Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmeisesti jotenkin ärsyttävä mutta en tiedä miksi

Vierailija
28.10.2021 |

Ilmeisesti ärsytän ihan vain olemuksellani ihmisiä. Muistan tämän jo lapsuudenperheestäni, minuun oltiin usein ärsyyntyneitä mutta en oikein koskaan tiennyt miksi. Jokaisessa työpaikassani on esimies tai useampi selvästi ärsyyntynyt minuun. Työkavereista osa tykkää minusta eikä koskaan ärsyynny mutta moni työkaverikkn selvästi ärsyyntyy. Nyt myös mieheni ja välillä jopa lapseni, tosin pienet lapset nyt välillä ärsyyntyy äitiinsä eikä se ole poikkeavaa. Mutta minusta se on että esimiehet oikeastaan kaikki ärsyyntyy. Ei hermostu, ei suutu vaan ärsyyntyy. Asiakkaat kyllä tykkää.

En tiedä miksi. Joku olemuksessani, luonteessani tai tavassani olla vuorovaikutuksessa on sellaista. Mutta mikä? Olen kohtelias, mielestäni ystävällinen, en pajata itsestäni vaan enemmön kuuntelen muita. Yritän olla oikeasti kiva ja mukava. Mikä juttu tämä voi olla?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä huomaat tai tunnistat muiden ärtymyksen?

Vierailija
2/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama. Yleensä minut ymmärretään väärin. Minua on aina tulkittu väärin, esim. ujouttani on pidetty ylimielisyytenä, avuliaisuus alentuvana holhoamisena, kohteliaisuutta nuoleskeluna jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rasittava jankkaaja kun huomautan että vastapuoli jankkaa ihan samalla tavalla.

Kaikkea moni yrittää kun ei pärjää, tai pidä jostain ihmisestä, siinäpähän yrittelee.

Vierailija
4/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama. Yleensä minut ymmärretään väärin. Minua on aina tulkittu väärin, esim. ujouttani on pidetty ylimielisyytenä, avuliaisuus alentuvana holhoamisena, kohteliaisuutta nuoleskeluna jne.

Kiitos kun sanoitit tämän, juuri tuo olo minullakin on että minua tulkitaan koko ajan väärin. Ja nimenomaan esimiehet tekee niin ja työkaverit, mis myös. En tajua mihin tämä voi liittyä kun kuvittelen olevani ihan selkeä tyyppi. Ap

Vierailija
5/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä huomaat tai tunnistat muiden ärtymyksen?

En osaa sen paremmin kuvailla kuin että ihmiset alkaa puhua kireällä äänellä ja vähän tylysti, tylyttää minua asioista joita en tunnista tehneeni tai olleeni, ovat selvästi ärtyneitä ja sävy on vaativa eikä ollenkaan sopuisa. Itse olen lähinnä ihmeissäni niissä tilanteissa. Jos pyydäb selittämään mistä on oikein kyse tai puolustaudun paikkaansapitämättömiä väitteitä vastaan niin se ärsyttää vain lisää. Ap

Vierailija
6/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samoja kokemuksia ja olen ainakin puolivakavissani sitä mieltä, että johtuu sivuprofiilistani: olen sivusta katsottuna omastakin mielestäni he*lvetin ylimielisen näköinen. Tämä johtuu osin tuki- ja liikuntaelinsyistä, osin nenän muodosta ja purennasta.

Ihmiset sitten varsinkin aluksi tulkitsevat, että olen m*lkku, koska näytän tältä.

Vierailija
7/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samoja kokemuksia ja olen ainakin puolivakavissani sitä mieltä, että johtuu sivuprofiilistani: olen sivusta katsottuna omastakin mielestäni he*lvetin ylimielisen näköinen. Tämä johtuu osin tuki- ja liikuntaelinsyistä, osin nenän muodosta ja purennasta.

Ihmiset sitten varsinkin aluksi tulkitsevat, että olen m*lkku, koska näytän tältä.

Olen saanut jo teininä saanut kysymyksiä että miksi olen aina niin vihainen tai vihaisen näköinen, vaikka olen siis ihan hyväntuulinen ollut. Ap

Vierailija
8/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En AP sinusta osaa sanoa, mutta omalla kohdalla olen todennut sen olevan perustavanlaatuinen temperamenttiero, joka käytännössä ilmenee niin, että joidenkin ihmisten mielestä olen "ärsyttävän hidas". Olen todennut, että siinä on ihmisryhmä, jota en voi miellyttää, vaikka miten päin olisin. Ei siis kannata edes yrittää.

En ole tyhmä ja olen joissakin asioissa nopeakin, mutta tiedän, että mun tapa "olla" ei ole mikään Duracell pupu, ja se sitten ilmeisesti ärsyttää.

Vierailija
9/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut jo teininä saanut kysymyksiä että miksi olen aina niin vihainen tai vihaisen näköinen, vaikka olen siis ihan hyväntuulinen ollut. Ap

Kyllä ihmiset todellakin kehittävät hyvin herkästi antipatioita täysin alitajuisesti juuri toisen ulkomuodosta - valitettavasti. Ehkä sulla on sellainen resting bitch face tms. ja se tiedostamattomasti ärsyttää ihmisiä. En tiedä, mutta ikävää kumminkin. Tsemppiä! T. Se ruma sivuprofiili

Vierailija
10/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ärsyttävä ja rasittava, tahtomattani. Lähinnä siksi, että tulee sanottua aina aika suoraan asioita joita kaikki ajattelee, mutta joita kukaan ei sano ääneen. Erityisesti ihmisten itsekkyyteen liittyvät kommentit tuntuvat osuvan aika hyvällä tarkkuusprosentilla. En tarkoita pahaa. 

Vierailija
11/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavalla välität olemuksella väärää viestiä. Sulla voi olla sellaiset kasvot tai perusilme, että toiset tulkitsevat ilmeesi tylyiksi ja ylimielisiksi. 

Odotin tekstistäsi kuultavan jotain ylimielisyyttä tai paskaa asennetta muihin, mutta kuulostat tekstin perusteella ihan tavalliselta ystävälliseltä ihmiseltä. Syyn täytyy olla siis jollain tavalla ilmeissä tai eleissä. Tämmöisiä asioita on varmaan vaikea itse hallita. 

Vierailija
12/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ärsyttävä ja rasittava, tahtomattani. Lähinnä siksi, että tulee sanottua aina aika suoraan asioita joita kaikki ajattelee, mutta joita kukaan ei sano ääneen. Erityisesti ihmisten itsekkyyteen liittyvät kommentit tuntuvat osuvan aika hyvällä tarkkuusprosentilla. En tarkoita pahaa. 

Toisin kuin AP, sinä kuulostat sellaiselta ihmiseltä jonka lähellä on vaikea olla. 

Mistä tiedät, että kaikki ajattelevat samoin kuin sinä? Ehkäpä ne tylyt kommentit toisten itsekkyydestä tms ovatkin vain sinun päässäsi. Tylyt ihmiset tuntuvat aina ajattelevan, että kaikki ajattelevat näin mutta muut eivät sano. 

Vierailija
13/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on jotain tällaista, tosin paljon lievempänä. Kauppojen kassat katsovat minua jotenkin melkein pelokkaasti, vaikka tervehdin ihan normaalisti. Joskus tuttujen ihmisten kanssa sanon ilmeisesti jotain väärää, koska minulle suututaan jopa niin että lähdetään ulos ovet paukkuen. Itse en ymmärrä mitä  olen sanonut väärin. On saattanut olla joku väittelytilanne, mutta en silti mielestäni sano mitään dramaattista.

Vierailija
14/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhunkin ärsyynnytään- oon suorapuheisempi kun moni muu, lisäksi olen aika pieni nainen sekä naisellinen hössöttäjä. Nämä piirteet herättää jostain syystä vihaa monissa etenkin suomalaisissa. :D On se niin kamalaa :D...

Vierailija
15/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset todellakin kehittävät hyvin herkästi antipatioita täysin alitajuisesti juuri toisen ulkomuodosta - valitettavasti. Ehkä sulla on sellainen resting bitch face tms. ja se tiedostamattomasti ärsyttää ihmisiä. En tiedä, mutta ikävää kumminkin. Tsemppiä! T. Se ruma sivuprofiili

Täälläkin yks jolla on ruma sivuprofiili, mutta eri tavalla. Mun sivuprofiili näyttää nimittäin hidasälyiseltä, samoin silmät raskaine silmäluomineen. Oon huomannut kans, että se vaikuttaa siihen miten tuntemattomat ihmiset suhtautuu. Monilla tuntuu olevan sellainen ennakkoasenne, että olisin jotenkin tyhmä. Usein olen myös saanut yllättyneitä kommentteja siitä miten fiksuja ajatuksia mulla on, vaikka ne on ihan tavallisia. Johtunee siitä ennakkoasenteesta, että olisin tyhmä. No se hyvä puoli tässä on, että itse olen ainakin oppinut olemaan tekemättä ihmisistä päätelmiä ja ennakko-odotuksia pelkän ulkonäön perusteella.

-sivusta

Vierailija
16/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
17/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En AP sinusta osaa sanoa, mutta omalla kohdalla olen todennut sen olevan perustavanlaatuinen temperamenttiero, joka käytännössä ilmenee niin, että joidenkin ihmisten mielestä olen "ärsyttävän hidas". Olen todennut, että siinä on ihmisryhmä, jota en voi miellyttää, vaikka miten päin olisin. Ei siis kannata edes yrittää.

En ole tyhmä ja olen joissakin asioissa nopeakin, mutta tiedän, että mun tapa "olla" ei ole mikään Duracell pupu, ja se sitten ilmeisesti ärsyttää.

Mä tunnustan ärsyyntyväni hidastempoisista ihmisistä. Joidenkin työtahtikin on kuin hidastettua filmiä katselisi.

Kävellään hitaasti löntystäen keskellä tietä eikä ymmärretä, että ollaan muiden kulkemisen esteenä.

Nämä ihmiset eivät ymmärrä, että kiireessä täytyy toimia ripeästi, sillä varsinkin työelämässä se kostautuu muille.

Vierailija
18/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä, egosentrinen?

Vierailija
19/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vihaselle/tylylle perusilmeelleen voi tehdä, jos ei vaan luontasesti ole hymyileväinen ja aina unohtaa sen tekohymyilyn? Jääkö hymy päälle jollain harjotuksilla? Kokemuksia kellään?

Vierailija
20/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän vastaavanlaisia kokemuksia esim. töissä. Olen aina ystävällinen kaikille, kuuntelen ja autan mielelläni, mutta silti useat kollegat ovat olleet minulle epäystävällisiä ja minua on kiusattukin työyhteisöissä. Arvelen sen johtuvan siitä, että ihmiset ovat tottuneet siihen, että en anna takaisin samalla mitalla, vaan autan aina pyydettäessä, joten uskaltavat vaatia kovinkin sanakääntein. On ollut toki matkan varrella sitten niitäkin kollegoita, jotka ovat olleet ystävällisiä ja arvostaneet työtäni. (Tällä hetkellä minulla on yksi tällainen työkaveri.) Ilman heitä olisi kyllä ollut vaikea jaksaa puurtaa kiireisessä ja kuormittavassa työssä.