Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaisten silmien väri

Vierailija
05.01.2015 |

Mikä on yleisin? Mikä harvinaisin? Niin usein näkee sinisilmäisiä ja ruskeasilmäisiä. Harvemmin kuitenkaan vihreitä silmiä. Mielestäni vihreät on niin kauniit. Makuasioitahan nämä.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien värejä on geeneissä tasan kaksi: Siniset tai ruskeat joista ruskea väri on hallitsevampi. Kaikki muut värit ovat mutaatioita ja tämän voi tarkistaa muualtakin kun tältä palstalta.

Vierailija
102/115 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kaikilla neljällä on vihreät silmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä yhdet vihreät, yhdet siniset, kolmet ruskeat. Että, mene ja tiedä

Vierailija
104/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:08"]

Harvinaisimmat lienevät tummansiniset.

Oletko nähnyt tummansiniset silmät jollakin?

Itse tiedän joitakin, joilla on kirkkaansiniset silmät. Kaunis väri, todella.

Näen aina kun katson peiliin. Silmäni on syvän tummansiniset. Hämärässä esim. baarissa minulta on usein kysytty onko sulla mustat silmät. Isälläni on saman väriset. Ihoni on vaalea, lähes valkoinen ja keskiruskeat hiukset eli kontrasti iso.

Vierailija
105/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalainen aina vähättelee itseään: "maantienharmaa tukka ja värittömät silmät, niin suomalaista!" Olkaa ylpeitä ulkonäöstänne. Korostakaa värejänne sopivilla vaatteilla/meikillä. Jos pukeutuu vaan mustaan niin helposti koko olemus on ankea. Suomalaisten värit ovat haluttua tavaraa maailmassa.

Eivät ole. Eikä tarvitsekaan olla. Ulkonäön perusteella kiinnostuminen on pinnallista.

Vierailija
106/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just ne oikein tyypilliset suomalaiset siniharmaat. Ja vaalea iho ja maantienharmaa tukka. Semmoinen suomalainen hailakan harmaa ulkonäkö. 

Vierailija
107/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla just ne oikein tyypilliset suomalaiset siniharmaat. Ja vaalea iho ja maantienharmaa tukka. Semmoinen suomalainen hailakan harmaa ulkonäkö. 

Kuule, ei siinä ole mitään vikaa, päinvastoin! Hyvinkin eksoottisen kaunista erityisesti etelän ihmisten mielestä.

Vierailija
108/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten mulla voi olla vihreät silmät jos äidillä on ruskeat ja isällä siniset. Mulla on siis sellaiset sammaleen ja lehdistön vihreän sekoitus silmien värinä.

Vierailija
109/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole vihreitä silmiä varsinaisesti ne on aina sekoitus mm. keltaista, ruskea, häivähdys sinistä joista tämä illuusio syntyy.

Vierailija
110/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmien värejä on geeneissä tasan kaksi: Siniset tai ruskeat joista ruskea väri on hallitsevampi. Kaikki muut värit ovat mutaatioita ja tämän voi tarkistaa muualtakin kun tältä palstalta.

Kannattaisi lukea biologian kirjat uudelleen, tämä on puppua. Vihreät silmät periytyy geeneissä kuten muutkin ominaisuudet.

Vierailija
111/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuusperheessä kahdella vihreät silmät, yhdellä tummansiniset. Itselläni ovat harmaat.

Mieluummin kuitenkin harmaat kuin vihreät, jos minun mielipidettäni kysytään.

Vierailija
112/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Green is actually not a pigmentation of the iris at all. Green eyes are a curious blend of light brown pigmentation, a yellowish lipochrome pigment, and a splash of Rayleigh scattering.

Vierailija
113/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vihreät silmät. Suht vaaleat mutta vähän varjossa voivat näyttää ruskehtaviltakin tummuusasteeltaan, vaikkei sävy lainkaan ole ruskea.

Vanhemmillani oli siniset silmät, vihreät varmaan tulevat jostain päin sukua.

Vierailija
114/115 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Green is actually not a pigmentation of the iris at all. Green eyes are a curious blend of light brown pigmentation, a yellowish lipochrome pigment, and a splash of Rayleigh scattering.

Ihan sama koskee sinistä väriä. Ei ne silmät ole oikeasti siniset kuten ei taivaskaan. Niissä ei ole sinistä väriainetta vaan valo tekee tepposet katsojalle.

Vierailija
115/115 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä väliä minkäväriset, kellä ne aina istuvat yksiin ihon-ja hiustevärin kanssa, kuhan nekin ovat luonnollisessa värissään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme