Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratkaiskaa meidän parisuhdeongelma, kumpi oikeassa?

Vierailija
05.01.2015 |

Minä olen aamuvirkku joka tarvitsee normaalit 8 tuntia unta ja mies nukkuisi vaikka vuorokauden ympäri, varsinkin talvisin. Nukkuu noin klo 9:00 jos saa. Menemme viimeistään klo 22:00 nukkumaan molemmat kun lapset saattavat myös herätä erittäin aikaisin. Minä herään noin klo 6:00 ja koen ahdistavaksi jäädä sänkyyn loikoilemaan kun olen jo herännyt ja nukkunut tarpeeksi. Mies herää yleensä yöllä ja siirtyy olohuoneeseen valittaen pääkipua ja tilan puutetta ja sitten raivoaa melkein joka aamu kun minä herään ja syyttää minua kun nousen niin aikaisin. Minä väitän että olohuone ei ole hänen yksityinen makuuhuoneensa vaan kaikkien tila ja jos ei halua että herätän, niin nukkukoon makkarissa niinkuin muut perheenjäsenet.

Vinkkejä kehiin, kiitos! Olemme muuttamassa kuuden kk päästä jolloin ostamme isomman sängyn, tällä hetkellä se ei ole mahdollista. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 07:21"]

Teillä on siis kaksio?

Helpointa olisi, että mies nukkuisi makkarissa yksin, sinä olohuoneessa. Silloin voisit herätä juuri silloin kun se sinulle ja lapsille sopii, mies saisi jatkaa uniaan.

Enemmän minua kiinnostaa miehen päänsärky: onko sitä tutkittu? Öinen päänsärky kertoo korkeasta verenpaineesta.

[/quote]

Meillä on kolmio (lapsilla oma huone). Minuakin huolestuttaa miehen pääkivut ja se että tarvitsee 12 tuntia unta vuorokaudessa. Minusta voi olla myös masennuksen merkki.

Sinänsä hyvä idea että nukkuisin olkkarissa, mutta meidän 2v. usein tulee viereen aamuyöstä, joka vie entistä enemmän tilaa. Jos olisin olohuoneessa, niin lapsi ei mahtuisi viereen ja haluaa yöllä nimenomaan äidin. Uuteen kotiin olemme ajatelleet pientä sänkyä lapselle meidän sängyn viereen ettei vie meidän nukkumatilaa.

ap

Vierailija
42/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 07:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 07:21"]

Teillä on siis kaksio?

Helpointa olisi, että mies nukkuisi makkarissa yksin, sinä olohuoneessa. Silloin voisit herätä juuri silloin kun se sinulle ja lapsille sopii, mies saisi jatkaa uniaan.

Enemmän minua kiinnostaa miehen päänsärky: onko sitä tutkittu? Öinen päänsärky kertoo korkeasta verenpaineesta.

[/quote]

Meillä on kolmio (lapsilla oma huone). Minuakin huolestuttaa miehen pääkivut ja se että tarvitsee 12 tuntia unta vuorokaudessa. Minusta voi olla myös masennuksen merkki.

Sinänsä hyvä idea että nukkuisin olkkarissa, mutta meidän 2v. usein tulee viereen aamuyöstä, joka vie entistä enemmän tilaa. Jos olisin olohuoneessa, niin lapsi ei mahtuisi viereen ja haluaa yöllä nimenomaan äidin. Uuteen kotiin olemme ajatelleet pientä sänkyä lapselle meidän sängyn viereen ettei vie meidän nukkumatilaa.

ap

[/quote]

Patja lattialle, 120 cm:n patjalle mahtuu äiti ja lapsi.

Tai sitten isä saa pienen makuuhuoneen, äiti ja lapset isomman.

Miksi minusta tuntuu, että et oikeasti edes halua ratkaista tätä ongelmaa, vaan etsit uusia tekosyitä sille, miksi muutosta ei voi tehdä. Vaihtoehtoja on vaikka miten monta, niiden kaikkien yhteinen ydinongelma on se, että tilanne ei pysy ennallaan, jotain on toisin kuin nyt. Se muutos tarkoittaa sitä, että mies nukkuu yksin, koska hän on se, jonka unentarve säätelee muun perheen elämää. Kyllä mies siihen pystyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku olkkarissa ja käytä tämä aika opettamaan lapselle nukkumistottumukset uusiksi! Eli jos tulee teidän sänkyyn niin talutat aina takas omaan. Toistaa 132457 kertaa ja saatte nukkua yönne rauhassa ;)
Vaihda miehen tyyny! Tai pese se 60 asteessa. Ruuvaile makkarin ilmanvaihtoräppänöitä suuremmalle ja käytä mies lääkärissä. Tsekkaavat verenpaineen ja kilpirauhasarvot..
Siinä minun käytännön vinkkini :)

Vierailija
44/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aamuvirkku, ja ymmärrän tuskasi. Myös minusta on ahdistavaa jäädä vain loikoilemaan, kun olen jo uneni nukkunut. Teistä kumpikaan ei kuitenkaan ole oikeassa, eikä tosin väärässäkään. Oman unirytmin häiriö ärsyttää ketä tahansa.

