Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulutko heihin, jotka syövät halvinta mahdollista ruokaa, vaikka olisi varaa parempaan?

Vierailija
28.10.2021 |

Ystäväperhe syö X-Tran tai parhaassa tapauksessa Rainbown tuotteita. Kahvi on halvinta, mitä kaupasta saa, ja koskaan ei osteta parempaa juustoa, vaan aina kaikkein halvinta. Oli tuote mikä tahansa, valitaan aina kaikkein halvin vaihtoehto.

Lisäksi ruoat ovat yleensä aina samat, koskaan ei tuhlata uusiin ja erikoisempiin ruokalajeihin, edes vaihtelun vuoksi.

Tämä siitä huolimatta, että rahaa on kuin roskaa.

Olen vilpittömän kiinnostunut ilmiöstä. Tämä ei tee ystävästäni ja hänen perheestään silmissäni jotenkin huonoa tai friikkiä, olen vain utelias. Jos nyt jotain säästökohdetta haluaa keksiä, niin ehkä tällaiset arkipäivän valinnat voisivat kertoa halusta säästää eläkepäiville, mutta kun nekin on turvattu. Rahaa siis todella on.

Olen siis puhtaasti utelias. En tarkoita, että pitäisi ostaa kalleintakaan, mutta miksi juoda pahaa X-Tran kahvia, jos on heittämällä varaa vaikkapa Juhla Mokkaan?

Miksi ei syödä hyvää ruokaa, kun siihen on varaa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ystäväni ei tongi kaappejani ja etsi ruokien tuotemerkkejä.

Meillä syödään aika lailla halvinta mahdollista eli paljon lihaa, maitoa, kananmunia ja viljatuotteita, kesällä kerään marjoja ja hedelmiä säilöön, samoin vihanneksia. Kuukaudessa rahaa ruokaan 5-henkisellä perheellä menee keskimäärin 100 e, kesällä joinakin kuukausina ei euroakaan ja talvella esim. joulukuussa noin 200 e.

Miehen vuositulot ovat reilusti yli 300 000 e, minulla vähän alle 100 000 e.

Onko kaupassakäynti ja ruoanlaitto yhdessä mielestäsi kaappien tonkimista?

Kivalta kuulostaa, että ruoka tulee metsästä/pihalta eikä kaupasta. Siinä sitä paitsi taatusti säästyy pitkä penni, vaikkei olisi tarpeenkaan.

Ap

Vierailija
22/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtralla on kyllä ihan ok tuotteita mitä tulee käytettyä, kannattaa rohkeasti kokeilla😊Meillä xtraa on esim.kuivatuotteita(kaakao, leivinjauhe, vaniljasokeri,vehnäjauhot, mausteet yms) Myös xtran margariini, aamupalajuusto ja metukka eksyy välillä leivälle, xtran kananmunat on ok😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en työttömänäkään osta noita huonompia tuotteita vaan seuraan tarjouksia ja ostan niiden perusteella niitä parempilaatuisia tuotteita silloin kun ovat tarjouksessa. 

Vierailija
24/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla saa ainakin helpommin perussairaudet hommattua itselleen, koska ne halvimmat ovat yleensä täynnä kaikenlaista epäterveellistä täytettä.

Itse säästän mieluummin esim. sisustuksesta ja vaatemerkeissä kuin ruoan laadussa.

Itse mielellään pihistelen ruoassa, vaikka rahaa on ;) . En tuota pihistelyä tee kuitenkaan yleensä merkkiä katsomalla (joskus sitäkin), vaan ihan vaan valitsemalla halpoja ruokia. Esim. Tänään söin aamupalalla kaurapuuroa ja (halvan merkin) raejuustoa. Lounaaksi linssikeittoa. Välipalaksi manteleita jumbopussista. Päivälliseksi kaali-kana -salaattia. Minusta nämä ruoat ovat terveellisiä, vaikka tosi halpoja. Punalappuruokia ostan usein (erityisesti liha).

Kahvina on nyt Kulta Katriinan Relax kotona ja Pirkan kofeiiniton pikakahvi töissä.

Vierailija
25/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät syövät silakoita. Minä vähän parempaa. En kehtaa kertoa.

Vierailija
26/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään ystäväni ei tongi kaappejani ja etsi ruokien tuotemerkkejä.

Meillä syödään aika lailla halvinta mahdollista eli paljon lihaa, maitoa, kananmunia ja viljatuotteita, kesällä kerään marjoja ja hedelmiä säilöön, samoin vihanneksia. Kuukaudessa rahaa ruokaan 5-henkisellä perheellä menee keskimäärin 100 e, kesällä joinakin kuukausina ei euroakaan ja talvella esim. joulukuussa noin 200 e.

Miehen vuositulot ovat reilusti yli 300 000 e, minulla vähän alle 100 000 e.

Onko kaupassakäynti ja ruoanlaitto yhdessä mielestäsi kaappien tonkimista?

Kivalta kuulostaa, että ruoka tulee metsästä/pihalta eikä kaupasta. Siinä sitä paitsi taatusti säästyy pitkä penni, vaikkei olisi tarpeenkaan.

Ap

Jos käytte kaupassa yhdessä, niin miksi et maksa kaverin ostoksia, jos niiden edullisuus sinua vaivaa? Jokaisen ruoka tulee metsästä, pellolta, navetasta, kanalasta, kasvihuoneesta jne., ei ne kauppa kananmunia takahuoneessa valmista.

Vierailija
27/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ihan halvinta mahdollista ruokaa osta, mutta melko vähällä yritän ruokaostoksista selvitä. Varaa olisi kai vähän parempaankin, ainakin suurimman osan aikaa. En ole siinä mielessä kiinnostunut ruuasta tai syömisestä, että haluaisin erityisesti siihen panostaa tai kokeilla erilaisia ruokalajeja. Aika lailla samaa syödään koko ajan.

Ruuasta tulee pihisteltyä siksikin, että se on jotain mihin kuluvaan rahamäärään voi itse vaikuttaa ostamalla edullisinta. Kun taas esimerkiksi polttoaineesta on pakko maksaa se hinta mikä sillä on ja sitä on pakko ostaa jos haluaa autolla töihin päästä.

Vierailija
28/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä syön parasta mahdollista ruokaa ja pihistän sitten muusta.

Vierailija
29/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön halvinta mahdollista, jotta voin rahoittaa kalliit harrastukseni. Kirjat ovat kalliita. -nuori mies

Vierailija
30/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yli 70-vuotiaat on tuollaisia, tai ainakin melkein: halvinta ostetaan melkein aina ja tarjousten perässä juostaan. No se on heille elämäntapa, mutta jotenkin surullista, ettei voi panostaa itseensä vaikka olisi varaa, satojatonneja tileillä. Vanhuuden varalle kuulemma pitää olla säästöjä, että saa hyvää hoitoa. No onhan se niinkin tietysti..Itse en ole yhtään tuollainen, ostan yleisesti ottaen aina laadukkainta(usein myös kalleinta), mihin on varaa eli koko ajattelutapa on ihan toisenlainen.

Vierailija
31/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yli 70-vuotiaat on tuollaisia, tai ainakin melkein: halvinta ostetaan melkein aina ja tarjousten perässä juostaan. No se on heille elämäntapa, mutta jotenkin surullista, ettei voi panostaa itseensä vaikka olisi varaa, satojatonneja tileillä. Vanhuuden varalle kuulemma pitää olla säästöjä, että saa hyvää hoitoa. No onhan se niinkin tietysti..Itse en ole yhtään tuollainen, ostan yleisesti ottaen aina laadukkainta(usein myös kalleinta), mihin on varaa eli koko ajattelutapa on ihan toisenlainen.

Siis vanhemmistani oli kyse, jäi sana puuttumaan.

Vierailija
32/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä periaatteena on laadukasta,terveellistä, lähellätuotettua jos mahdollista.  Mutta vähän eli emme syö turhaan, emme osta poisheitettäväksi tai varastoon emmekä käytä ns turhia kaloreita( kahvileipiä,jälkiruokia yms)

Vierailija
33/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se kahvi maistuu heidän mielestään ihan samalta oli se halvempaa tai kalliimpaa tai eivät erota juustoissa mitään eroja. 

Vierailija
34/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjasta saa hyvää tummapaahtoista maitokahvia. X-ttan kanvi on parasta paahtuneen makuista. Makuasioista ei voi kiistellä.

Vierailija
35/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. Voin tinkiä mistä tahansa muusta, mutta en ruuasta enkä viineistä. 

Vierailija
36/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuhlaamalla ei ehkä olisi sitä rahaa. Tämä on joillekin pikavippareille käsittämätöntä.

Vierailija
37/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi halvimpia, mutta välttelen kalleimpia. Varmaan aika normi.

Vierailija
38/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin vakkarina win-win.

Halvinta ja laadukasta

Vierailija
39/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kuulun ja toisaalta en kuulu.

Kuulun, koska en huomaa suurta eroa Rainbown ja Oltermannin juustojen välillä.

En kuulu., koska x-Traa en osta. En mitään x-Tran tuotetta. Hyi.

Kuulun, koska ostan halpaa mehua.

En kuulu, koska en jo kokeiltuani juo Keskon tai Ässän omia kahveja.

Meillä mennään varmaan sellaista kultaista keskitietä.

Rainbow-juusto ja tumma kahvi on hyviä.

Vierailija
40/43 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön mahdollisimman halvalla, koska täytyy ostaa asunto.

Minun on pakko pitää luotettavaa autoa.