Oletko varttikarjalainem tai puolikas?
Kommentit (14)
100%, kaikki isovanhemmat peräisin Karjalasta.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä voimakkaammin tunnistan karjalaisuuden itsessäni.
Mie olen puolikarjalainen ja vartti hämäläinen ja varsinaissuomalainen. Minussa yhdistyvät nämä väestöryhmien huonot luonteenpiirteet mitä vastenmielisimmällä tavalla.
Puolikas , vartti ruåttalainen ja toinen vartti gramofonin neulalla rokotettua savolaista.
Syytön minä siihen olen, jos muilla on joskus minussa kestämistä :D
Äiti oli syntyjään Ensosta.
Ehkä minussa näkyy karjalaisuus siinä, että itku ja nauru on yhtä herkässä. Olen aika iloinen "ilo pintaan vaikka syän märkänis". Olen myös puhelias. Liiankin.
Toisaalta olen erakko. En kaipaa ihmisiä ympärilleni ja viihdyn yksin.
~ mummo ~
Vierailija kirjoitti:
Olen varttikarjalainen. Isoäiti Viipurista. Eikös se ole Karjalaa?!
Ai niin, ei taida näkyä. Olen masentunut savolainen.
Varttikarjalainen. Loput geenit Pohjanmaalta. Olen aika hiljainen, pitkä ja vaalea, en käsittääkseni kovin karjalaistyyppinen.
Ootas, isoäitini oli puolikas. Isäni siis vartti. Ja minä kahdeksasosa-karjalainen. Tosin kun on pohjalaisverta vartti ja puolet länsisuomalaista, niin kumoaako ne toisensa?
Kova olen höpöttämään kyllä.
Olen aina ollut hilpeä ja ilomielinen persjalka, liekö karjalaiset juureni (1/8) syynä, vaikka sain niistä tietää vasta lähes kolmekymppisenä.
Olen puoliksi kannaksenkarjalainen ja puoliksi savolainen. Omasta mielestäni olen perinyt kummankin heimon ihastuttavimmat puolet. :)
Mun suku ei ole oikein mistään kotoisin. Tai äitini sukua kuvastaa parhaiten se, että ovat eurooppalaisia. Isäni suku taas pohjoiseurooppalaisia.
Olen 3/4:s-osa karjalainen. Tai ainakin puolikas, vaikea laskea, jos laskee isovanhempien vanhempien synnyin- ja kasvuseudut, aiemmin muutettiin myös vilkkaasti maan eri osiin ja pidettiin yllä yhteyksiä ja siirrettiin lapsia esimerkiksi olosuhteiden mukaan. Vaikutteita tuli siis laajemminkin, eikä vain yhdestä paikasta.
Näkyy ja kuuluu myös.