Kotona tuoksuu usein jotenkin mummolalle, hieman ummehtunut tuoksu mutta ei paha. Ei kai ole hometta?
Huomaan aina kun tulen matkoilta kotiin niin heti vastassa on sellainen raskaampi ilma ja mummolan tuoksu. Hieman makeahko ja tunkkainen.
Asun rivarissa. Mitähän tälle voisi tehdä? Asun vuokralla.
Kommentit (51)
Ilmoita vuokranantajalle että pudottaa vuokraasi välittömästi 50 prosentilla tai tilaat ammattimaisen homekartoituksen. Ei mutinoita tai vänkäämistä, vain kaksi vaihtoehtoa.
Hometta se makea tuoksu tarkoittaa
Kyllä tuo voi olla merkki mikrobi autiosta tai puutteellinen ilmanvaihto
Varsinkin kun haju on lisääntynyt
Muuta pois. Ennen kuin sairastut. Kyllä se sisäilmaongelmalta vaikuttaa.
Minkälainen ilmanvaihto ja toimiiko se?
Eihän oo tukittu tuloilmaventtiileitä?
Vuokraloordi vuokrasi homepesän ja nauraa joka kuukausi kun vuokramassit kilahtaa tilille
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita vuokranantajalle että pudottaa vuokraasi välittömästi 50 prosentilla tai tilaat ammattimaisen homekartoituksen. Ei mutinoita tai vänkäämistä, vain kaksi vaihtoehtoa.
Eikö vuokranantajan pitäisi se tilata? Olen ihan varma että vuokranantaja on ollut tietoinen tästä alusta saakka. -ap
On hometta varmaankin. Tilaa homekoiratutkimus
Vaihda asuntoa. Voit sairastua vakavasti homeasunnossa
Yksi hyvä konsti on siivoaminen. Peset lattiat, imuroit, pyyhit pölyt, peset ne mattot, you know?
Kuten sanoit, ilma on viidessä vuodessa tullut ikään kuin tunkkaiseksi?
Ei ihme, jos aurikananen on miljonääri, kertoessaan ihmisille, miten tuollaiset apinatason siisteysasiat tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä konsti on siivoaminen. Peset lattiat, imuroit, pyyhit pölyt, peset ne mattot, you know?
Kuten sanoit, ilma on viidessä vuodessa tullut ikään kuin tunkkaiseksi?
Ei ihme, jos aurikananen on miljonääri, kertoessaan ihmisille, miten tuollaiset apinatason siisteysasiat tehdään.
Olen siisti ihminen. Enkä ole asunut lähellekään viittä vuotta. Vasta vuoden. -ap
Kannattaa ottaa yhteyttä vuokranantajaan. Ei kannata ominpäin tilailla mitään tutkimuksia, paitsi jos itse maksaa ne. Voi olla järkevää muuttaa pois.
Muovimattojen pehmentimet (butanoli ym. sekä VOC-yhdisteet) ne siellä vain tuoksuu. Lisää ilmanvaihtoa.
Se haju saattaa tulla rakennusmateriaaleista, etenkin jos on lastulevyseinät.
Voinko oikeasti pyytää vuokran alennusta? -ap
Millainen ilmanvaihto? Onko liesituulettimen suodatin puhdas?
Nosta sisälämpötilaa (mahtuu enemmän kosteutta) ja vähennä koneellista ilmanvaihtoa (ei ime niin kovin vääristä paikoista korvausilmaa). Ikkunaa kun pitää raollaan niin poistaa paine-erot.
Tämä on kyllä ollut aina jo siitä lähtien kun tänne muutin mutta mielestäni nykyään raskaampaa ja voimakkaampi tuoksu. Aiemmin en vain jaksanut niin välittää ja huolestua, nyt on alkanut enemmän vaivaamaan mieltä. Mitä jos vuokranantaja syyttää minua? -ap