Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aknea ei osata parantaa?

Vierailija
06.01.2015 |

Lääkäri määrää vaan jotain voiteita, mitkä auttaa hetkellisesti jos ollenkaan. Ne haluaa vaan mun rahat, eivätkä anna pysyvää ratkaisua ongelmaan.

Ihminen on käynyt muka kuussa ja silti akne ei parane kuin e-pillereillä (ja en voi syödä niitä migreenin takia).

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kjhg

Vierailija
2/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö Roaccutan vie aknea loppuelämäksi? Käsitin näin. Eikö lääkäri ole maininnut asiasta? Akne on niin ikävä ja kipeäkin ihosairaus, että sitä tosiaan toivoisi ettei kenenkään tarvitse kärsiä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne osaa tehdä mitään atooppiselle ihottumallekaan.

Mä jouduin käymään lapsena kaikenlaisilla erikoislääkäreillä, kaikki vakuutteli mun vanhemmille ettei ruokavaliolla ole väliä.

No, mulla ei ole koskaan ollut enää ihottumaa sen jälkeen, kun aloin kasvissyöjäksi. Että tosiaan ei ollut ruokavaliolla vaikutusta.... 

Ei ne vaan osaa. En siis meinaa, että akneen vaikuttaisi ruokavalio välttämättä, vaan sitä, ettei ne vaan osaa ja silti pitää leikkiä kaikkitietävää.

Vierailija
4/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei haluta koska lääkäripalveluilla ja lääkkeiden myynnillä tehdään rahaa. Kaikki on rahasta kiinni. Et saisi edes finnejä jos elintarvikkeet olisi käsitelty oikein.

Vierailija
5/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne e-pilleritkään aina auta. Olen syönyt pari vuotta diane novaa ja paiseita puskee edelleen. Tämä vaikuttaa itsetuntoonikin. Aknen takia kiusattu koulussa ja nyt olen alkanut välttelemään julkisia paikkoja koska en halua mennä sinne pitsanaamani kanssa. Olen kotona niin kukaan ei näe kamalaa naamaani.

Vierailija
6/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aurallinen migreeni ja olen syönyt e-pillereitä jo 24 vuotta, eli ei ole vaikuttanut migreeniin, mutta eipä se aknekaan silti ole parantunut. Joten ei nekään ihmeitä tee. Lääkärin määräämiä voiteita en suostu käyttämään enää, kun kerran kokeilin ja poltti naaman täyteen pieniä rakkuloita. Joten ainut keino tässä on yrittää puhdistaa hyvin, syödä terveellisesti, juoda paljon vettä ja kokeilla joitain vitamiineja esim. sinkkiä, niin saattaa helpottaa, mutta ei nämä kuitenkaan paranna, jos hormoniakne kysessä. Ja tietenkin on hyvä, jos pystyy hyväksymään sen, että finnejä on ja välttämättä ei ennen eläkeikää lähde pois, jos silloinkaan. 

Vierailija
7/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoAccutan ja ruokavalio kohdalleen, pitäisi ongelma poistua. 

Tai voit jäädä elämään uskossa, että pizzat, suklaa yms. ei vaikuta ihoon. Your choice.

Vierailija
8/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut gluteenitonta ja maidotonta ruokavaliota? Itsellä ainakin tämä on auttanut.

Vierailija
9/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:47"]

Siis eikö Roaccutan vie aknea loppuelämäksi? Käsitin näin. Eikö lääkäri ole maininnut asiasta? Akne on niin ikävä ja kipeäkin ihosairaus, että sitä tosiaan toivoisi ettei kenenkään tarvitse kärsiä siitä.

[/quote]

No ei vie ja en edes suosittele, on nimittäin semmoista myrkkyä että hirvittää. Kokeiltu on joskus aikoinaan ja pakko oli keskeyttää, kun tuli enemmän haittoja kuin hyötyjä.(ohis)

Vierailija
10/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan vie roa aknea. Ei edes hetkeksi. Ei mitään vaikutusta, paitsi kuivat limakalvot ja silmät. Hiuksia irtos.

Vierailija
11/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:56"]

Ei todellakaan vie roa aknea. Ei edes hetkeksi. Ei mitään vaikutusta, paitsi kuivat limakalvot ja silmät. Hiuksia irtos.

[/quote]

Ja iho oheni. Loppuelämäksi. Kiva olla ryppyinen herkkäihoinen kolmekymppinen. Aknella. (y).

Vierailija
12/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:54"] 

Tai voit jäädä elämään uskossa, että pizzat, suklaa yms. ei vaikuta ihoon. Your choice.

[/quote]

No, kun ne ei vaikuta. Ilman pillreitää minulla on akne, söin sitten mitä tahansa, ja pillereiden kanssa ihoni on terve, kaunis, heleä ja tasainen, söin sitten ihan mitä tahansa.

Vierailija
13/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisi vaikka sen takia, että akne johtuu hormoneista? Ne lääkevoiteet auttavat seuraukseen, mutta eivät itse syyhyn. Vähän kuin kipulääke - auttaa jonkin sairauden aiheuttamaan kipuun, mutta ei poista itse sairautta.

Vierailija
14/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Roa-kuurin 17-vuotiaana ja kyllä eron huomasi selvästi. Harmi vain, että 19-vuotiaana suoritin vapaaehtoisen asepalveluksen ja monta päivää putkeen metsässä (ja kyllä, huonontuneet elämäntavat) toivat aknen takaisin. Nyt 23-vuotiaana harkitsen uutta kuuria, oli aikanaan hintansa väärti.

Vierailija
15/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:56"]

[/quote]

Ja iho oheni. Loppuelämäksi. Kiva olla ryppyinen herkkäihoinen kolmekymppinen. Aknella. (y).

[/quote]

Kuinka monta kuuria söit? Itsellä tällä hetkellä kolmas kuuri menossa ja tällä kertaa kokonaisannos tulee olemaan suurempi. Olen ollut tyytyväinen Roaan sivuvaikutuksista huolimatta.

Vierailija
16/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne parantaa. Et ole vain ottanut selvää. Lääkärit sanovat muuten että kehon sisäinen hoito (pillerit) on parasta, koska silloin lääkkeet tulevat iholle sisältäpäin veren kautta. Rasvat eivät ole niin tehokkaita. Samahan koskee vitamiineja. Vitamiinirasvat ovat tehottomia, paras saada vitamiinit ruoasta, jolloin ne ravitsevat ihoa/kehoa sisältäpäin.

Itselläni oli vaikea akne. Teini-ikäisenä vedin kuusi kolmen kuukauden antibioottikuureja (tetrasykliinejä, muistaakseni) aknea vastaan. Ne tappoivat bakteerit ja sain hetkellisen avun, mutta sitten tietenkin batkeerit tulivat takaisin ja akne myös. Yhteensä siis pillereitä yksi ja puoli vuotta teininä. Sitten intissä tarjosivat Roaccutania (ilmaiseksi tietenkin) ja vedin täysannoksen kuusi kuukautta, ja sen lisäksi puoli annosta kaksi kuukautta lisää eli yhteensä kahdeksan kuukautta. Roaccutan auttoi. On ihan helvetin tehokas aine, vaikka sivuvaikutuksiakin sillä on. Sen jälkeen ei aknea ole ollut kuin muutama hassu näppylä.

Olen siis elämäni aikana syönyt pillereitä joka päivä kahden vuoden ja kahden kuukauden ajan aknea vastaan. Roaccutan oli ainoa joka auttoi. Olisinpa valinnut sen jo teininä mutta silloin kieltäydyin siitä. 

Vierailija
17/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannattaa aloittaa ruokavaliolla ja vedenjuomiselle. Ja mennä ihan luontaistuotekauppaan, että saa varmasti oikeat vitamiinit. Erityisesti D-vitamiinit ja rasvahapot!! Monesti akneiholle määrätään todella rankkoja ja kuivattavia tuotteita. Kannattaakin kokeilla myös herkän ihon tuotteita! Ne ei ärsytä lisää vaan ainakin omakohtaisesti lievittää juurikin ärtynyttä ihoa. Lääkärithän ei kai periaatteessa edes saa mitään vaihtoehtoisia hoitoja määrätä suoraan?

Vierailija
18/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti akne ruokavaliolla. (Ja Diane Novan e-pillereillä) 

Eli antibiooteista ei ollut mitään hyötyä, eikä paikallisvoiteista. Roaa en halunnut kokeillakaan sillä toivon saavani vielä lapsia. 

Diane Nova auttoi, mutta sitäkin hirvitti syödä 4kk pidempään. 

Seuraavaksi päätin kokeilla ruokavaliota, nimittäin niin moni siitä kertoo saaneensa avun. 

Jätin maitotuotteet pois, kaikki viljat pois, sokeri pois, teollisen ruoan, einekset, lisäaineet ym. Aloin käyttämään puhtaita kasviksia, syömään terveellisesti. Syön vitamiineja ravintolisinä. Vhh- painotteisesti mutta kyllä minä perunaa ym vähässä määrin syön. Vielä en ole uskaltanut kokeilla onko kaikki jättämäni aknen kannalta todella välttämätöntä? Mutta pikkuhiljaa kokeilen sitäkin. Nyt ongelmani on kipeiden paiseiden sijasta arvet. Olen nyt päättänyt kesään asti olla stressaamatta ja antaa ajan tehdä tehtävänsä. Mutta jos tilanteeseen ei tule huomattavaa apua, on laserhoidot kokeiltava, sen verran pahaa jälkeä sai minulla akne 2.vuodessa. (Tuli yllättäen aikuisiällä todella rajuna).

Tsemppiä. Ikävä vaiva mutta kannattaa kokeilla tuo ruokavalion vaikutus.  

Vierailija
19/72 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:47"]Siis eikö Roaccutan vie aknea loppuelämäksi? Käsitin näin. Eikö lääkäri ole maininnut asiasta? Akne on niin ikävä ja kipeäkin ihosairaus, että sitä tosiaan toivoisi ettei kenenkään tarvitse kärsiä siitä.
[/quote]

Ei vie, olen syönyt kuurin 17-vuotiaana ja akne palasi takaisin 32-vuotiaana.

Ainoastaan ruokavaliohoito auttaa, mutta tätähän ei tietenkään saa sanoa koska

1) Maito, vehnä ja sokeri ovat osa suomalaista täysipainoista ruokavaliota.

2) Meikkiä, meikinpoistoainetta ja erilaisia kosteus/yö/päivävoiteit ja seerumeita ja naamioita on käytettävä jotta näyttää huolitellulta.

Vegaaninen, sokeriton ruokavalio paransi lopulta akneni.

Naamaani en enää laita mitään, mitä en söisi.

Vierailija
20/72 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:46"]Hei te sinkkivoiteen käyttäjät! Laitatteko voidetta koko kasvojen iholle kosteusvoiteen tapaan, vaiko vain finneille?
[/quote]

Aluksi laitoin koko naamaan, enään laitan vaan t-alueelle, nyt kun finnit on poissa. Tuntuu että arvetki haalentunu(?)