Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalaisten silmien väri

Vierailija
05.01.2015 |

Mikä on yleisin? Mikä harvinaisin? Niin usein näkee sinisilmäisiä ja ruskeasilmäisiä. Harvemmin kuitenkaan vihreitä silmiä. Mielestäni vihreät on niin kauniit. Makuasioitahan nämä.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisimmat lienevät tummansiniset.

Vierailija
82/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruskeat, olen aina halunnut siniset silmät. Nykyään viehättää harmaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisten yleisin silmien väri on sininen eri muodoissaan, sitten tulee vihreä ja harvinaisin on ruskea.

Jos siis puhutaan Suomen kantaväestöstä.

Ruskeasilmäisyys on hyvin harvinaista Suomen kantaväestössä. Sitä esiintyy enemmän vain Pohjois-Suomessa, jossa on saamelaista perimää sekä Karjalassa, jossa on itäistä perimää.

Vierailija
84/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset silmäthän suomalaisilla yleensä on, eri sävyvariaatioina.

Vierailija
85/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:57"]

Mulla on itsellä sellaiset vaalean kirkkaan siniset, en jotenkin tykkää yhtään kun tummien piirteiden kanssa näytän ihan jollekin herasilmäiselle elukalle eli huskykoiralle (?) tai herasilmäiselle hevoselle :D Eli näyttää vähän pelottavalle ja ilkeälle. Ruskeat silmät on aivan ihania. Vihreistä en tykkää, vaikka ovatkin ilmeisesti harvinaisin silmien väri?

[/quote]

Minulle oli kohteliaisuus, kun silmiäni sanottiin huskykoiran silmiksi.

Vierailija
86/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:16"]

Minulle oli kohteliaisuus, kun silmiäni sanottiin huskykoiran silmiksi.

[/quote]

Onko sinulla samanlaiset kun Norjalaisella hiihtäjä Vibeke Skofterudilla? Nuo on kauniit.

http://cdn03.nyheter24.se/23c3c5420802021d01/2013/01/29/797595/syc1dac7.jpg

Vierailija
87/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomollani on toinen sininen ja toinen ruskea eli heterokromia.

Vierailija
88/115 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 04:07"]Monella on sellaiset sekasen väriset vihreänruskeat, joista ei ota selvää, onko ne sammalta vai likavettä. Parhaat on siniset.
[/quote]

Mulla on just tommoset sekaväriset vihreänruskeat silmät, tosi tummat. Jossain valossa ovat aivan vihreät ja toisessa ihan ruskean väriset. Usein minulta kysytään onko minulla värilliset piilolinssit, kun eilen silmät olivat vihreät ja tänään ruskeat.

Olen aina inhonnut silmienväriäni, joten olen yllättynyt aina, jos joku on kehunut sitä kauniiksi tai erikoiseksi. Myös anoppini toitotti raskausaikana että "voi kun lapsi perisi tuon sinun silmänvärisi" Heidän perheellään kaikilla on siniset silmät. Ja poika peri ne :)

Vierailija
89/115 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmät on ehkä siniset ja ilmeisesti aika harvinaiset on meripihkan väriset silmät niinkuin mulla on

Vierailija
90/115 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaanvihreät minulla. Valaistuksesta riippuen joskus siniset, joskus kirkkaanvihreät, joskus vedenvihreät.

Vierailija
91/115 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihreät silmät, jotka väsyneinä näyttävät harmahtavan vihreiltä. Jos itken, tai auringon valo osuu silmiin, niin silloin väri on todella vihreä. Violettiin taittavalla silmämeikillä silmieni värin saa hehkuvaksi. Vähiten mua miellyttää ruskeat silmät, ne on niin tavalliset, eivätkä loista samalla tapaa kuin vihreät tai siniset silmät.

Vierailija
92/115 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on tuon väriset silmät ja tyytyväinen olen. Kaikilla muilla perheessäni on sinisenharmaat silmät. Sanoisin että se on tylsin silmien väri mitä on. Rakastan moni värisiä silmiä ja semmosia mitkä näyttää eri valossa eriltä👀

Vierailija
93/115 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmää porukkaa täällä. Olisin kaivannut tilastollisen faktan suomalaisten silmien väristä %-osuuksin ja sorruin lukemaan tätä ala-arvoista sontaa. Omapa oli moka..

Vierailija
94/115 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskeat silmät on kauniit vain eläimillä, sanoo ruskeasilmäinen kaverini joka kyllästynyt siihen kun kaikki juntit kysyy häneltä ensimmäisenä että ootko jotain sukua mustalaisille!

Hän on sanonut menevänsä siihen silmien laserleikkaukseen jotta saisi vaaleammat silmät. Sitä taitaa saada UKssa ainakin.

Mun miehellä on kauniin ruskeat silmät, iho on ihan vaalea kuitenkin. Kieltämättä kun tapasin hänet niin mieleen tuli, että onkohan sukua mustalaisille. Ei ollut ja muutenkin suku täysin suomalaista.

Vierailija
95/115 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siniharmaat ja tykkään. saan niistä kehuja ulkomailla.

Vierailija
96/115 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä siniset silmät on hienoimmat. Sitten vihreät. Viimeiseksi ruskeat.

Vierailija
97/115 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tummanvihreät silmät, sellaiset mitä vihreä sametti on. Näyttävät erikoisilta, kun muuten olen väritykseltäni vaalea.

Vierailija
98/115 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oliivinvihreät, joita usein korostan vihreällä paidalla :)

Eikö vihreää olisi helpompi korostaa vastavärillä eli punaisella?

Vierailija
99/115 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on heterokromia, toinen silmä on sammalenvihreä ja toinen lähinnä teräksenharmaa. Molemmissa iiriksen ympärillä tumma rengas.  Miehellä vihreät, samoin lapsilla.

Vierailija
100/115 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hazel eyesssshhh. Don't trust me.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän