Elenia - millainen tyonantaja
Kokemuksia. Heilla haetaan usein uusia tyontekijoita. Onko yrityksessa jotain vikaa koska rekrytaan usein uusia.
Kommentit (4)
Asiakasneuvojan työtä en voi suositella, sen sijaan ne jotka eivät asiakasrajapinnassa työskennelleet tuntuivat olevan suhteellisen tyytyväisiä. Oma kokemukseni on asiakasneuvojan työstä.
Kokemukseni perusteella en voi suositella. Työntekijöitä ei kouluteta kunnolla ja kysymykset mitä käsitellään vaatisivat pohjalle sähköalan koulutusta. Perehdytys työtehtävään ei ole läheskään riittävä ja kiire aiheuttaa jatkuvasti stressiä ja harvoin saa apua kollegoilta. Työntekijöiltä odotetaan moniosaamista mikä käytännössä tarkoittaa että esimies voi lennosta heittää linjalta toiselle jos puhelimeen vastaajia ei ole riittävästi. "Moniosaaminen" ei kuitenkaan näy palkassa.
Ensimmäinen työpaikkani missä kiellettiin puhumasta työkavereiden kanssa ja tauot tauotettiin esimiehen toimesta kaikille eri aikaan eli sosiaalista kanssakäymistä ei juurikaan ollut.
Olen aiemminkin kirjoittanut palautetta työkokemuksestani, koska olisin itse valinnut toisin jos olisin löytänyt muiden kokemuksia Eleniasta työnantajana.
Mutta kokemukset kummasti katoavat jos niissä on mitään negatiivista. Kyllä se tarpeeksi kertoo jos yrityksellä on jatkuva haku päällä.
En suosittele. Rekry on jatkuvasti päällä, koska ovi käy aika tasaisesti molempiin suuntiin.
Elenia vastaa myös esim. Tampereen sähkölaitoksen, Alvan ja loimuan asiakaspalvelusta muutaman mainitakseni. Käytännössä joudut aivan mitättömällä perehdytyksellä vastaamaan asiakkaiden puheluihin yrityksestä, mistä et edes välttämättä itse tiedä mitään. Sanotaan, että tuli kyllä myytyä sähkösopimuksia aivan hatusta asiakkaille tai vastaamaan kysymyksiin kaasujakelusta, mistä en tiedä mitään.
Palkassa tämä ei näy. Itse menin töihin siinä uskossa, että kysymys vain Elenian aspasta, kunnes piti pikkuhiljaa alkaa hoitamaan muitakin yrityksiä.
Määräaikaisia sopimuksia, vakinaistavat joskus vuoden jälkeen ehkä.
Elenian henkilöstöpolitiikka on tunnettu talossa epäreiluna ja ummehtuneena. Hr pitäisi laittaa kiireesti vaihtoon ja eläkkeelle.
Sen lisäksi talossa on kyllä todella vahva nokkimisjärjestys. Aspa on pohjasakkaa, muut tiimit lähinnä vaan vittuilee, jos teet virheen.
Ylläolevan kommentoijan kanssa samaa mieltä!
Onko mitään uutta Eleniasta työnantajana tai jatkuuko samanlainen toiminta?
Palkkaavat maaraaikaisia. Surkea palkka tyontekijoita pidetaan orjina.