Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaisten silmien väri

Vierailija
05.01.2015 |

Mikä on yleisin? Mikä harvinaisin? Niin usein näkee sinisilmäisiä ja ruskeasilmäisiä. Harvemmin kuitenkaan vihreitä silmiä. Mielestäni vihreät on niin kauniit. Makuasioitahan nämä.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:08"]

Harvinaisimmat lienevät tummansiniset.

[/quote]

Oletko nähnyt tummansiniset silmät jollakin? 

Itse tiedän joitakin, joilla on kirkkaansiniset silmät. Kaunis väri, todella.

[/quote]

Kyllä, harvoin. Tummansinisellä nyt en tarskoita mitään navy blueta, vaan sinistä joka ihan selkeästi ei ole jäänsininen, eikä vaaleanharmaa tai turkoosi. Se on ennemmin lemmikinsininen,  vähän kuin sinisen iiriksen tumma reunus täyttäisikin koko silmän. Etsiskelen näitä tummia sinisiä, ja puolen vuoden sisään nähnyt kahdet livenä.

Vierailija
22/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 13:33"]

Miksi suomalainen aina vähättelee itseään: "maantienharmaa tukka ja värittömät silmät, niin suomalaista!" Olkaa ylpeitä ulkonäöstänne. Korostakaa värejänne sopivilla vaatteilla/meikillä. Jos pukeutuu vaan mustaan niin helposti koko olemus on ankea. Suomalaisten värit ovat haluttua tavaraa maailmassa.

[/quote]

Näin on. Suomalaisten luonnolliset "hailakat" värit ovat todella kauniita. Ei ole vikaa tummemmassakaan värityksessä tosin, mutta mitä sitä turhaan vähättelemään vaaleitakaan värejä. Myös ne suomalaisten mielestä "likaiset" värit ovat kauniita.

t. ulkosuomalainen, joka on saanut nolostuttavan paljon positiivisia kommentteja maantienharmaasta tukasta ja hailakanvihreistä silmistä (Aasiassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummanvihreät silmät, sellaiset havunvihreät. Muutama melkein musta pilkku seassa. Pidän sitä kyllä ihan kauniina värinä. Hiukset onkin sitten tavis maantienruskeat. 

Vierailija
24/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihreät silmät, sellaiset pikkuisen harmaaseen taittavat, ja mun mielestä se on ihan jees väri :)

Vierailija
25/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:27"]Kyllä suomalaisten yleisin silmien väri on sininen eri muodoissaan, sitten tulee vihreä ja harvinaisin on ruskea.

Jos siis puhutaan Suomen kantaväestöstä.

Ruskeasilmäisyys on hyvin harvinaista Suomen kantaväestössä. Sitä esiintyy enemmän vain Pohjois-Suomessa, jossa on saamelaista perimää sekä Karjalassa, jossa on itäistä perimää.

[/quote]

pohjanmaalla ollaan kyllä enemmistö ruskeasilmäisiä

Vierailija
26/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät joissa keltaisia tai ruskeita pilkkuja. Suomalaisten silmät vaihtaa väriä (ei ruskeat) valaistuksen mukaan ja jopa vaatteitten värin mukaan. Aasiasa herättää ihastusta pohjoismaiset silmät juuri siksi koska silmät ovat eriväriset eri valaistuksessa:)

Vierailija
27/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:16"]

Minulle oli kohteliaisuus, kun silmiäni sanottiin huskykoiran silmiksi.

[/quote]

Onko sinulla samanlaiset kun Norjalaisella hiihtäjä Vibeke Skofterudilla? Nuo on kauniit.

http://cdn03.nyheter24.se/23c3c5420802021d01/2013/01/29/797595/syc1dac7.jpg

[/quote]Voivat olla mutta aika pelottava kuva, jotenkin maaninen ilme..

Vierailija
28/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:27"]Kyllä suomalaisten yleisin silmien väri on sininen eri muodoissaan, sitten tulee vihreä ja harvinaisin on ruskea. Jos siis puhutaan Suomen kantaväestöstä. Ruskeasilmäisyys on hyvin harvinaista Suomen kantaväestössä. Sitä esiintyy enemmän vain Pohjois-Suomessa, jossa on saamelaista perimää sekä Karjalassa, jossa on itäistä perimää.   [/quote] pohjanmaalla ollaan kyllä enemmistö ruskeasilmäisiä

[/quote]Ei täällä pohjanmaalla ainakaan oo kellään ruskeita silmiä.Nivala

Vierailija
29/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset metsänvihreät, toisessa silmässä iiriksen ympärillä keltainen rengas (toisessa silmässä vain pieni pläntti).
Itse tykkään silmieni väristä, varsinkin kun tuntuu että kaikilla muilla on ne perus siniset silmät :)

Vierailija
30/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:26"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:07"]Monella on sellaiset sekasen väriset vihreänruskeat, joista ei ota selvää, onko ne sammalta vai likavettä. Parhaat on siniset.
[/quote]

Mulla on just tommoset sekaväriset vihreänruskeat silmät, tosi tummat. Jossain valossa ovat aivan vihreät ja toisessa ihan ruskean väriset. Usein minulta kysytään onko minulla värilliset piilolinssit, kun eilen silmät olivat vihreät ja tänään ruskeat.

Olen aina inhonnut silmienväriäni, joten olen yllättynyt aina, jos joku on kehunut sitä kauniiksi tai erikoiseksi. Myös anoppini toitotti raskausaikana että "voi kun lapsi perisi tuon sinun silmänvärisi" Heidän perheellään kaikilla on siniset silmät. Ja poika peri ne :)
[/quote]

Minulla myös. Mieheni on sinisilmäinen ja meidän tytär sai todella hassut silmät. Kukaan ei ole tähän mennessä osanut kertoa hänelle että minkä väriset silmät hänellä on.....Väri muistuttaa sellaista kuralätäkköä joka syntyy hiekkatielle kuoppaan aurinko paistaa siihen, jolloin lätäkkö on sellainen harmaanruskeanvihreäntummanbeigen....en osaa minäkään kuvata tuota silmienväriä:)

Vierailija
31/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:27"]Kyllä suomalaisten yleisin silmien väri on sininen eri muodoissaan, sitten tulee vihreä ja harvinaisin on ruskea. Jos siis puhutaan Suomen kantaväestöstä. Ruskeasilmäisyys on hyvin harvinaista Suomen kantaväestössä. Sitä esiintyy enemmän vain Pohjois-Suomessa, jossa on saamelaista perimää sekä Karjalassa, jossa on itäistä perimää.   [/quote] pohjanmaalla ollaan kyllä enemmistö ruskeasilmäisiä

[/quote]

Ainakin Pohjanmaan rannikon ruotsinkielisillä paikkakunnilla (Vaasa, Pietarsaari, Kokkola) erittäin vähän ruskeasilmäisiä, ne paikalliset suvut ovat tulleet lännestä Ruotsin puolelta ja siksi heillä on ruotsalaisemmat piirteet sinisine silmineen. Jos siellä vastaan tulee ruskeasilmäinen niin hänen sukunimi on yleensä -nen loppuinen eli kotoisin Itä-Suomesta, tai ruskeasilmäinen lyhyempi tummempi henkilö joka tullut Pohjoisesta.

Vierailija
32/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:46"]

Minulla myös. Mieheni on sinisilmäinen ja meidän tytär sai todella hassut silmät. Kukaan ei ole tähän mennessä osanut kertoa hänelle että minkä väriset silmät hänellä on.....Väri muistuttaa sellaista kuralätäkköä joka syntyy hiekkatielle kuoppaan aurinko paistaa siihen, jolloin lätäkkö on sellainen harmaanruskeanvihreäntummanbeigen....en osaa minäkään kuvata tuota silmienväriä:)

[/quote]

Minun miehellä on tuollaiset, ne on sellaiset sinertävät beigen harmaat, joku luonnehti niitä kerran ukkosmyrskynvärisiksi :D

Vierailija
33/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on maailman eniten vaalea silmäisiä (sininen, vihreä, harmaa) väestöön suhtautettuna. http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Silmien_v%C3%A4ri

Vierailija
34/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toinen silmä sininen ja toinen "likasen" tumman vihree

Vierailija
35/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:27"]Kyllä suomalaisten yleisin silmien väri on sininen eri muodoissaan, sitten tulee vihreä ja harvinaisin on ruskea. Jos siis puhutaan Suomen kantaväestöstä. Ruskeasilmäisyys on hyvin harvinaista Suomen kantaväestössä. Sitä esiintyy enemmän vain Pohjois-Suomessa, jossa on saamelaista perimää sekä Karjalassa, jossa on itäistä perimää. [/quote] pohjanmaalla ollaan kyllä enemmistö ruskeasilmäisiä

[/quote]Ei täällä pohjanmaalla ainakaan oo kellään ruskeita silmiä.Nivala
[/quote]

http://suku.genealogia.fi/archive/index.php/t-15913.html

Vierailija
36/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaalean sinivihreet.

Vierailija
37/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on silmät joita usein kommentoidaan, ihmiset luulee että mulla on värilliset piilolinssit. Silmäni ovat aika tarkkaan vihreän oliivin väriset, sellaiset melko vaaleat kellertävänvihreät. Hiustenvärini on tummahko ruskea eikä ihonikaan ole kovin vaalea, joten silmät näyttää jotenkin lasimaisen pysäyttäviltä ja luonnottomilta, vaikka väriyhdistelmä ihan luonnollinen onkin.

Vierailija
38/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes osaa sanoa minkä väriset silmät mulla on. Ärsyttävää...
Eri valossa erilaiset ja riippuu vaatteistakin. Sellaiset harmaanvihreänkellankukertavat.

Vierailija
39/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällölättäpyllylläkin on likavesisilmät.

Vierailija
40/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen vihreisiin silmiini, joissa on iiriksen ympärillä kullanruskea kehä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme