Kukaan raskautunut menkkojen aikaan?
Mulla oli nyt vika menkkapäivä päällä (5. päivä) jolloin en vuoda oikeestaan ollenkaan ja kierto on 28 päivää. Mies ehdotti että tulis ilman kondomia, että ei menkkojen aikaan voi tulla raskaaksi. Jotenkin siinä huumassa itsekin suostuin mut nyt illan pimeinä tunteina tuli kauhee olo...en halua raskaaks vielä, olen liian nuori ja koulutkin kesken :(
Miehellä on kuulemma hyviä kokemuksia varmoista päivistä joten pitäiskö luottaa vai ottaa vaan aamulla se je-pilleri?
Onko kukaan OIKEASTI tullut raskaaksi menkkojen aikaan, jos oot niin millainen kierto sulla on?
Kommentit (17)
Hae jälkiehkäisy ja sitten suunta kohti ehkäisyneuvolaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:33"]
[/quote]
Niin mitä siellä ehkäisyneuvolassa sitten mun pitäisi mennÄ? :D
En hakenut jälkiehkäisyä tänään vaan luotan nyt siihen, etten raskaudu ja jos nyt raskaaksi tulin niin olkoon se sitten tarkoitus.
ap
Olen tullut raskaaksi, kun harrastin kp1 seksiä eli heti seuraavana päivänä, kun menkat oli ohitse. Kierto on nomaalisti 26-32 päivää ja mistä tiedän että tuolloin raskauduin? No koska mies on reissutyössä ja tuon jälkeen emme nähneetkään melkein viiteen viikkoon.
Siinä kuussa kun toi tapahtui oli mulla paljon stressiä töissä, joten ovulaatio vähän heitti sitten aikaisemmaksi kuin normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:02"]
Olen tullut raskaaksi, kun harrastin kp1 seksiä eli heti seuraavana päivänä, kun menkat oli ohitse. Kierto on nomaalisti 26-32 päivää ja mistä tiedän että tuolloin raskauduin? No koska mies on reissutyössä ja tuon jälkeen emme nähneetkään melkein viiteen viikkoon.
Siinä kuussa kun toi tapahtui oli mulla paljon stressiä töissä, joten ovulaatio vähän heitti sitten aikaisemmaksi kuin normaalisti.
[/quote]
kp 1 on se päivä ku menkat alkaa
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:03"]
[/quote]
kp 1 on se päivä ku menkat alkaa
[/quote]
Ai niin vaan onkin, no mulla tmeni nyt ermit sekaisin. siis kp 6 harrastin seksiä siinä kierrossa, kun tulin raskaaksi.
[/quote]
Normaalissa kierrossa just menkkojen jälkeen on se kaikkein hedelmällisin aika.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:52"]
[/quote]
En hakenut jälkiehkäisyä tänään vaan luotan nyt siihen, etten raskaudu ja jos nyt raskaaksi tulin niin olkoon se sitten tarkoitus.
ap
[/quote]
Sieltä ehkäisyneuvolasta saa ehkäisykapselin. Se on retarditurvallinen ehkäisymuoto, koska käyttäjävirheen riski on olematon. Suosittelen sulle.
Jos ainut ehkäisysi on kondomi ei muuta ja harrastat suojaamatonta seksiä, niin tottakai raskauden riski on aina olemassa. Se kuinka todennäköistä raskaaksi tuleminen menkoista huolimatta on, niin en osaa sanoa, mutta miksi ottaa turhia riskejä?
En tiiä. Tässä jännätään myös samaa viime viikon jälkeen. Veikkaan tosin, ettei tärppää. Raskauden todennäköisyys on muutenkin n. 20 % silloin ovulaation aikaan. Mutta jos tärppää niin onnea meille. Ollaan varmaan tyttöjen äitejä vuoden lopussa, kun poikasiittiöt on eliminoituneet.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:10"]
[/quote]
ap
[/quote]
Sieltä ehkäisyneuvolasta saa ehkäisykapselin. Se on retarditurvallinen ehkäisymuoto, koska käyttäjävirheen riski on olematon. Suosittelen sulle.
[/quote]
Olen kokeillut e-pillereitä, montaa eri merkkiä mutta kaikista tuli liikaa sivuoireita, en ollut ollenkaan oma itseni ja muitakin oireita tuli. Kokeilin myös minipillereitä, eivät nekään sopineet. Ainoa hormooniton ehkäisy on kuparikierukka, jonka laitatinkin yhteensä kolme kertaa viime kesänä, mutta aina se tuli ulos. Kondomeita käytetään yleensä, mutta onhan siinä omat haitat miehen nautintoa ajatellen.
Hirveen vaikee ongelma tää ehkäisy tällaiselle joille hormonit ei sovi ollenkaan :(
ap
Teoriassa siittiöiden pitäisi siis säilyä hengissä n. 9 päivää, mikä lienee lähes mahdotonta. Tarkkaa tietoa ei ilmeisesti kuitenkaan ole, miten kauan ne säilyvät hedelmöittämiskelpoisena. Tietty jos kiertosi sattuukin tässä kuussa olemaan vähemmän, ja jos ovulaatio onkin normaalia aiemmin, on hedelmöittyminen mahdollista.Ite harrastan varmoja päiviä vain just ennen menkkoja.
Miten kierukka voi tulla itsestään ulos? Onko yleistä?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:35"]
Miten kierukka voi tulla itsestään ulos? Onko yleistä?
[/quote]
Siis kun se asennettaan niin sehän ekaks ultrataan et on oikeessa paikkaa sitten kuukauden päivät pitää odottaa et ultrataan uudelleen ettei oo muuttanut paikkaa ja siinä vaiheessa aina multa huomattuettä on valunut itsestään alemmas huimasti jolloin se ei enää ehkäise lainkaan.
Lääkäri sanoi, että jotkut naiset ns. synnyttää sen kierukan ulos ja jos jo 3 kertaa kokeiltu niin ehkä se ei sit olis se oikee vaihtoehto.
ap
Minä. Tyhjennysvuodon aikana. En tiedä miten, mutta päivät osui juuri tuolle. Me emme usein seksiä harrasta koska miestä ei haluta ja näin kävi.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:10"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Olen kokeillut e-pillereitä, montaa eri merkkiä mutta kaikista tuli liikaa sivuoireita, en ollut ollenkaan oma itseni ja muitakin oireita tuli. Kokeilin myös minipillereitä, eivät nekään sopineet. Ainoa hormooniton ehkäisy on kuparikierukka, jonka laitatinkin yhteensä kolme kertaa viime kesänä, mutta aina se tuli ulos. Kondomeita käytetään yleensä, mutta onhan siinä omat haitat miehen nautintoa ajatellen.
Hirveen vaikee ongelma tää ehkäisy tällaiselle joille hormonit ei sovi ollenkaan :(
ap
[/quote]
...ja sitten ratkaisit ongelman olemalla täysin ilman ehkäisyä. Oma vikas jos pamahat paksuks.
up!
t.ap