Noidankehä: En voi ostaa autoa, koska ei ole työtä ja en saa töitä, koska ei ole autoa!
Mahdolliset työpaikat on sen verran kaukana, että ei ole realistista mennä polkupyörällä. Bussit yms liikkuu huonosti. Olen koittanut käytettyä autoa ostaa, mutta rahoitusta ei myönnetä sit millään, koska ei ole vakituista työpaikkaa. Kuulemma vaikka saisinkin tänään vakituisen työn, niin sitä lainaa myönnettäisiin vasta, kun olen ollut puoli vuotta samassa työssä. Mikä avuksi??
Kommentit (27)
Muuta sinne missä töitä on. Olin kanssasi samassa tilanteessa aikoinaan. Hylkäsin perheeni eikä minulla ole enää läheisiä, mutta minulla on rahaa nyt. Olen kai jotenkin vinksallaan, mutta se oli valintani.
Uusavuttoman tekosyitä kirjoitti:
Auton saa satasilla. Sen verran säästää vaikka pullopantteja keräämällä. Työpaikasta voi pyytää ennakkoa palkasta auton hankintaan.
Sanoo se, jolle isi ja äiti maksaneet kaiken. Lässynlää.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
Mitä itse teet vauvapalstalla tähän aikaan?
Muuta lähemmäs työpaikkoja. Muuten jatkossa saat olla kukkaro auki ja tankilla koko ajan
Auton saa satasilla. Sen verran säästää vaikka pullopantteja keräämällä. Työpaikasta voi pyytää ennakkoa palkasta auton hankintaan.
Ei todellakaan saa tieliikennekelpoista autoa millään satasilla! Ja lopulta joku romu tulisi vain kalliimmaksi kun koko aika pitäisi olla korjauttamassa jotain. En myöskään voi muuttaa lähemmäksi työpaikkoja, koska sitten vuokrataso on jo niin korkea, että kohta Kela käskee jo muuttamaan halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa tieliikennekelpoista autoa millään satasilla! Ja lopulta joku romu tulisi vain kalliimmaksi kun koko aika pitäisi olla korjauttamassa jotain. En myöskään voi muuttaa lähemmäksi työpaikkoja, koska sitten vuokrataso on jo niin korkea, että kohta Kela käskee jo muuttamaan halvempaan asuntoon.
Ei sitä 500euron romua tarvitse montaa vuotta pitää. Sen aikaa että on saanut työpaikan ja ollut siellä kunnes lainaehdot täyttyy. sitten ostaa paremman auton.
Vierailija kirjoitti:
Leasing?
Tämä on ratkaisu, jos niitä töitä oikeasti haluat ja saat. Kolmen vuoden leasing sopparin saa n 300 euroa kk hintaan, jos tyytyy pienempään autoon. Ja auto on uusi, eli pajalla ei tarvitse käyttää muuta kuin vuosihuollossa.
On se kumma kun teillä työttömillä löytyy aina noita tekosyitä miksi ette muka pääse töihin... loinen.
Vierailija kirjoitti:
Ota työ vastaan kauempaa kuin missä nyt asut. Pari kuukautta voi kulkeminen olla haastavaa, mutta sitten joko muutat lähemmäs tai ostat auton. Eikä kela enää puutu asumiseesi, koska pystyt maksamaan vuokran palkallasi.
Ja sen pari kuukautta kuljet millä kuljet, bussilla tai pyörällä, siihen ehkämenee päivittäin enemmän aikaa, mutta jonkunlaisia uhrauksia elämässä pitää aina tehdä.
Täällä on kyllä uskomattoman tyhmiä ihmisiä ”neuvomassa”. Jos oikeasti ei ole mitään älykästä sanottava jätä kommentoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leasing?
Tämä on ratkaisu, jos niitä töitä oikeasti haluat ja saat. Kolmen vuoden leasing sopparin saa n 300 euroa kk hintaan, jos tyytyy pienempään autoon. Ja auto on uusi, eli pajalla ei tarvitse käyttää muuta kuin vuosihuollossa.
Saako työtön leasing-sopimuksen?
Jostain syystä pätkätyöpaikkohen parkkipaikoilla näkee 300-1000€ arvoisia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo se, jolle isi ja äiti maksaneet kaiken. Lässynlää.
Sanoo itseasiassa se, jolle äiti ja isä ei ole maksaneet mitään ja joka on 19-vuotiaasta elättänyt itse itsensä, ajoittain myös pulloja keräämällä.
Eikö ollut hyvä idea muuttaa halpaan taloon maalle älyttömän työmatkan taakse? Ja vielä noin avuttomalla asenteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
Todennäköisesti työpaikalta kirjoittelee.
https://www.tori.fi/uusimaa/Skootteri_89749614.htm?ca=18&w=3
Osta satasen skootteri, mene sillä töihin ensimmäinen kuukausi, jonka jälkeen voit päivittää menopelin muutaman satasen henkilöautoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota työ vastaan kauempaa kuin missä nyt asut. Pari kuukautta voi kulkeminen olla haastavaa, mutta sitten joko muutat lähemmäs tai ostat auton. Eikä kela enää puutu asumiseesi, koska pystyt maksamaan vuokran palkallasi.
Ja sen pari kuukautta kuljet millä kuljet, bussilla tai pyörällä, siihen ehkämenee päivittäin enemmän aikaa, mutta jonkunlaisia uhrauksia elämässä pitää aina tehdä.
Suuressa osassa Suomea on tilanne, että bussit eivät kulje ollenkaan.
Vaikkapa 30km/suunta räntäsateessa tai 20 asteen pakkasessa pimeää tien piennarta on aikamoinen työmatka polkupyörällä.
Tuo on vielä kohtuullinen matka Suomessa, itseasiassa tuon lyhyempää ei minulla ole ikinä ollut.
Eikä ikinä sellaista työtä, jonne pääsisi bussilla.
Jos AP on pikea henkilö, osta muutamalla satasella katsastettu auto, osta tarpeen vaatiessa parempi, kun saat säännöllistä palkkaa.
Kela osallistuu muuttokuluihin. Toinen vaihtoehto on just toi nelitahtinen skootteri.
Vierailija kirjoitti:
Leasing?
netto vähän yli tonnin ja sillä maksettava kaikki vuokrasta alkaen että muistakaa että ne alimmat palkat on poljettu todella alas ja tällaiset toiminnot eivät ole mitenkään mahdollisia ja systeemi pakottaa ihmiset istumaan kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin!
Teen työtäni, olen työkkärissä töissä. Nyt töihin siitä lusmu!