Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisu ongelmaani;puolison asenteet ja negatiivisuus vaikuttavat (ov)

Vierailija
06.01.2015 |

Olin tehnyt pari kk sitten aloituksen Kuinka paljon teihin vaikuttaa, jos puoliso on tympeällä päällä?

Tuollaisen tympeyden syyksi puolisoni esittää "kun ei ole mielekästä tekemistä". Itse jo nostelin aamulla ketjua ja kirjoittelin: "...Kuitenkin on jollain tavalla mielensä vankilassa tämän mielekkään tekemisen kanssa. Joko valittaa "olematonta" rahanpuutettaan (eli on tarpeettoman pihi) tai sitten hänen on hirveän vaikeaa löytää mistään mitään merkitystä.

Eihän minullakaan ole sen kummempi elämä kuin miehelläni, ehkä jopa raskaampi. Ainakin teen paljon enemmän asioita; opiskelen paremmin työllistävään ammattiin työni ohessa ja harrastan tavoitteellisesti urheilua. Meillä on myös lapsia. Opiskelu on melko mielenkiintoista, mutta toisaalta jos olisi varman ja suht mielekäs ammatti/työ en sitä tekisi. Työstäni en pidä. Urheilusta ja lapsista saan merkitystä elämääni. Summasummaarum; väittäisin että perustyytyväisyyteni on paljon parempi, ilostun helpommin PIENEMMISTÄ asioista, en ole mieleni vankilassa itseni toteuttamisessa. Raha on este joidenkin unelmien toteutumisessa, mutta silti en koskaan "kaipaa mielekästä tekemistä" sillä arjen asiat, esim. siivoamisen jäljen näkeminen voi olla hyvin mielekästä (tekemistä)..."

Mies myös valittaa ja napisee kamalan helposti ja itse ei esim. laita tiskejä, vaikka koko päivä vapaata (minä töissä). Mietin jopa että eroaisin tuon takia, mutta en kehtaa 10 min homman takia erota (eli laitan sitten itse)

OMA ongelmani on, että miehen aivot (ajattelutapa=hankala antaa "pienille" asioille merkitystä TAI sitten nähdä pienissä asioissa SUURIA asiota, liiallinen pihistely) vaikuttavat minuun. Toisaalta tuntuu, että jos elän itsekkäästi tyytyväisyydessäni ns. omaa tyytyväistä elämääni, me etäännytään toisistamme. Kuin parisuhde vaatisi vastaantulemista tunteilla. Puolisoni on kyllä sellainen, että luultavasti itse ei tulisi tunteillaan vastaan. Vastaantulemisella tarkoitan, että tunteet muuttuvat puolison tunteiden suuntaiseksi.

Mitäs se sellainen puhe tarkoittaa, että OMAN käyttäytymisen MUUTTAMINEN vaikuttaa puolisoon? Miten sitä tässä voisi käyttää.

Olisin kiitollinen, jos joku voisi antaa vinkkiä.

ap

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:47"]

Tuntuuko siltä, että vetäisi kivirekeä perässä?? Sama fiilis täällä, kyllä 10 min homman vuoksi voi ottaa eron, koska se ei ole oikeasti ainoa syy. Yksin olisi niin paljon mukavampaa, kuin tuon sohvalla makaavan nurisijan.

[/quote] Onneksi mies sentään jotain tekee, muuten kyllä eroaisin.

ap

Vierailija
2/5 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset miehet tekevät naisista nalkuttavia ämmiä... ja sitten itketään kun akka nalkuttaa, jotain tiskejä muka pitäisi laittaa, vaikka haluis tehdä jotain kivaa... Juuri samanlaisia juttuja kuulee omilta lapsiltaan kun käskee niiden kerätä lelunsa huoneensa lattialta.

Vierailija
4/5 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 11:03"]

Juuri tuollaiset miehet tekevät naisista nalkuttavia ämmiä...

[/quote]

Jaa-a tuntuu että itse pidän vaan enemmän itsestäni, kun olen EI-nalkuttava. Ja tämä ominaisuus vahvistuu :) Ehkä sen positiivisen puolen voisin asiasta sanoa, että mies kuvaa minut "todellakin optimistiksi" ELI itsekin tiedostaa meidän erot tässä suhteessa.

ap

Vierailija
5/5 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko siltä, että vetäisi kivirekeä perässä?? Sama fiilis täällä, kyllä 10 min homman vuoksi voi ottaa eron, koska se ei ole oikeasti ainoa syy.

Yksin olisi niin paljon mukavampaa, kuin tuon sohvalla makaavan nurisijan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi