Poliisin loistava neuvo kuinka häiriköstä pääsee eroon
"Menet vaan oven taakse ja rimputat ovikelloa ja sitten keskustelette asioista kuten normaalit ihmiset"
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ihan soitto poliisin neuvontaan.
Olen myös saanut neuvon ottaa kunnolla turpaani. Sitten olisi TODISTEET.
Ihanaa kun on ammattilaisia huolehtimassa ihmisen turvallisuudesta.
Ap
Poliisit joutuvat noudattamaan lakia. Jos vika on jossain, niin laeissa. Poliisi ei niitä säädä, vaan eduskunta.
Jos olisin mennyt viime viikolla olevan toisen kerroksen kalja/huumepäissään olevan naapurien oven taakse juttusille että hei,lopettakaa toi häiriköinti ja tavaroiden heittely parvekkeelta,niin olisivat varmana heittäneet mut partsilta tavaroiden mukana,ja olen alle 160 cm nainen, naapurit rotevia kaapinovien kokoisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Poliisit joutuvat noudattamaan lakia. Jos vika on jossain, niin laeissa. Poliisi ei niitä säädä, vaan eduskunta.
👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon soittanut useasti poliisit hiljentämään mekkaloivat naapurit. Aina ne on tulleet. Ikinä ei ole muuta ehdotettukaan. Lopulta nää häiriköt tajus muuttaa kun ymmärsivät että AINA tullaan puuttumaan kun eivät osaa olla ihmisiksi.
Mä soitin hätäkeskukseen kun naapurissa lapset huusi ja itki aamuyöllä kännissä oleville vanhemmilleen että haluavat nukkua.
Poliisi soitti hetken päästä, sanoi että soittele uudestaan puolen tunnin päästä jos vielä jatkuu, se siitä, eivät tulleet.Suksi nyt sinne mistä tulitkin käänteispsykologian idîooťtî pelle.
Mitä ihmettä? Siis mikä käänteispsykologia?
Kuulostiko liian tutulta vai..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haha, okei.
Poliisilla on kyllä aika heikkotasoista tuo lain noudattaminen, mutta onhan se varmasti näppärä veruke silloin kun ei huvita tehdä töitä.
Harhainen, väkivaltainen ja kostonhimoisen stalkkaaja elää ihan omassa todellisuudessaan. Mene nyt semmoisen kanssa jotakin asiallista keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin mennyt viime viikolla olevan toisen kerroksen kalja/huumepäissään olevan naapurien oven taakse juttusille että hei,lopettakaa toi häiriköinti ja tavaroiden heittely parvekkeelta,niin olisivat varmana heittäneet mut partsilta tavaroiden mukana,ja olen alle 160 cm nainen, naapurit rotevia kaapinovien kokoisia miehiä.
Jaa, olet nainen? Opettele pitämään suu supussa ja anna poikien olla poikia.
t: suomalainen poliisi
Puuttuukohan poliisilta työkaluja ja lain turvaa puuttua häirikonkään yksityiselämään ilman pitävää näyttöä vaaran aiheuttamisesta tai häiriköinnistä? Sana vastaan sana voi saada hymynkareen kohoamaan ainakin salaa ukkotuomarin kasvoille?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rahalla saa ammattilaisia. Kysy apua firmasta, josta saa henkilösuojausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olet nainen? Opettele pitämään suu supussa ja anna poikien olla poikia.
t: suomalainen poliisi
Ylikomissario ainesta.
Kättä pidemmän kanssa voiskii mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa että poliisissa ollaan näin naiveja. Lähde, kiitos.
Ihan mahdollista. Olihan poliisin neuvo ahdisteluunkin, että voi helistellä avainnippua ja näin pelottaa ahdistelijan pois.
Voi toimiakin, jos ahdistelija on citykettu. Ehkä pollarilla on ollut puurot ja vellit vähän sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hei, minä sain ohjeistuksen soittaa apua vartti kuolemani jälkeen :D
:D Ouija-laudan kautta?
Voisi riittää ihan se poliisin rauhallinen, normaalisti kommunikoiva käynti oven takana pitkäksi aikaa. Enemmän juttelua ja huomioimista, vaikkei lain mukaan voikaan määrätä sanktioita. Jutteleehan Reinikainenkin niin, ettei hunsvotit saa suunvuoroa.
5/5. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriköstä pääsee eroon
1.hanki todisteet, vie asia viranomaisille
2.vedä turpaan tai uhkaile
3.aloita vainoaminen
4.tapa se sika
5. Häiriköstä pääsee eroon niin että poliisi soittaa taloyhtiölle ja sanoo että tämän ja tämän asukkaan pitää häätää poliisin käskystä.
Poliisi ei todellakaan voi määrätä ketään häädettäväksi :D. Ihan asukkaiden pitää tehdä valituksia ja sitten isännöitsijä voi antaa varoituksia ja niiden jälkeen häätö.
Höpö höpö. Nää keskustelupalstat on siitä kivoja että tänne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa. Ja aina joku uskoo. Tähänkään ap:n väitteeseen ei oo mitää linkkiä, ei mitään mikä todistaisi faktaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ole poliisin neuvo, eihän? Hätäkeskus on kyllä aina tätä mieltä. Mutta ainakin mulle poliisi on antanut vallan muut ohjeet.
Valitettavasti totta. Kerran olin pienen poikani kanssa kotona. Asuttiin ensimmäisessä kerroksessa. Joku hakkasi, potki ja huusi alaovea kuin riivattu pitkän aikaa. Ei siis mikään naapuri, jolta olisi jäänyt avaimet tms. Mua oikeasti pelotti ja soitin häkeen. "Käy avaamassa ovi ja kysy mikä vaivaa?" Juu en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää ole poliisin neuvo, eihän? Hätäkeskus on kyllä aina tätä mieltä. Mutta ainakin mulle poliisi on antanut vallan muut ohjeet.
Valitettavasti totta. Kerran olin pienen poikani kanssa kotona. Asuttiin ensimmäisessä kerroksessa. Joku hakkasi, potki ja huusi alaovea kuin riivattu pitkän aikaa. Ei siis mikään naapuri, jolta olisi jäänyt avaimet tms. Mua oikeasti pelotti ja soitin häkeen. "Käy avaamassa ovi ja kysy mikä vaivaa?" Juu en.
Jos siellä oli aiemmin asunut vaikka joku diileri tms. niin ihan hyvä, ettet noudattanut tuota ohjetta.
Kerro siitä häiriköstä. Miten hän käytännössä häiritsee (eli mitä hän tekee)? Sen perusteella voi arvioida, mikä keino toimisi parhaiten.
Suksi nyt sinne mistä tulitkin käänteispsykologian idîooťtî pelle.