Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, pystytkö tuntemaan ovulaation?

Vierailija
29.10.2021 |

Kun on sen aika.

Miten ilmenee?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nipistyksinä munasarjojen kohdalla. Kipu on kova, mutta kestää vain ihan pienen hetken kerrallaan. Toki muistakin jutuista tietää, että on ovulaatio.

Vierailija
22/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimenopaussi kun alkoi, ja sain siis vielä lapsen yli 40v iässä, ovulaatiosta tuli TUSKAA. Aivan järkyttävät kivut, maha kramppaa, tuntuu kuin koko toosa tipahtaisi, hiveä pistävä kipu sillä puolella missä se munasolu kypsyi ja lähtee ”vapauteen”. Oksettaa, heikottaa, ja jos tämä taphtuu yöllä, en saa kivun takia nukuttua yhtään. Sinänsä outoa että se kipu kestää n. 3-4h eli se ei ole mikään sekunnin kestävä tapahtuma.

En tajua kuka dorka kehtaa väittää että muka ei voi tuntea ovulaatiota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatiota ei pysty tuntemaan. Sen sijaan voi olla ns. mittenschmetziä suunnilleen ovulaation aikaan, mutta se kipu ja todellinen ovulaation ajankohta voi silti olla päiviä toisistaan. Ainoa tapa tietää ajankohta tarkalleen on tsägällä oikea-aikainen ultaäänitutkimus.

Kiitos, tohtori Liimatainen. Mulla tuli munasarjasta vuosikausia muutama tippa vertakin ovulaation aikaan eli todellakin tunsin sen.

Vierailija
24/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin ikä vaikuttaa. Ennen lapsia en huomannut koko asia, lasten saamisen jälkeen muuttui lievästi kivuliaaksi, ja 40+ iässä ohan helvetin kivuliaaksi, pakko syödä särkylääkettä ja en pysty istumaan kun ko tapahtuma on meneillään.

Vierailija
25/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tunnistan kyllä helposti ovisviikon, mutta en nyt ihan tarkkaan minä päivänä on ovis. Veikkaisin varmaan lähelle kyllä, max 3 päivän päähän varmaan. On jotenkin sädehtivä, onnistuva, hyvä fiilis ja kostun tuplasti sen mitä tavallisesti seksissä. On myös lapsia, joten todistetusti ovikset toimii.

Vierailija
26/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tunnen selkeän nipistyksen. Yleensä noihin aikoihin on muutenkin herkästi keskimääräistä himokkaampi olo ja kosteutta löytyy vaikka muille jakaa.

Koirat ainakin voi haistaa kuukautiskierron vaiheet. Minä haistan jos lähietäisyydellä olevaa miestä panettaa. Pystyyköhän mies haistamaan naisesta ovulaatiovaiheen, jos keskittyy ja nainen on läheinen tuttu? Tai panetuksen?

Minun mieheni haistaa tai jotenkin vaistoaa ovulaationi. Hän ei laske sitä kalenterista. Eikä minua paneta silloin tavallista enempää, mutta miestä alkaa panettaa.

Vierailija
27/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, että voiko olla ovulaatio, vaikka kuukautisia ei ole? Voiko tulla raskaaksi? Olen lopettanut e-pillerit kesällä, eikä kuukautiset ole vielä palautuneet. Välillä on ovulaatiotyyppistä oireilua, mutta kuukautiset ei vaan ala. En ole raskaana kuitenkaan.

Vierailija
28/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä on, että oviksen aikaan halut kasvavat?

Vierailija
29/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee ovulaatiolimat ja yleensä seuraavana päivänä nipistelee alavatsalla, toisella puolella. Tästä menee 14 vrk ja menkat alkaa.

Vierailija
30/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kasva. Olen halukkaimmillani heti kuukautisten jälkeen. Luonnotonta...

Vierailija
31/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ovulaation aikaan halukkaimmillani. Siitä sen tiedän.

Vierailija
32/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä tunnen selkeän nipistyksen. Yleensä noihin aikoihin on muutenkin herkästi keskimääräistä himokkaampi olo ja kosteutta löytyy vaikka muille jakaa.

Koirat ainakin voi haistaa kuukautiskierron vaiheet. Minä haistan jos lähietäisyydellä olevaa miestä panettaa. Pystyyköhän mies haistamaan naisesta ovulaatiovaiheen, jos keskittyy ja nainen on läheinen tuttu? Tai panetuksen?

Minun mieheni haistaa tai jotenkin vaistoaa ovulaationi. Hän ei laske sitä kalenterista. Eikä minua paneta silloin tavallista enempää, mutta miestä alkaa panettaa.

Meillä mies haistaa myös. Ei tietenkään tietoisesti, mutta piirittää mua aina oviksen aikaan. Ollaan naurettu tätä monta kertaa! Eläin se on ihminenkin. Ja itse tunnen oviksen jomotuksesta jomman kumman munasarjan kohdalla sekä limoista ja lisääntyneistä haluista.

Vierailija
33/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole lähes kaikilla naisilla. Nuorempana panetti silloin niin, että olisin voinut repiä melkein kenet tahansa miehen lieventämään puutetta.

Vierailija
34/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko erityisen halukkaalta olo silloin?

Ei, mutta juuri ennen menkkoja on erityisen halukas olo. En kyllä tiedä mitä se luonto sillä tarkoittaa!

Vierailija
35/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Enkä tiedä muutenkaan milloin se on, koska kuukautiseni ovat tosi epäsäännölliset. Ovulaation pitäisi kai olla kierron puolivälissä, mutta kun ei tiedä milloin seuraavat menkat tulevat, ei myöskään tiedä milloin se puoliväli on.

Vierailija
36/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Muutaman tunnin aikana tuntuu kovaa kipua, tärinä pahentaa (esim. juokseminen ei onnistuisi) ja istuminen saattaa tuntua tukalalta. Kipu on siis oudon takana. Tiedän, että kyse on ovulaatiosta, koska olen sen usein samaan ajankohtaan raskautta yrittäessä testillä todennut.

Vierailija
37/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin silloin, kun olin vielä hedelmällisessä iässä. Kipu oli pientä nipistelyä, mutta tärinä tuntui ilkeältä. Se saattoi johtua siitä, että minulla todettiin myöhemmin vatsanalueen leikkauksessa jonkin verran endometrioosia. Usein tirahti myös pieni välivuoto.

Vierailija
38/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne millään tavalla, mutta tietty "märkyys" ja järkyttävät seksi halut kyllä kertoo sen.

Vierailija
39/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mulla sattuu aina jommalle kummalle puolelle vatsaa ja joudun ottamaan särkylääkettä, muuten menen kaksin kerroin eikö töistä tule mitään.

Vierailija
40/54 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko erityisen halukkaalta olo silloin?

Ei, mutta juuri ennen menkkoja on erityisen halukas olo. En kyllä tiedä mitä se luonto sillä tarkoittaa!

Mulla on aina menkkojen aikana eritysen halukas olo, mitäköhän se luonto sillä tarkkoittaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi