aloitan juuri neuvolantätinä!! kysyttävää?
Aika nuoresta asti tuntenut 'kutsumusta' neuvolatyötä kohtaan, istuu kuin nenä päähän!
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:58"]Pidätkö puurosta?
[/quote]
En oikeastaan. Telttaillessasyön
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:01"]Onko sulla lapsia?
[/quote]
Yksi isompi neuvolaikäinen
Mihin perustuu lapsille suosittelemasi ravinto?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:05"]Mihin perustuu lapsille suosittelemasi ravinto?
[/quote]
Tietenkin suomalaisiin virallisiin suosituksiin
montako tuntia imetysohjausta teidän koulutukseen kuului?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:08"]montako tuntia imetysohjausta teidän koulutukseen kuului?
[/quote]
Olen alunperin opiskellut kätilöksi ja siihen kuuluu enemmän kuin th tutkintoon. En muista tuntimääriä mutta olen whon imetysohjaaja sekä vapaaehtoinen imetystukiäiti.
Onko sinulla pakkomielle neuvoa, eli onko se todellinen "kutsumuksesi"? Kaivatko aina jotain valittamista ja neuvottavaa silloinkin, kun asiakkaalla näyttää olevan kaikki hyvin ja hän on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä? Tämä kun tuntuu nykyään olevan varsinkin monien nuorten neuvolatätien ongelma.
Entä miten suhtaudut selvästi ylipainoisiin äiteihin?
Miksi vainoatte mielenterveyskuntoutujia?
Olen viikolla 34 ja istuessa oikeasta kyljestä, vähän rinnan alta, pistelee, tätä jatkunut viikkotolkulla. Onko joku "oikea oire" jostain vai odotanko menevän ohi?
Kirjoitatko "neuvolantäti" virallisiin papereihin joissa kysytään ammatiasi?
Ei kysyttävää mutta sellaisen vinkin voin antaa, että jos vauva on kovin itkuinen, niin allergian mahdollisuus on olemassa vaikka kuinka harvinaista se olisikin. Vieläkin olen katkera meidän neuvolantädille, joka aina vaan hoki, että jotkut vauvat vaan itkee enemmän. Vasta 8kk neuvolassa vaadin tosi tiukasti tutkimuksia ja 10kk iässä todettiin suoli-oireinen maitoallergia. Tilanne helpottui vasta 2-vuotiaana, koska suolisto oli jo ehtinyt mennä niin huonoon kuntoon.
Imetyksenkin lopetin ihan turhaan, kun olisin voinut imetysdieetillä antaa vauvalle sopivaa maitoa. En vaan itse ollut kuullutkaan suoli-oireisesta allergiasta, joten en osannut epäillä maitoa syylliseksi kun vasta ihan viimeiseksi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:22"]Onko sinulla pakkomielle neuvoa, eli onko se todellinen "kutsumuksesi"? Kaivatko aina jotain valittamista ja neuvottavaa silloinkin, kun asiakkaalla näyttää olevan kaikki hyvin ja hän on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä? Tämä kun tuntuu nykyään olevan varsinkin monien nuorten neuvolatätien ongelma.
Entä miten suhtaudut selvästi ylipainoisiin äiteihin?
[/quote]
Neuvon jos neuvoja kysytään :) Yleensä liikutaan keskustelevalla pohjalla, miten menee ja miltä tuntuu. Onko murheita yms. Yritän kuunnella ja kannustaa.
Ei ole ihmeellisempää suhtautumista ylipainoisiin äiteihin. Toki raskausaikana puhutaan ravinnosta ja liikunnasta, jokainen tekee omat valintansa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:41"]Miksi vainoatte mielenterveyskuntoutujia?
[/quote]
Emme vainoa? Tarjoamme apua jos vaikuttaa että on tarpeessa, siis esimerkiksi perhetyötä.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:43"]Olen viikolla 34 ja istuessa oikeasta kyljestä, vähän rinnan alta, pistelee, tätä jatkunut viikkotolkulla. Onko joku "oikea oire" jostain vai odotanko menevän ohi?
[/quote]
Ei kuulosta huolestuttavalta, ei ole ainakaan kirjaoppien mukainen oire mistään.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:48"]Kirjoitatko "neuvolantäti" virallisiin papereihin joissa kysytään ammatiasi?
[/quote]
Ehkä terveydenhoitaja/sairaanhoitaja parempi ;) ap
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:41"]Miksi vainoatte mielenterveyskuntoutujia? [/quote] Emme vainoa? Tarjoamme apua jos vaikuttaa että on tarpeessa, siis esimerkiksi perhetyötä.
[/quote]
Tarjoatte vai pakotatte ottamaan lastensuojeilmon uhkauksella? Ei todellakaan mielenterveyskuntoutuja välttämättä tarvitse apua perhe-elämässä.
Voitko olla ystävällinen kaikille asiakkaillesi?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:58"]Ei kysyttävää mutta sellaisen vinkin voin antaa, että jos vauva on kovin itkuinen, niin allergian mahdollisuus on olemassa vaikka kuinka harvinaista se olisikin. Vieläkin olen katkera meidän neuvolantädille, joka aina vaan hoki, että jotkut vauvat vaan itkee enemmän. Vasta 8kk neuvolassa vaadin tosi tiukasti tutkimuksia ja 10kk iässä todettiin suoli-oireinen maitoallergia. Tilanne helpottui vasta 2-vuotiaana, koska suolisto oli jo ehtinyt mennä niin huonoon kuntoon.
Imetyksenkin lopetin ihan turhaan, kun olisin voinut imetysdieetillä antaa vauvalle sopivaa maitoa. En vaan itse ollut kuullutkaan suoli-oireisesta allergiasta, joten en osannut epäillä maitoa syylliseksi kun vasta ihan viimeiseksi.
[/quote]
Neuvolaterkkana voin yrittää välittää viestiä eteenpäin neuvolalääkärille / ohjata sinne määräaikastarkastusten ulkopuolella! Ap
Pidätkö puurosta?