Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku ihan oikeasti saanut tuloksia kuntosalilla

Vierailija
05.01.2015 |

Kun on vaik puolivuotta takana?? Ite en huomaa mitään hyötyä. Juoksemallakin sain tulosta parissa kuukaudessa. Jalkavamma teki tauon jona aikana aloitin kuntosalin. Takapakkia tullut oikein huolella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikosti. Toki kiinteytyi mutta ei hirveästi muokannut kroppaa vielä 6kk. Kierrot vähän kavensi vyötäröä ja pakaralihas"penkki" vei takamuksen kokonaan:(

Pilates on mulle paljon tehokkaampi kropan muotoilija

Vierailija
2/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä, mitä tuloksia hakee ja mitä tekee. Kuntosali yksinään ei ole laihduttajalle varmaankaan paras. Itsellä se lisää nälkää enemmän kuin juoksu. Pelkkä painojen nostelu ei ole kovinkaan tehokasta laihduttajalle, jos sitä tekee liian vähän ja lyhyitä sarjoja. Varsinkin jos ei tule hiki ja hengästy, ei kaloreitakaan kulu. Minulle bodypump on tehokkaampaa kuin omat treenit, sillä en saa omissa treeneissä tehoja irti - eli en hengästy eikä tule hiki. En vain osaa löytää sopivia painoja ja sopivia sarjoja itse, vaikka minulla on kaksikin erilaista henkilökohtaista ohjelmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali on paljon haastavampi kuntoilumuoto mikäli hakee näkyviä ja / tai tuntuvia tuloksia, verrattuna esimerkiksi ohjattuihin tunteihin tai juoksulenkkeihin. Toisaalta, kun tiedät mitä teet ja miten, kuntosali on ylivoimaisesti paras ja tehokkain tapa muokata kroppaa. Miehille hieman helpompaa kuin naisille, aloittelijoille muutoksen näkyminen ja kokeminen todedella nopeaa harrastuneisiin nähden.

Vierailija
4/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksia tuli minulle vasta noin vuoden kuluttua. Vaihdoin PT:tä. Ensimmäinen PT oli nainen joka oli siviiliammatiltaan ihan jotain muuta eikä tiennyt ravitsemuksesta mitään vaikka antoi tarkat ruokalistat. Oli kopsannut kaiken jostain ja jakoi vain eteenpäin. Jotkut liikkeet ei onnistuneet ja PT vain sanoi että se on ihan susta ittestäs kiinni. Nyt kun menin AMK koulutetulle fysioterapeutti-PT:lle niin hän sanoi että ruokavalio on pielessä, tekniikka on pielessä ja ohjelma on pielessä. Nyt on tuloksia tullut ja lihakset kasvaneet sekä läski kadonnut.

Nykyisin on muodikasta olla PT vaikkei ymmärrä mitään valmennuksesta. Edes koulutus ei takaa hyvää lopputulosta. Jos tulosta ei tule niin vaihtakaa valmentajaa. Iman valmentajaa on erittäin vaikeaa edistyä jos ei ole ennen harrastanut kuntosalia.

Vierailija
5/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa tuloksia tulee tosi nopeasti, minulle ainakin.  Lihakset on selvästi kasvaneet muutamassa kuukaudessa. 

Vierailija
6/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tuloksia. Pitää olla riittävän isot painot ja tasapainoinen ohjelma. Nyt teen jo paljon suuremmilla painoilla kuin aloittaessani.

Vierailija
7/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 09:52"]Alussa tuloksia tulee tosi nopeasti, minulle ainakin.  Lihakset on selvästi kasvaneet muutamassa kuukaudessa. 
[/quote]

Rakastumisvaihe. Sen jälkeen kasvu hidastuu.

Vierailija
8/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 09:52"]Alussa tuloksia tulee tosi nopeasti, minulle ainakin.  Lihakset on selvästi kasvaneet muutamassa kuukaudessa.  [/quote] Rakastumisvaihe. Sen jälkeen kasvu hidastuu.

[/quote] Tottakai, mutta tässähän kysyttiin onko tuloksia tullut ja vastasin siihen. Ei kukaan varmaan oleta että lihakset kasvavat koko ajan yhtä nopeasti. 

Vierailija
9/9 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koukussa kuntosaliin, olen käynyt pari vuotta täysin säännöllisesti. Nosteltavat ovat painot ovat nousseet ja niskakipuja ei enää ole. Selkälihakset ja käsivarret ovat saaneet erottuvuutta lihasten suhteen. En laihduta, joten rasvakerros (BMI 24) tarvitsisi häätämiseen ruokavalion, jotta todella näkyviä tuloksia tulisi. Ruokavalion osuus laihtumisessa on kuitenkin  yli 70%. Salitreeni muokkaa kroppaa pitkällä tähtäimellä ja auttaa painonhallinnassa ja etenkin mitä enemmän ikää, sen tärkeämpi hyvä lihaskunto on.

Kannattaa hankkia kunnon nousujohtoinen ohjelma, eikä vaan polkea kuntopyörää ja nylkyttää vatsalihaksia päämäärättömästi. Alun muutaman kuukauden totuttelun jälkeen pitäisi melkein joka kerta saada enemmän rautaa tankoon tai enemmän toistoja kuin edellisellä kerralla.

Mutta kannattaa tehdä sitä mistä nauttii, kuntosali ei ole kaikille se juttu. Ja jos vaakalukemat on se tärkein juttu, pitää sekin huomioida saliohjelmassa ja ehkä tehdä lisäksi jotain aerobista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä