Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIELI KIINNI RAUTAAN

Vierailija
06.01.2015 |

anteeksi provosoiva otsikko, en siis ole tällä hetkellä puistossa, kielestäni kiinni liukumäessä :D

ajattelin vain kysyä, onko kenenkään lapsella näin pakkasilla ihan oikeasti jääny kieli johonkin rautaiseen juttuun kiinni?? mitä olette tehneet?? ja mitä tekisitte, jos näin kävisi, olisko ihan liiottelua esim termospullossa kantaa puistossa mukana kuumaa vettä :D? mua itseä ahdistaa hirveästi, että noin kävisi, koko ajan silmät kiinni kaksvuotiaassa, ettei vaan pääse tekemään tätä! ja tietty järkkypakkasilla ei nyt ollakaan ulkona, mut kuitenki..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, jos siis meidän 2v tekis tämän, ni tuskin rauhassa odottelis, että äiti lämmittää käsillään ja pitää päätä paikallaan :O eli varmasti riuhtaisis ittensä irti siitä, mitenhän iso vahinko kielelle kävisi? en nyt kuvittele tietenkään sen jäävän siihen kokonaan lerpattamaan, mutta onko ihan peruuttamaton vahinko, jos kielen joku "eka ihokerros" siihen jää kiinni *iljettää ajatuskin* t. Ap

Vierailija
2/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos omalla syljellä irrottas?? sitte oltaski molemmat siinä :D:D:D kevättä odotellessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain lapsista jäi haalarin vetoketjuun, ei nyt mitään suurempaa episodia.

Tuosta rautaan kiinnijäämisestä ei tiedä, kannattaako varoittaa vai ei. Joskus varoitus voi olla usutus testaamaan pitääkö paikkansa :)

Vierailija
4/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää takuulla ja on v..mäistä. Eniten inhoan kun tulen avannosta tai lumihangesta ja puuhun tarttuu myös, samoin sementtiin...

Vierailija
5/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 12:55"]

Jää takuulla ja on v..mäistä. Eniten inhoan kun tulen avannosta tai lumihangesta ja puuhun tarttuu myös, samoin sementtiin...

[/quote]Siis kädet, ja jalat, kieltä en kokeile, opin jo penskana sen läksyn hehee..

Vierailija
6/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työskentelevänä, sanon että joka talvi joko päiväkodin aikana tai sit viikonloppuna (vanhemmat kertovat) joku lapsista jää kielestään kiinni johonkin. Termari vaihtoehto muuten ihan hyvä, mutta varmista ettei se ole liian kuumaa kun alat sulattamaan kieltä irti. Itse en omien lasteni kanssa viitsi kantaa termospulloja mukana. Paras minkä itse olen oppinut, nyt jo eläkkeelle jääneeltä työkaveriltani on omat lämpimät kädet lapsen kielen ympärille. Sinun ruumiinlämpösi sulattaa kielen ilman suurempia vahinkoja irti. Varmista, että lapsesi ei riuhtase kieltänsä itse irti, tue siis päätä. Tsemppiä talvi ulkoiluun! Nauti talvesta lapsesi kanssa, äläkä murehdi etukäteen tulevia!

Vierailija
7/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena monesti kielestä kiinni jossain tolpassa tms, kun en voinut uskoa kerrasta....enkä viidennestäkään. :D

Vierailija
8/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavast kielesi pysyykin kiinni. On siinä kivä viestejä näpytellä.

Vierailija
9/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 09:21"]

Toivottavast kielesi pysyykin kiinni. On siinä kivä viestejä näpytellä.

[/quote]

Vierailija
10/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan toiseksi vanhin nuolas joskus sellaista valurautaista etanaa, oli siina lopulta kielen lisaksi kiinni seka yla- etta alahuulikin. Onneks oltiin kotona ja etana oli nyrkin kokoinen, nostin pojan suihkuun ja huuhtelin etanan lampimalla vedella irti. palohaavan tapaiset jaljet jai.

Vierailija
11/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isä kertonut miten muksuna joutui seisomaan puolisen tuntia kieli kiinni raudassa ennenkuin isoisä tuli kaatamaan lämmintä vettä. Riitti varoitukseksi koko katraalle eikä kukaan sisarusparvestani ole tuota mennyt yrittämään. :D

Muistakaa valistaa lapsianne ennenkuin vahinko tapahtuu, toki sitten on nämä tutkijaluonteet joiden pitää omakohtaisesti kokea.

Vierailija
12/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oikea kysymys tässä kuuluu; Miksi se kieli jää kiinni siihen rautaan? Jäiskö kosteet kädet kans samalla tavalla? :D

Vierailija
13/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilel

Vierailija
14/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2v:lla jäi eilen. En ehtinyt väliin, kun lapsi itse riuhtaisi itsensä irti. Tuli verta ja jäljet jäi. Hengissä tästä selvitään.

Vierailija
15/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 09:44"]

Se oikea kysymys tässä kuuluu; Miksi se kieli jää kiinni siihen rautaan? Jäiskö kosteet kädet kans samalla tavalla? :D

[/quote]

Joo, kostea kieli jäätyy kiinni kylmään metalliin, märät kädet jäätyisivät kanssa. Etkö ole koskaan jäänyt huulistasi kiinni mehujääpuikkoon? Sama ilmiö mutta tukalampi.

Vierailija
16/16 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 09:44"]

[/quote]

Joo, kostea kieli jäätyy kiinni kylmään metalliin, märät kädet jäätyisivät kanssa. Etkö ole koskaan jäänyt huulistasi kiinni mehujääpuikkoon? Sama ilmiö mutta tukalampi.
[/quote]
En oo koskaan kokeillu jäistä metallia nuolasta saatikka muista tollasta mehujääjuttua. Ehkä se on sit niin.