Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe ei kutsunut meitä edes lapsensa ristiäisiin ja nyt kinuvat kummeiksi

Vierailija
05.01.2015 |

meidän lapselle. Ystäväperhe ollaan tunnettu jo 10 vuotta, heille syntyi esikoinen lokakuun lopulla ja meidän syntyi vähän ennen joulua. Koko raskauden ystäväperheen nainen paasasi kuinka ärsyttävää ja töykeää on kun ihmiset kinuvat pääsevänsä kummeiksi ja, että kyllä vanhemmat sitten pyytää niitä jotka haluaa. Nyt kun meidän lapsi on syntynyt ja ristiäiset ovat suunnitteilla saan kuulla koko ajan kinumista kummiksi pääsystä, mitä ihmettä? Miten nyt yht'äkkiä se kinuminen ei olekaan töykeää ja ärsyttävää. Meitä ei edes kutsuttu heidän lapsen ristiäisiin. Olemme muutenkin olleet aina se keneltä halutaan vain kaikkea ja otetaan yhteyttä jos tarvitaan jotain. Sitten kun pyytää heiltä apua ei sitä saa. Ärsyttää ja hämmentää, pitäisi varmaan vain poistaa tuollaiset ihmiset elämästä kun aina aiheuttavat vain mielipahaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ystävä sanoi, kun kysyit moisesta ristiriitaisesta käytöksestä?

Vierailija
2/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut avata suutasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun YSTÄVÄ! Ettekö te puhu oikeista asioista ollenkaan, vain niistä mukavista?

Vierailija
4/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiva ystävä kun haukut takanapäin, etkä vaivaudu selvittämään asiaa.

Vierailija
5/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:22"]No meillä lasten ristiäisissä ovat olleet vain lähisuku ja kummit. Ketään muita ystäviä/ ystäväperheitä ei ole kutsuttu "huvin vuoksi". Tuosta kutsumattomuudesta on siis turha vetää herneitä nenään.
[/quote]

Se ei vaan tainnut olla se asia mistä aapee veti herneen nenään vaan tuo, että puhutaan miten ei voi sietää jotain ja sitten itse tekee niin.

Vierailija
6/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:22"]Mitä se ystävä sanoi, kun kysyit moisesta ristiriitaisesta käytöksestä?
[/quote]

Vaihtoi puheen aihetta. Sanoi ensin ettei muista sanoneensa noin, vaikka sanominen ei ollut edes kertaluontoista, vaan monet kerrat minulle asiasta paasasi.

Vierailija
7/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ystäväperheitä kutsuta ristiäisiin, isovanhemmat, vanhempien sisarukset ja kummit. Miksi ihmeessä sinne ystäviä kutsuttaisiin? Ja kinumiseen voit sanoa, että kummit on jo päätetty.

Ps. Itse tekemänä asiat ei aina ole yhtä ärsyttäviä kuin toisten tekemänä,kuten tuo kinuaminen ;)

Vierailija
8/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:24"]Se on sinun YSTÄVÄ! Ettekö te puhu oikeista asioista ollenkaan, vain niistä mukavista?
[/quote]

Häh? Mistä oikeista asioista. En kyllä pidä ystävänä sellaista kuka vain ottaa, muttei anna. Aina meiltä pitäisi saada vaikka mitä lastenhoitoapua, että pääsee juhlimaan ja mitä milloinkin ja sitten kun me pyydämme jotain niin sanotaan, että täytyy miettiä hetki ja keskustella. Sitten heistä ei enää kuulukaan moneen kuukauteen ja kun yrittää soittaa takaisin niin ei vastata.

Vierailija
9/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:22"]Mitä se ystävä sanoi, kun kysyit moisesta ristiriitaisesta käytöksestä? [/quote] Vaihtoi puheen aihetta. Sanoi ensin ettei muista sanoneensa noin, vaikka sanominen ei ollut edes kertaluontoista, vaan monet kerrat minulle asiasta paasasi.

[/quote]Ja kun sinä sanoit, että meidän lapsen kummiksi on pyydetty Tiina ja Tarmo, emmekä aio pyytää muita, niin mitä hän siihen sanoi?

Vierailija
10/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:24"]Se on sinun YSTÄVÄ! Ettekö te puhu oikeista asioista ollenkaan, vain niistä mukavista? [/quote] Häh? Mistä oikeista asioista. En kyllä pidä ystävänä sellaista kuka vain ottaa, muttei anna. Aina meiltä pitäisi saada vaikka mitä lastenhoitoapua, että pääsee juhlimaan ja mitä milloinkin ja sitten kun me pyydämme jotain niin sanotaan, että täytyy miettiä hetki ja keskustella. Sitten heistä ei enää kuulukaan moneen kuukauteen ja kun yrittää soittaa takaisin niin ei vastata.

[/quote]Itse kirjoitit Ystäväperheestä....miksi, jos hän ei olekaan ystäväsi?

