Siis häh?! Naapuri tienaa 56000€ vuodessa amiksen opena!!
Sain selville naapurini palkan, ei ole opettajien palkat pienet ei!! Sellaisesta työstä tuollainen palkka, en voi tajuta! Aivan järjettömän iso palkka siitä ettei siellä edes opeteta mitään. En ymmärrä valitusta palkoista ja sitten vielä tosi paljon lomaa.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen varma, hän on itse sanonut. Mutta amisopen työ on helppoa, eihän siellä edes ole kokeita eikä vaadita läsnäoloa. Samaan aikaan esim minä saan lastenhoitajana päiväkodissa alle puolet tuosta! Ei ole oikein!
Kyllä opettajan on oltava tunneilla läsnä :D
Ei ainakaan rakennuspuolella ole näin.
Olen opettaja ammattiopistossa vuosityöajassa, mutta opetan aipessa. Palkkani on noin 5000€ sis. kaikki kokemuslisät, ryhmänopettajuuden ja kehittäjäopettajajuuden. Palkkani ei enää tästä kasva, jollen vaihda alaa. Työuraa on jäljellä vielä parikymmentä vuotta. Lomaa minulla on sen 12vk, se on hyvä, samoin se, että palkkani on aina sama (tarkoitan sitä, ettei tuntimääräni tai vastuuni muuta sitä), voin siis laskea tuon palkan varaan elämiseni. Pidän työstäni paljon, mutta koen kahdella korkeakoulututkinnollani olevani palkkakuopassa verrattuna esim. mieheeni, joka tienaa eri alalla paljon enemmän.
tuohan on melko lähellä keskivertosuomalaisten keskivertopalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet päivät ja pitkät lomat vielä.
Amisopettajilla on kokonaistyöaika. Eivät vaan ehdi opettamaan, kun on muuta hankehumppaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen varma, hän on itse sanonut. Mutta amisopen työ on helppoa, eihän siellä edes ole kokeita eikä vaadita läsnäoloa. Samaan aikaan esim minä saan lastenhoitajana päiväkodissa alle puolet tuosta! Ei ole oikein!
Suorita sinäkin korkeakoulututkinto niin alkaa palkka nousemaan.
Eihän se palkka tosta nouse, vaikka suorittaisi korkeakoulututkinnon.
Yliopistosta valmistunut varhaikasvatuksenopen palkka on n 2500 ja työtunteja 38,15 eikä ylimääräisiä lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet päivät ja pitkät lomat vielä.
Amisopettajilla on kokonaistyöaika. Eivät vaan ehdi opettamaan, kun on muuta hankehumppaa
Tuntemani amisopettaja ottaa lomansa vaikka viikolle 39, ja menee sitten ”töihin” viikolla 41 kun on syysloma ja kaikki poissa työpaikalta. Samoin kesällä on ”töissä” , koska lomalla on vaikka toukokuussa viikon,
Näin itse kertoi, miten lomia saa lisättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta valmistunut varhaikasvatuksenopen palkka on n 2500 ja työtunteja 38,15 eikä ylimääräisiä lomia.
Opiskele lisää. Maisteriksi.
"Kyllä verottaja tasaa palkkaa aika hyvin, joten pienemmälläkin bruttoliksalla saa saman tilille kuin opettajat."
Tämä on juuri se juttu. Minusta tämä ei ole oikein. Toisaalta koskee muitakin aloja, joissa tienataan 3000-4000 € bruttona. Ne sulavat lähemmäs 2000€:n netoksi. Suomessa pitäisikin puhua nettopalkoista, kun vertaillaan koulutusta, tuloatasoa ja työn aiheuttamaa rasitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele aineenopettajaksi. Valmistut nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on se paha, että tämä maa ei kestä liian suuria palkkoja.
Kestää. Kestää. Tottakai.
Sanna nostaa rahaa seinästä ja ottaa sähköä töpselistä.
Teidän 2000 euroa bruttona tienaavien on hyvä tiedostaa että te maksatte opettajien superkorkeat palkat koska kyseessä on julkisen sektorin hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän 2000 euroa bruttona tienaavien on hyvä tiedostaa että te maksatte opettajien superkorkeat palkat koska kyseessä on julkisen sektorin hommat.
Superkorkeat?
Ennemmin Valtiollisen, joka päivä tappiota tekevän lentofirman Finnairin toimari-Topin miljoonan vuosipalkka on superkorkea. Sitä maksetaan keräämällä 700 miljoonaa euroa veronmaksajilta ja lopettamalla siitä kiitokseksi kotimaassa lentely.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ammattiopistossa vuosityöajassa, mutta opetan aipessa. Palkkani on noin 5000€ sis. kaikki kokemuslisät, ryhmänopettajuuden ja kehittäjäopettajajuuden. Palkkani ei enää tästä kasva, jollen vaihda alaa. Työuraa on jäljellä vielä parikymmentä vuotta. Lomaa minulla on sen 12vk, se on hyvä, samoin se, että palkkani on aina sama (tarkoitan sitä, ettei tuntimääräni tai vastuuni muuta sitä), voin siis laskea tuon palkan varaan elämiseni. Pidän työstäni paljon, mutta koen kahdella korkeakoulututkinnollani olevani palkkakuopassa verrattuna esim. mieheeni, joka tienaa eri alalla paljon enemmän.
Mikä on aipe?
Vierailija kirjoitti:
So? Minä tienaan yli 50 000€ ihan peruskoulun opena. Ja joo, on se pieni palkka verrattuna mieheeni, joka oli opiskelukaverini, päätyi julkisella sektorilla ’miesten’ alalle, ja tienaa monta tonnia enemmän bruttona joka kuukausi.
Kaupan alalla tienaa vuorotyöstä täysillä työtunneilla 26 000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Minä tienaan yli 50 000€ ihan peruskoulun opena. Ja joo, on se pieni palkka verrattuna mieheeni, joka oli opiskelukaverini, päätyi julkisella sektorilla ’miesten’ alalle, ja tienaa monta tonnia enemmän bruttona joka kuukausi.
Tosin moni saa vain 30 tai 20 työtuntia eli ei pääse noihin tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Superkorkeat?
Ennemmin Valtiollisen, joka päivä tappiota tekevän lentofirman Finnairin toimari-Topin miljoonan vuosipalkka on superkorkea. Sitä maksetaan keräämällä 700 miljoonaa euroa veronmaksajilta ja lopettamalla siitä kiitokseksi kotimaassa lentely.
Onhan tuolla noiden lentäjienkin palkat sen 11000€/kk keskimäärin. Lomaa ihan perkeleesti ja koulutus kestää kaksi vuotta.
Pitäisikö ap:n mielestä visvanaamoja opettaa hyvää hyvyyttään ja ilman palkkaa? Uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön 2 lapsen vanhempi saa 10 000 vuodessa bruttona eli 4 hengen bruttotulot yhteensä 36000 euroa eikä noilla tuloilla perhe saa muita tukia vuokralla asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön 2 lapsen vanhempi saa 10 000 vuodessa bruttona eli 4 hengen bruttotulot yhteensä 36000 euroa eikä noilla tuloilla perhe saa muita tukia vuokralla asuessa.
Julkisen palkat on järkyttävän suuria verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille ollaan taas tekemässä kiristyksiä. AMK-tutkinto ei auta työllistymisessä, se on jo.
No vielä hirveämpää, että minä tienaan amistaustalla yli 60000 euroa/v.
2-vuotinen amis, enkä muita opiskeluja tehnyt.