Onko 21-vuotias sinusta vielä lapsi? Minun mielestäni on
Kommentit (15)
Ei ole enää lapsi. Keskenkasvuinen jollain tapaa kylläkin, koska aivot kehittyy 25-vuotiaaksi asti. Nykyään nuoret ihmiset vaikuttavat kakaroilta, koska niiden "annetaan" olla kakaroita. Vaatimukset ei oo enää samat mitä ennen vanhaan. Ennen jo 18-22-vuotiaat saattoivat olla perheeisiä ja - äitejä.
"Aikuinen" mutta käytännössä ihan teini vielä. Naurattaa mietin luulin olevani kauhean vanha 21-vuotiaana.
Ei ole. Mutta se on totta, että tämän päivän parikymppiset ovat lapsellisempia kuin aikaisemmat sukupolvet samassa iässä.
Vierailija kirjoitti:
"Aikuinen" mutta käytännössä ihan teini vielä. Naurattaa mietin luulin olevani kauhean vanha 21-vuotiaana.
*miten
Minä odotin esikoistani tuossa iässä ja ihan aikuinen olin. En oikein ymmärrä, kuinka tuon ikäinen ei muka olisi jo ihan vastuunsa kantava aikuinen? Ovatko he niin pumpulissa kasvatettuja vai mistä se johtuu , tuo uusavuttomuus?
Vierailija kirjoitti:
Minä odotin esikoistani tuossa iässä ja ihan aikuinen olin. En oikein ymmärrä, kuinka tuon ikäinen ei muka olisi jo ihan vastuunsa kantava aikuinen? Ovatko he niin pumpulissa kasvatettuja vai mistä se johtuu , tuo uusavuttomuus?
Minunkin äitini synnytti minut 21- vuotiaana.
Ihan on ollut teini vielä, vaikka naimisissa ja oli muutettava työn perässä kaupunkiin.
Opinnot kesken.
21 on ihan pentu vielä, vaikka olisi äiti.
Aikuisuus alkaa yleensä 20 ikävuodesta. Sitä alemmat ovat vielä teinejä varsinkin kun englannissa numerot 13-19 loppuu "teen" päätteeseen eli "teini".
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muuta tähän kommenttiin voi sanoa, kuin että 😳🙄 tollo.
Kyllä minä olin senikäisenä ihan yhtä aikuinen kuin nyt 20 vuotta myöhemmin.
Ei ehkä lapsi, muttei ihan aikuinenkaan vielä. Etuotsalohko kypsyy n.25 ikävuoteen mennessä, ja vasta sen ollessa "valmis", ihminen käsittää esim.syy-ja seuraussuhteet.
minulla on kissa, se on kohta 12v. mutta edelleen se on minule kissanpoikanen.
Samoin kai ne ihmispoikasetkin pysyy vanhemmilleen aina poikasina......tosin en ole kissan äiti, paitsi kissan mielestä tietysti
Ei kukaan aikuistu yhdessä yössä. Tosi moni on vielä tuossa iässä hyvin lapsellisia, ei välttämättä olla ikinä asuttu yksin tai tehty työtä...