Vierailija
11/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että loukkaannuttaan siitä, että ei valita kummiksi. Puhumattakaan siitä, että itse menisi tarjoutumaan! Kummeja valitaan kuitenkin vain muutama. Siinä joudutaan väkisin tekemään kompromisseja, kun lähdetään tekemään valintaa omista sukulaisista, puolison sukulaisista, omista ystävistä, puolison ystävistä, yhteisistä ystävistä... Itse ajattelen, että se on kunniatehtävä, joka saadaan  - ei vaadita! 

Vierailija
12/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään pyydä kummiksi. Jos henkilöt ärsyttävät jo nyt noin paljon, niin varmasti ei kannata sitoutua mihinkään kummisuhteeseen. Kuittaat vaan, että kummit valittu ja sillä siisti.

Vierailija
13/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:22"]Mitä se ystävä sanoi, kun kysyit moisesta ristiriitaisesta käytöksestä? [/quote] Vaihtoi puheen aihetta. Sanoi ensin ettei muista sanoneensa noin, vaikka sanominen ei ollut edes kertaluontoista, vaan monet kerrat minulle asiasta paasasi.

[/quote]Ja kun sinä sanoit, että meidän lapsen kummiksi on pyydetty Tiina ja Tarmo, emmekä aio pyytää muita, niin mitä hän siihen sanoi?
[/quote]

Niin kuin aloituksessa kävi ilmii kinuu vain. Ei mene jakeluun, jankkaavat vain.

Vierailija
14/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:24"]Se on sinun YSTÄVÄ! Ettekö te puhu oikeista asioista ollenkaan, vain niistä mukavista? [/quote] Häh? Mistä oikeista asioista. En kyllä pidä ystävänä sellaista kuka vain ottaa, muttei anna. Aina meiltä pitäisi saada vaikka mitä lastenhoitoapua, että pääsee juhlimaan ja mitä milloinkin ja sitten kun me pyydämme jotain niin sanotaan, että täytyy miettiä hetki ja keskustella. Sitten heistä ei enää kuulukaan moneen kuukauteen ja kun yrittää soittaa takaisin niin ei vastata.

[/quote]

Koska alan kyllästyä heidän käytökseensä ja tajuamaan, että eivät he mitään ystäviä edes ole.

Vierailija
15/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä ei edes kutsuttu heidän lapsen ristiäisiin."

Miksi hänen olisi pitänyt kutsua teidät ristiäisiin? Oletteko sellainen mattoperhe, jota käytetään hyväksi kun ette osaa sanoa ei?

Vierailija
16/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:34"]Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että loukkaannuttaan siitä, että ei valita kummiksi. Puhumattakaan siitä, että itse menisi tarjoutumaan! Kummeja valitaan kuitenkin vain muutama. Siinä joudutaan väkisin tekemään kompromisseja, kun lähdetään tekemään valintaa omista sukulaisista, puolison sukulaisista, omista ystävistä, puolison ystävistä, yhteisistä ystävistä... Itse ajattelen, että se on kunniatehtävä, joka saadaan  - ei vaadita! 
[/quote]

Näin minäkin ajattelen ja niin ajatteli tämä "ystäväkin" vielä raskausaikana, ei näköjään enää.

Vierailija
17/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:38"]"Meitä ei edes kutsuttu heidän lapsen ristiäisiin."

Miksi hänen olisi pitänyt kutsua teidät ristiäisiin? Oletteko sellainen mattoperhe, jota käytetään hyväksi kun ette osaa sanoa ei?
[/quote]

Miksi kaikki takertuvat tähän?

Vierailija
18/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:27"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:22"]Mitä se ystävä sanoi, kun kysyit moisesta ristiriitaisesta käytöksestä? [/quote] Vaihtoi puheen aihetta. Sanoi ensin ettei muista sanoneensa noin, vaikka sanominen ei ollut edes kertaluontoista, vaan monet kerrat minulle asiasta paasasi. [/quote]Ja kun sinä sanoit, että meidän lapsen kummiksi on pyydetty Tiina ja Tarmo, emmekä aio pyytää muita, niin mitä hän siihen sanoi? [/quote] Niin kuin aloituksessa kävi ilmii kinuu vain. Ei mene jakeluun, jankkaavat vain.

[/quote]Höpö höpö, eivät varmasti jankkaa jos sanoit asian selvästi.

Vierailija
19/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 10:29"]

[/quote]

Tällaiset ihmiset ovat hauskoja että on pakko takertua sanoihin, eikä välitetä oikeasta kysymyksestä. AP:n olisi pitänyt kirjoittaa ehkä-tuleva-ex-ystäväperhe niin typerimmätkin tajuaa :D 

Vierailija
20/35 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on pieni vauva ja tällaisia täällä rutiset!!! Mene nyt heti nauttimaan siitä lapsesta ja unohda muu. Älä vastaa sen soittoihin ja txt viestiin laitat että kummit on jo valittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi