G: Mikä aika on sinun ns. kultainen aikasi?
Siis aika, josta päivääkään et vaihtaisi pois ja aika, jota kaihoisasti ajattelet, ehkä useinkin.
Kommentit (9)
Juuri nyt. Lapset on pieniä ja ihania. Tiedän että juuri tätä aikaa tulen ikävöimään kun lapset lentää pesästä. Kyllä tämä on sitä elämän parasta aikaa!
Mä NIIN odotan sitä aikaa, kun lapset lentää pesästä.... ;)
Deittailin oikein kunnolla miesten kanssa ja pidin hauskaa ja opin uutta. Maailma oli avoin, lämmin, spontaani ja hauska. :)
Lukio. Viimeiset vuodet, kun ei tarvinnut kantaa vastuuta ja huolta, mutta oli vapautta. Sai vain olla ja käyttää rahat keikkoihin ja muuhun kivaan eikä laskuihin ja ruokaan ja kaveripiiri oli vielä lähellä, eikä levinneenä ympäri Suomea ja Lontoota kuten sama porukka nyt.
Ap vastaa: kyllä ajattelen usein kaiholla aikaa, kun olin 20 ja kiertelin maailmalla. Kaikki mahdollisuudet vielä oli, eikätkä portit olleet sulkeutuneet missään mielessä tai missään asiassa, kuten lasten saannissa. Lisäksi muistelen kaiholla aikaa, kun rivit eivät vielä olleet harventuneet, oli paljon sosiaalista pääomaa ja sukua ympärillä ja olin itse lapsi.
Mulla on varmaan ollut todella mukava elämä, kun näitä aikoja löytyy useampia :) Lukio, lukion jälkeiset vuodet kun työskentelin Belgiassa ja se aika kun lapset olivat pieniä. Nyt lapset täyttävät tänä vuonna 18v ja toivon, että aikuisten lasten vanhempana oleminen tulee taas olemaan yksi tällainen "kultainen aika" :)
Jaa-a. Olen koettanut elää elämää niin, että olisin onnellinen koko ajan. Ei se aina ole onnistunut. Voisin helpommin nimetä ajan, josta en halua mitään takaisin tai jota en kaipaa yhtään. En varsinaisesti kaipaa mitään nuoruudestakaan. Vapautta oli, muttei rahaa. Nyt on rahaa, muttei vapautta, kun hoidetaan pieniä lapsia. Pidän siitä, että nelikymppisenä ei enää lainkaan pohdi, mitä muut minusta ajattelevat. En häpeä itsestäni mitään. Olen oma itseni, vapautuneempi ja onnellisempi kuin koskaan. Siinä mielessä tämä on elämän parasta aikaa.
eipä ole vielä osunut sellaista kohdalle, mutta jospa jo tänä vuonna tulis? mikä itselläsi?