetkellä kolmas kuuri menossa ja tällä kertaa kokonaisannos tulee olemaan suurempi. Olen ollut tyytyväinen Roaan sivuvaikutuksista huolimatta.

[/quote]

Sulla on jo kolmas kuuri menossa ja et näytä tajuavan ettei se tehoa sulla. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla? Silloin, kun se tehoaa, niin yleensä se tehoaa kertalaakista, mutta ota nyt ne aivot käteen ja mieti vähän kannattaako enää jatkaa ja maksaa turhasta hoidosta. Eihän Roaa ole tarkoitus vedellä loppuelämää monina kuureina, vaan kyllä se on tarkoitettu yhden kerran käytettäväksi. Siinähän sitten olet pilannut elimistösi täysin. On ollut huolimaton lääkäri myöntämässä reseptiä. Huh huh!

Vierailija
35/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikuisiän aknen rauhoittumaan jättämällä maitotuotteet pois. Joskus harvoin lankean juustoon tai jäätelöön ja heti pukkaa pattia naamaan.

Vierailija
36/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaksantiini -ravintolisä ja ruokavalio auttavat. Maidot, erityisesti juusto pois, samoin suklaa. 

Vierailija
37/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää heti lytätkö, mut koittakaa sinkkivoidetta, sitä mikä tarkoitettu vauvan pyllyyn, yöksi kerros naamaan.
Olen n.kk laittanu joka yöksi eikä ole enää finnejä tullut! Ja jos tullut niin parissa yössä lähtee. Joita ennen ku lyttäät. Tuubi maksaa marketis alle 3e.
T. Roaa syöny hetken ja e-pilsuja moneen otteeseen

Vierailija
38/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo niin tottunut finniseen naamaani että en edes jaksa surkutella noita paiseita. Ja oikeasti, ne ovat tosiaan paiseita. Niihin haen yleensä ab-kkuurin koska muuten paraneminen kestäisi viikkoja eikä ole kovin mukava kulkea sentin läpimitaltaan oleva finni naamassa. Nuo pienemmät finnit menettelevät koska eivät yleensä tulehdu niin pahasti.

E-pillereitä en voi syödä veritulppariskin takia ja Roa-kuurin olen kahdesti joutunut jättämään kesken sivuvaikutusten takia. Voiteet eivät auta. Ruokavaliosta olen jättänyt pois viljan ja sokerin, ei mainittavaa vaikutusta.

Eipä tästä naamasta silti sen kauniimpi tulisi vaikka ei olisi yhtään finniä sillä vuosien akne on jättänyt jäljensä.

Yleensä minua vain ärsyttää ihmiset, jotka huomauttelevat finneistä. Joo, ei tarvitse sanoa. Tiedän kyllä miltä naamani näyttää.

Vierailija
39/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliolla on varmasti vaikutusta, mutta jos on perinnöllinen akne, niin vaikutus ei välttämättä ole kovin suuri. Silloin täytyy rohkeasti aloitta roa-kuuri. Itse kärsin pahasta aknesta aikoinaan, ja koitin kyllä vaikka mitä ruokavalioita. Isälläni oli myös erittäin paha akne nuorena, joten periytyvää se jossain määrin on.

Suosittelen kaikille kunnon lääkkeitä, ettei naama jää ikuisesti kraatteri-arpikuoppia täyteen.

Vierailija
40/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sivuvaikutuksia te oikein olette Roasta sitten saaneet??

itsellä halkeilivat huulet, nenä oli kuiva, ihoa sai rasvata jatkuvasti ja verta vuoti nenästä melko usein. Ovatko nämä sitten kestämättömiä sivuvaikutuksia? mielestäni eivät, jos ne kestettyään saa puhtaan ja kirkkaan ihon, jossa ei ole mätäpaiseita.