Poliisin loistava neuvo kuinka häiriköstä pääsee eroon
"Menet vaan oven taakse ja rimputat ovikelloa ja sitten keskustelette asioista kuten normaalit ihmiset"
Kommentit (65)
Ei tää ole poliisin neuvo, eihän? Hätäkeskus on kyllä aina tätä mieltä. Mutta ainakin mulle poliisi on antanut vallan muut ohjeet.
Kyllä moni menee oven taa...sitten..
Lähde on syytä tosiaan laittaa tähän.
Poliisi on liian piittaamaton näissä
Toi kyllä poliisinkin neuvo vaikka puhuttu on jo. Poliisin puhelu tuntemattomasta numerosta ja sitten vaikka koko ilta puhelimessa kuin että tulisivat paikalle. Kokemusta on.
Ihan soitto poliisin neuvontaan.
Olen myös saanut neuvon ottaa kunnolla turpaani. Sitten olisi TODISTEET.
Ihanaa kun on ammattilaisia huolehtimassa ihmisen turvallisuudesta.
Ap
Siis pitäisi mennä myös täysin harhoissaan elävän katkeran ja kostonhimoisen skitsofreenikon ovikelloa soittamaan ja keskustelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisi mennä myös täysin harhoissaan elävän katkeran ja kostonhimoisen skitsofreenikon ovikelloa soittamaan ja keskustelemaan?
Niin ne poliisitkin varmaan ajattelevat... LOL
Tiesin, että poliisikouluun päästäkseen pitää suorittaa testi jossa näyttävät miten sitovat tarralenkkariensa nauhat, mutta tämä on kyllä rimanalitus.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hei, minä sain ohjeistuksen soittaa apua vartti kuolemani jälkeen :D
Poliisi ei ilmeisesti tiedä, että ihmiset eivät suhtaudu samalla tavalla, jos ovikellon soittaja ei ole poliisin virkapuvussa?
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei ilmeisesti tiedä, että ihmiset eivät suhtaudu samalla tavalla, jos ovikellon soittaja ei ole poliisin virkapuvussa?
Eikä ne ymmärrä, että kysyjä itse voi olla sellainen ihminen jonka kanssa tilanteet eskaloituu ja hän etsii poliisilta rauhanomaista toimintatapaa mieluummin kuin antaa tapahtua sen mitä pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Täähän pätee ihan kaikkiin mielestään erinomaisiin ihmisiin. Se 1% ihmisistä jonka sanaa uskotaan ei millään suostu uskomaan ettei kaikilla ole samanlaista karismaa. Tämä on yleistä mm. opetusalalla. Meette vaan luokkaan ja puhutte, kyllä ne sit uskoo...
Poliisin apuun ei kannata turvautua. Joo voihan sinne soittaa mutta varmuuden vuoksi pitäisi olla jotain kykyä puolustaa itseään vaikka aseella jos voimat ei riitä.
En kyllä luota korruptoituneisiin lääkäreihinkään
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun kaverin naapuri poltti psykoosissa tupakkaa kotonaan ja väitti, että tupakansavu hänen kämppäänsä tulee sieltä mun kaverilta, koska tää naapuri poltti avonaisen ikkunan äärellä ja kuvitteli, että savut menevät ulos, eivätkä jää sinne kämppään. Hän oli ilmoittanut tupakansavusta kämpässään isännöitsijälle, talonmiehelle jne. Siellä oli käyty sitten katsomassa, että savu ei tule tältä kaveriltani, koska häneltä ei mene edes ilmakanavia sinne naapuriin, eikä polta kämpässään tupakkaa jne.
Tää naapuri oli sitten ilmaantunut rimputteleen ovikelloa ja kaveri avasi, kun halusi puhumalla selvittää asiaa, niin tää naapuri oli latassut suorilta turpaan, ilman mitään puhumista. Kaveri soitti poliisit, jotka tulivat rinkutteleen sen naapurin ovikelloa, joka ei sit avannut, ja poliisit sanoivat, että koska asiasta ei ole mitään todisteita, asia jää sit siihen.
Kaverilla nokka ja silmälasit rikki.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ihmisten diagnooseista. Tiedän vain että liika on liikaa.
Joskus selvittelyt vaan aiheuttaa lisäkatastrofia.
Poliisin hyvä neuvo on muutto...
Ap
Taitaa olla työt vähissä, kun täytyy keinotekoisesti kehitellä murhatutkimuksia vai mitä luulevat tuosta seuraavan?
En voi uskoa että poliisissa ollaan näin naiveja. Lähde, kiitos.