Lapseni katsoo todella paljon Tiktokkia
Tilanne siis tämä: Lapseni (12-vuotias poika) katselee todella paljon Tiktokkia päivässä. Olen huomannut, että se on alkanut vaikuttaa häneen negatiivisesti. Hän on ollut ahdistunut ja kun olen kysynyt häneltä asiasta, hän ei ole vastannut mitään. Olen käyttänyt häntä psykologilla, mutta ei sekään ole oikein auttanut. Mikä neuvoksi?
Kommentit (20)
Entä jos juttelee netin hyvistä puolista ja huonoista, että hän tunnistaa mitä kannattaa katsoa ja kuinka paljon. Myös eri mediamuodot. Tuolla on ehkä liikaakin levottomia lyhytvideoita, ei ihme jos ahdistaa. Aikuisilla voi olla sama ongelma, jos ei löydä hyvää materiaalia, katsoo huonoa. Vaihtoehtoja löytyy tekemiseen varmaan silti.
Hänellä on jo pöytätietokone, jolla pelaa jotain sotapeliä. Kun olen yrittänyt ottaa häneltä puhelinta, on hänen ottensa niin tiukka, etten millään saa hänen puhelinta pois, enkä nyt ala rikkomaankaan sitä millään työkalulla. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on jo pöytätietokone, jolla pelaa jotain sotapeliä. Kun olen yrittänyt ottaa häneltä puhelinta, on hänen ottensa niin tiukka, etten millään saa hänen puhelinta pois, enkä nyt ala rikkomaankaan sitä millään työkalulla. Ap.
Kuulostaa siltä, että perheeseen tarvittaisiin mies jolla olisi kyky laittaa lapsi kuriin.
Hän on kohta Kiinalainen agentti. Kannattaa lukita makuuhuoneen ovi jossain vaiheessa
Tik tok pois tuon ikäiseltä.. ei se vanhemmillekaan ihmisille tee hyvää, tutkitusti koukuttava sovellus.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos juttelee netin hyvistä puolista ja huonoista, että hän tunnistaa mitä kannattaa katsoa ja kuinka paljon. Myös eri mediamuodot. Tuolla on ehkä liikaakin levottomia lyhytvideoita, ei ihme jos ahdistaa. Aikuisilla voi olla sama ongelma, jos ei löydä hyvää materiaalia, katsoo huonoa. Vaihtoehtoja löytyy tekemiseen varmaan silti.
Olen yrittänyt. Hänen vastaus on, että kun kaveritkin katsovat ja kun sieltä löytyy niin paljon hauskaa sisältöä. Olen tästä eri mieltä, läheskään kaikki sisältö ei siellä ole hauskaa. Jos olen ymmärtänyt tämän oikein, Tiktokissa kiusataan ihmisiä pienimmästäkin asiasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hauskalta. :D Jospa hän puhumalla kuitenkin tajuaa, mitä kannattaa katsoa ja mitä taas voisi rajata. Onko vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Sekoita lapsen iltaruokaan melatoniinia, ja sitten kun lapsi nukkuu kuin tukki niin hiippaile ottamaan lapsen puhelin.
Tiktok on tutkitusti todella haitallinen sovellus keskittymiskyvylle ja mielenterveydelle. Ihan jokaiselle, saatika sitten lapselle. Se on tehty koukuttavaksi, jotta omistajat saavat enemmän rahaa.
Sinun pitää asettaa lapsellesi rajat. Tyyliin tunti puhelinta päivässä. Eikä yhtään enempää. Ja tiktok poistoon. Vai haluatko että lapsesi joutuu kärsimään? Olet jo huomannut negatiivisia vaikutuksia, joten nyt on aika toimia.
Sovellus on ongelma. Oma lapseni on 8 v ja kaikilla kavereilla kuulemma on Tiktok. Hän ei sitä saa ennenkuin on 14 v. Perusteena yksikin äiti sanoi että muuten jää ulkopuolelle... ja nämä tiktok lapset eivät tosiaan leiki tai ulkoile. Ja kyllä, oma lapseni ei luokassa suosittu kun ei ole tuota Tiktokkia.
Aika onnettoman kuuloista meininkiä. Omassa lapsuudessa 70-luvulla lastenhuoneen seinällä roikkui remmi, ja jos ei totellut käskyä niin seuraava puheenvuoro oli remmillä. Remmin jälkeen vuorossa oli häpeänurkka missä seisottiin kädet pään päällä ja hiljaa, kunnes oli aika pyytää tekemisiään anteeksi.
Ei tiktokkia lapsille!! Siellä on sisältöä joka ei sovi lasten silmille. Tiktok (kuten muutkin somealustat) on suunniteltu niin että ihminen viettää mahdollisimman paljon aikaa niiden parissa. Epäeettistä mutta raha määrää. Luuletteko että pienet lapset osaavat itse säädellä omaa puhelimen käyttöään? Se on vanhemman tehtävä. Lapset eivät kuulu sosiaalliseen mediaan. Se on tutkitusti haitallinen aikuisillekin, joten miksi haluatte altistaa lapsenne sille sonnalle?
Toivon että vanhemmat ymmärtäisivät somen haitallisuuden lapsille. Lapsille kuuluu asettaa rajat. Ei sosiaallista mediaa pikkuisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoita lapsen iltaruokaan melatoniinia, ja sitten kun lapsi nukkuu kuin tukki niin hiippaile ottamaan lapsen puhelin.
Aamulla on sitten ongelma, kun lapsi huomaa puhelimensa kadonneen ja laittaa äidille kovan kovaa vastaan.
kun vaan katsois mutta lapsesi myös haukkuu siellä muita huutelee homoa jne
Asetin tänään tämän rajan lapselleni, että vain tunti päivässä puhelinta ja pidän myös huolen, ettei lapseni ole puhelimella salaa ottamalla sen häneltä pois. Kyllä siitä paljon huutoa tuli, mutta mieluummin kuuntelen sitä kuin näen lapseni ahdistuneen ilmeen. Ap.
Kiinassa näyttävät nuorille tiktokin kuluttajille nuorten yrittäjien innovaatioita ja saavutuksia. Meille muille kiinalaiset ovat asettaneet algorytmit jotka suoltavat paskatansseja ja muuta haitallista.
En antaisi lapsen asentaa tiktokkia.
Myy lapsesi puhelin ja osta tilalle pöytätietokone.