Kauppatieteiden maisteri vastaa hetken kysymyksiin :)
Kommentit (18)
jo eka kurssilla? Meitä muita se kyllä lähinnä naurattaa ja nolottaa ;)
t MMM & FL
Pidetäänkö sinua rahanahneena? Oletko saanut kateellisia kommentteja?
kyllä olen :) Oli "pakko" valmistua. Tosin tuli siellä kauppiksessa roikuttuakin :)
Mietitkö ihmisistä ovatko he akateemisia vai eivätkö?
En tiedä mistä tuo asenne (eli ollaan maailmanomistajia jo ekana opiskelupäivänä) johtuu, olen monesti törmännyt siihen itsekin. En kuitenkaan itse ajattele niin. Eli naurattaa kyllä meikäläistäkin moinen asenne :)
Mitä tarkoittaa MMM ja FL?
Kyllä törmään herravihaan. Se on jännä, koska itse arvostan enemmän ns. käden taitajia kuin meikäläisiä. :)
Minua pidetään rahanahneena, en kuitenkaan ole. Kateellisia kommentteja olen saanut paljon.
En mieti olenko fiksumpi kuin lähihoitaja, koska yleensä en ole ;) Fiksuus ei riipu koulutuksesta..
Kyllä saatan olla kiinnostunut, onko ihminen akateeminen vai ei. Tai ylipäätänsä minkä alan ihminen joku on.
Mitäs jäät eniten kaipaamaan opiskeluajoilta? Oletko tyytyväinen menestykseesi opinnoissa vai harmittaako, että olisi pitänyt panostaa enemmän tjsp.?
Mitkä talousalan kirjat ovat mielestäsi aloittelijalle parhaita luettavia?
Oletko minkä verran saanut kerättyä omaa netto-omaisuutta ja paljonko on ikäsi?
Onko sinulla oma säästö/sijoitussuunnitelma?
Odotan että vauva nukahtaisi. Siis odotan ettei makuuhuoneesta kuuluisi inahdusta.
Kiitos =) Oli kyllä ihanaa saada paperit käteen.
Opintoajoista jään kaipaamaan sellaista vapauden tunnetta, "menenkö luennolle vain jäänkö nukkumaan", tai sitä, että keskellä päivää voi lähdeä tuosta vaan kahville.
Opinnot menivät keskinkertaisesti. Pääaineesta ja gradusta erittäin hyvä. Meidän alalla enemmän katsotaan työkokemusta ja persoonaa kuin numeroita.
Olen itse siis ihan amatööri, mutta kiinnostunut sijoittamisesta. Ajattelin tutustua sijoittamiseen.
Minkä ikäinen olet?
Entä onko tuo omakotitalonne sinun ja miehesi yhteinen (ja siis 100t myös)?
Mikä saa sinut kiinnostumaan eläkevakuutuksista? Miksei suoraa sijoittamista?
Riippuu mistä on kiinnostunut. Itse luin laskentatoimea ja laskentatoimen perusteokset ovat hyviä. Eli kun perusteet osaa, niin osaa jo paljon. Vastasinkohan aivan oikein kysymykseesi..?
Netto-omaisuutta noin 100 000 euroa (omakotitalo).
Omaa säästö/sijoitussuunnitelmaa ei ole, odotan että alkaisin joskus tienaamaan ;) Vapaaehtoista eläkevakuutusta olen miettinyt. Mutta näinä aikoina jätän rahani makaamaan pankkitilille.
Ikä jäi pois, olen 29 vuotta.
Talo on mieheni kanssa yhteinen, ja velkaa siis löytyy.
Ajattelin olla vähän pidempään kotiäitinä, sen vuoksi kiinnostuin tuosta eläkevakuutuksesta.
En uskalla näinä aikoina edes ajatella sijoittamista. Liikaa lukenut Kauppalehteä ;) Mutta jos sijoitat, "ei kaikkia munia samaan koriin". Toisaalta nyt kun kurssit ovat tulleet alaspäin, voisikin olla hyvä sauma ostaa osakkeita..
Minä vastasin tänään ensimmäistä kertaa ulokopuolisen kysymykseen koulutuksesta kauppatieteen maisteri, tuntui mukavalta. ;-)