Onko av kehittänyt argumentointikykyäsi?
Oletko netissä kinastellessasi oppinut hyviä väittelytaktiikoita? Osaatko varautua etukäteen "vastustajan siirtoon", ja kommentoit sen takia "ovelammin"? Vai jankkaatko samaa juttua päivästä toiseen välittämättä mitä sinulle vastataan?
Kommentit (14)
En edes lähde jankkauslinjalle tai oikomaan ja olemaan oikeassa. :)
En anna koskaan periksi. Sanon aina samat jutut.
Huonontanut. Laiskistuttanut. Täällä kukaan ei tajua vaatia lähdeviitteitä ja mututuntumalta heitetyt "totuudet" hyväksytään. Paremmissa piireissä pitää muistaa että tosiaan on paremmissa piireissä ja sanansa täytyy punnita aivan toisella tavalla.
No ehkä sen verran olen oppinut, että tiedän paremmin miten menetellä isioottien kanssa. Tosin liekö sekään mikään parannus..
Eihän täällä argumentoida. Toisen kommentit yritetään mitätöidä vähättelemällä kirjoittajan älyllisiä kykyjä.
Tottakai, AV on tunnettu stimuloivista keskusteluista. Älyn jättiläiset pelaamassa henkistä shakkia on sopiva luonnehdinta perusketjulle täällä.
Av:n vahvuus on se, että joka pilkun paikkaan ei tarvita lähdeviitettä ja sitaattia. Jos joku esittä ilmiselvästi virheellisen mutun, sen voi sivuuttaa ja keskittyä järkevämpiin kommentteihin. Epäselvissä tilanteissa voi kysyä tarkempaa lähdettä ja usein niihin myös saa vastauksen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:45"]
Eihän täällä argumentoida. Toisen kommentit yritetään mitätöidä vähättelemällä kirjoittajan älyllisiä kykyjä.
[/quote]
Sekä ulkoista viehättävyyttä :D
Olen, käytän tällä hetkellä eniten tällaisia lisäyksiä viestissä: Tää on vain mun mielipide eikä niistä voi väitellä, aihe ei ole henkilökohtainen mutta kommentoin (ei siis kalikka kalahda). Selittelen ehkä taustoja liikaa, koska aina joku keksii "mutta entä jos..." -lauseen. Jos keskustelussa esiintyy hyvää tahtoa ja kielenkäyttöä, myönnän rehellisesti jos olen väärässä, ilkeissä ja provoissa keskusteluissa jään usein jankkaamaan...
En tiedä argumentoinnin kehityksestä, mutta loukkaantumiskynnys on noussut huomattavasti. Nykyään ei paljon hetkauta, vaikka tulee vittuhuoraa naamalle joka toisessa viestissä.
Lähdeviitteitä? Täähän on keskustelupalsta! Ei mulla tuolla leikkipuistokeskusteluissakaan oo lähdeteoksia mukana. Tiedepalstat on erikseen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:51"]
Lähdeviitteitä? Täähän on keskustelupalsta! Ei mulla tuolla leikkipuistokeskusteluissakaan oo lähdeteoksia mukana. Tiedepalstat on erikseen.
[/quote]
Näin. Juuri sinun kanssasi olen oppinut keskustelemaan.
FYI mikä tahansa totuudeksi väitetty asia pitäisi pystyä todistamaan tai stfu. Omat fiilikset ja havinnot eivät ole totuuksia eikä niitä sellaisina pidä pitää.
Ei