Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet säästänyt?

Vierailija
06.01.2015 |

Olen perunut lehdet, vertailen kaupassa kilohinnat ja jätän kalliimmat raaka-aineet kokonaan ostamatta, ostan vain mitä on pakko ja mahdollisimman monet asiat käytettynä esim. vaatteita kirpputorilta. Jätin jouluna kaikki ylimääräiset lahjat ostamtta, vain parille läheisimmälle ostin hyödyllisiä lahjoja. Leivät ja herkut leivon itse, olen jättänyt karkit ja pastillit pois. Käytän vain kunnallisia palveluja (en yksityisiä). Pienensin lämmitystä, kilpailutin sähkön ja puhelimet ja netin. Harrastuksiin jätin vain ilmaiset (kirjasto, ulkoilu ym. punttisalitreenit esim. kuntopolulla ja kotona omatekoisilla painoilla)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet säästänyt? Paljonko on säästynyt? Mihin aiot käyttää/olet käyttänyt säästyneet rahat?

Vierailija
2/3 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän kun en osta merkkilaukkuja enkä ylipäätään itselleni juuri mitään. Töissä pitää olla jakkupuvussa, nekin ostan usein esim. Vero modasta enkä stockalta. Lapsille kohtuullinen määrä vaatteita, ei liikaa, turhat myyn torissa. Hyödynnän kirpparit. Töissä omat eväät. Ostan punalappuisia ruokia. Perheessä vain yksi auto. Ostan mielestäni vain oikeasti tarpeelisia asioita, heräteostot on minimissä. Säästyneet rahat käytetään matkailuun tai kodin remontteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt noin vuoden, kasassa vajaa 4000 euroa. Tänä vuonna tulot nousee, säästöja uskoisin saavani hieman enemmän ja tulen saamaan ensi joulukuussa myös veronpalautusta ("säästin ennakkoon" koko vuoden 2014 myös nostamalla enn.pid. prosenttia 2 prosenttiyksikköä).

Tänä vuonna aion myös myydä kaiken turhan omaisuuteni ja tarpeelliset/tärkeät vien varastoon (olen sopinut jo yhden lämminvaraston osavuokraamisesta, 55€/kk)

Lähden vuodeksi ulkomaille. Vietän välivuoden nykyisestä elämästäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän