Kelan virkailija kommentoi ja arvosteli mäkkäriostoksiani kun hain toimeentulotukea...onko OK?
Voiko tuosta valittaa johonkin?
Ei kai ole asiaankuuluvaa kommentoida "epäterveellistä ja kallista" ruokavaliota toimeentuloella ollessa?
Kommentit (29)
Niin, tuskin Kelan virkailija. Joku "pienituloinen" eläkeläinen voisi kommentoida.
Miks sä sille menit ylipäätään kertomaan?
Vierailija kirjoitti:
Miks sä sille menit ylipäätään kertomaan?
Tiliotteella ne lukee
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja pitää jos toimeentulotukea hakee.
Ei voi. Se ei kuulu Kelalle mihin rahansa laittaa. Vuokran ja sähkölaskun maksamista ne vaan kattoo että ne hoitaa. Oletetaan että kysyisivät niin voi vastata ettei kuulu virkailijalle ja voi vaikka sulkea puhelimen ja soittaa toiselle virkailijalle.
Mulla on tiliotteet täynnä baari-ja alko-ostoksia eikä kukaan ole ikinä kommentoinut sanallakaan.
Itse saan soviteltua päivärahaa eli osa-aikatyö, liitolta päivärahaa ja lapsista toimeentulotukea. Tässä kuussa ostin netistä lapsille joululahjaksi ps5:sen mikä maksoi postituksineen jotain 535€ ja maksoin sen kerralla tililtä eikä Kela kysellyt mitään koska se asia ei kuulu niille mihin rahani laitan.
Minunkin menoillani Kelan "asiakkaana" voisin syödä kerran päivässä mäkkärillä, jos haluasin. En halua.
Meneen ne rahat muutenkin, ja minulle mieluisammin.😂
Kelan täti syynää ruokalaskuja. 😂🤣
Ei ole ok. Virkailijan tehtövä on tehdä toimeentulolaskelma tulojen ja menojen mukaan ja maksattaa alijäämä perustoimeentulotukena, ei toimia ostospoliisina eikä kulutusohjeistajana. Suunsoitosta saa tehdä reklamaation.
Entäs kannabis ostot? Ne kun tehdään yleensä käteisellä?