Yllä on tullut jo hyviä ideoita tilanteen ratkaisemiseksi. Oletko koskaan kysynyt mieheltäsi, miten hän ratkaisisi tilanteen siten, että kaikilla olisi hyvä olla? Osaako antaa järkeviä ratkaisuehdotksia?

Ja voisitko sinä yrittää tulla vastaan? Jos miehesi on yöllä siirtynyt olohuoneeseen ja sinä heräät ensimmäisenä (lapset nukkuvat pidempään), voisitko varata valmiiksi makuuhuoneeseen jotain sellaista tekemistä, että itsekin viihdyt eikä pelkkä loikoilu käy ahdistamaan. Esim. lukemista tai käsitöitä tai voit vaikka joogata / venytellä ja keskittyä itseesi sen ajan, kunnes lapset heräävät.

Vierailija
45/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettet halua löytää ongelmaan ratkaisua. Ainakaan muuta ratkaisua kuin että mieskin muuttuisi aamuvirkuksi. Ihmisten unen tarve on yksilöllistä ja vaikka miehesi kyllä vaikuttaa aika mulkulta (olohuone ei vain voi olla aamulla hiljainen), niin paras ratkaisu on antaa kummankin nukkua itselleen sopiva määrä. Eikö sille lapselle voisi laittaa sohvan viereen pientä patjaa? Tai vaikka työntää patja sohvan alle päivisin ja ottaa tarvittaessa? Voisitko hankkia sohvan tilalle sängyn olohuoneeseen? Voisiko mies nukkua korvatulpat päässä? Voisiko kaksivuotias lakata nukkumasta pienessä parisängyssänne ja siirry vaikka sängyn viereen patjalle? Lapselle voi ihan kertoa, että nyt nukkuu öisin tässä patjalla, jos haluaa tulla teidän huoneeseen.

Vierailija
46/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Täällä puhutaan nyt aikuisesta miehestä, joka vetää pultit kun hän ei saa rauhassa nukkua 12 tuntia vaan joutuu heräämään 8 tunnin unien jälkeen normaalin perhe-elämän tuottamiin ääniin! Kukaan ei tarvitse yli 8 tuntia unta, jos Se nukkuminen on säännöllistä ja ei ole pohjalla mitään päivien valvomista. Miksi isän pitäisi saada loikoilla 12h nukkuen ja muiden olla varpaillaan Se aika? Tai naisen nukkua patjalla olkkarin lattialla, että mies saa nukkua puolet vuorokaudesta? Eikö miehellä ole työtä mihin nousta? Eikö nouse tekemään lasten kanssa aamuaskareita? Jossain on todella vikaa jos koko ajan särkee päätä ja pitäisi nukkua 12h ja raivotaan muille kun Se ei lapsiperheessä onnistu. Tuohon 2v. Lapsen nukkumiseen puuttuisin, pitää saada nukkumaan omassa sängyssä. Ja tämä ei ole mikään miesvihajuttu, ihan samaa mieltä olisin jos vaimo käyttäytyisi tuolla lailla!

Vierailija
47/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jokin melko vähäpätöinen ja helpohkosti ratkaistavissa oleva ongelma joka ei ota ratketakseen onkin vain jokin isomman ongelman symboli. Vaikuttaa siltä, että olet enemmänkin tyytymätön ja huolissasi parisuhteesi tilasta. Silloin ei auta yrittää lähteä latvasta puuhun ja tuhlata enegiaa tällaisiintoissijaisiin pulmiin, jotka ovat vain oireita. Varsinaisen taudin kimppuun siis.

Vierailija
48/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 19 jatkaa vielä... Luin uudemman kerran tarkemmin ja hälytyskellot soivat kyllä kovasti miehesi oireilusta. Hän voi todella huonosti. Taustatietojen puutteessa ei voi kuin arvailla. Vakava masennus? Alkoholiongelmaa? Jos haluat positiivista muutosta perheellesi, niin nyt on toimittava ennenkuin omat voimasi hiipuvat.

Vierailija
49/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mies on samanlainen kuin minä, se ei halua nukkua edes samassa talossa teidän mekastajien kanssa. Ostakaa kunnon iso talo niin se saa edes oman huoneen ja oman sängyn.

Vierailija
50/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö mies terveellisesti? Onko terve? Harrastaako liikuntaa? Onko muuten ystävällinen ja normaali? Onko teillä huono sisäilma?

Vierailija
51/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 07:52"]

No voi hyvänen aika. Täällä puhutaan nyt aikuisesta miehestä, joka vetää pultit kun hän ei saa rauhassa nukkua 12 tuntia vaan joutuu heräämään 8 tunnin unien jälkeen normaalin perhe-elämän tuottamiin ääniin! Kukaan ei tarvitse yli 8 tuntia unta, jos Se nukkuminen on säännöllistä ja ei ole pohjalla mitään päivien valvomista. Miksi isän pitäisi saada loikoilla 12h nukkuen ja muiden olla varpaillaan Se aika? Tai naisen nukkua patjalla olkkarin lattialla, että mies saa nukkua puolet vuorokaudesta? Eikö miehellä ole työtä mihin nousta? Eikö nouse tekemään lasten kanssa aamuaskareita? Jossain on todella vikaa jos koko ajan särkee päätä ja pitäisi nukkua 12h ja raivotaan muille kun Se ei lapsiperheessä onnistu. Tuohon 2v. Lapsen nukkumiseen puuttuisin, pitää saada nukkumaan omassa sängyssä. Ja tämä ei ole mikään miesvihajuttu, ihan samaa mieltä olisin jos vaimo käyttäytyisi tuolla lailla!

[/quote]

Näin juuri. Herra ja hidalgo haluaa käyttää puolet vuorokaudesta nukkumiseen, niin muun perheen pitäisi hissutella ettei kauneusunet häiriinny..

En kyllä miehenä ymmärrä tuollaisia velliperseitä, jotka eivät osallistu lasten heräilyihin. Ovat jotenkin jääneet teini-ikään jumiin, jolloin peiton alta karjuttiin vanhemmille, jotka tulivat aamupäivällä herättelemään. Ja tosiaan, kun unta on ollut +10 tuntia, niin sillä kyllä aikuinen pärjää. Kaikki muu on paskapuhetta ja saamattomuutta.

Ei sinun nyt ainakaan tarvitse aamuisin jäädä sänkyyn pyörimään, siirtyköön patalaiska mies takaisin makkariin jatkamaan uniaan, kun ei kerran kiinnosta osallistua perheen normaaleihin aamutoimiin. Jokainen tiuskaisee joskus väsyneenä, mutta jokapäiväinen kiukuttelu tuollaisten unien jälkeen kertoo vain kusipäisyydestä ja itsekkyydestä.

Vierailija
52/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) minkä levyinen sänky teillä on, jos vain joku 120-140cm niin ymmärrän hyvin ettei se tila kahdelle aikuiselle riitä, itseltäkin palaisi käämit

2) makkarin lämpötila, mielummin saisi olla alle 20 astetta tai pää alkaa särkeä. Tuuletus illalla ennen nukkumaan menoa myös.

3) Koska olette vaihtaneet tyynyt? Tyynyt "kuolee" n vuodessa jos ei ole todella laadukkaita. Miehen päänsärky voi johtua siitä. Kysy siltä mieheltä miten päänsärky ilmenee, onko ohimoilla, niskassa, missä? Oksettaako , pyörryttääkö tms. Vai eikö vaan halua nukkua sun vieressä?

4) Jos sänky on pieni ja nyt ette viitsi uutta ostaa kun muutokin melko pian, niin voisitko nukkua lastenkanssa samassa makkarissa kun kerran heräätte niin julmetun aikaisin? Ei kaikille sovi klo 6 herätys. Itse saisin kyllä raivarin jos siihen aikaan herätettäisiin. Niin ja mun on saatava vähintään 10 tunnin unet ja niin on monen muunkin. 

Mutta tohon miehes päänsärkyyn  olisi kyllä hyvä löytää syy jokatapauksessa!

Vierailija
53/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry sinä nukkumaan olohuoneeseen, jos kerran nukut vähemmän.

Ei kannata hankkia suurempaa asuntoa, hanki oma asunto ja jätä tuo sika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi