Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee valituksen raja naapurille?

Vierailija
28.10.2021 |

Meillä on rivitalossa aivan jäätävän kovaääniset naapurit. Siis kaksi eläkeläistä ja heidän kaksi kissaa. Paiskovat ovia niin että meidän ikkunalasti helisee, puhuu toisilleen huutamalla (esim yksi grillaa pihalla ja alkaa sitten karjumaan sisälle että "HEI MAIKKI TUOPPA LAUTANEN! MAIKKI! MAIKKI HEI OVI ON KIINNI KUULETKO?!". Kissat päästävät vapaaksi vaikka ympärillä on vaikka kuinka monta isoa autotietä, ne on aina hukassa ja sitten molemmat möyrii pitkin pihoja karjuen niiden kissojen nimiä. Muutettiin tähän vasta kesällä ja naapurisovun takia en ole kehdannut vielä valittaa (meillä on myös uusi vauva, jonka yöheräämiset varmasti myös kuormittaa naapuria), mutta missä menee raja? Alkaa ottaa oikeasti pannuun tuollainen jokapäiväinen meluaminen. Lastakaan ei viitsi nukuttaa ulos kun herää aina siihen että naapurit karjuu tai paiskoo ovia...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä raja ole tässä.

Pihallaan saa puhua kovaäänisesti. Kissojenkin vapaanaolo on ihan tavallista ja siihen ette virka-apua saa.

Vierailija
2/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teillä on yhtiökokous? Ota asia esille siellä ja ihan asiallisesti huomauta että asunnoissa on ohuet seinät ja pihojen kautta metelöinti kuuluu myös naapuriin. Että jokainen osakas voi tarkentaa omaa volyyminkäyttöään että kaikilla rauha säilyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo aika normaaleilta elämisen ääniltä kuulostavat.

Vierailija
4/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja siinä mihin aikaan päivästä käyttävät blenderiä.

Vierailija
5/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä riittää. Mutta kun ei tuossa taida valitettavasti olla mitään mistä pääsisi sanomaan :(

Meidän seinän taakse, rivari myös, muutti kantapääastuja, joka hyppii tasajalkaa portaat kymmeniin kertoihin päivässä  ja meluaa päivisin kutsumalla kylään useita naisystäviään (itsekin on nainen) ja kimittävät ja kiljuvat aivan järkyttävällä äänellä. Lisäksi noiden lapset (useita) hyppivät tuntikausia noissa portaissa ja se töminä on korviahuumaavaa. Jos valittaisin, niin ihan varmasti mulle sanottaisiin, että lapset on lapsia. Kulttuurikin on eri, joten eipä arvaa leimautua ras...tiksi.

On meillä myös omasi kaltaiset naapuritkin. Mies tekee remppaa pihalla ja karjuu vaimolle koko ajan "Tuo se kahvikuppiiii, vie koira POIS TÄÄÄÄLTÄÄÄÄ, kuulitko? MENE sinne KAUPPAAAAN"!!!!

Ovien jysäyttäjät löytyvät myös. Taulut tulevat pian alas. Möivät mökin, niin hiljaisuus kesien osalta menneisyyttä vaan :/

Kestän, kun tiedän millaista kerrostaloissa on. Never again!

Tuo kissaongelma on todella ikävä. Noista on aina haittaa. Meillä oli kans, mutta otus kuoli. Eivät tohtineet uutta ottaa, kun kuulivat mitä olen mieltä. Tuli hinkkaamaan itseään meidän keinun istuinpäällisiin, enkä tykännyt tästä lainkaan.

Vierailija
6/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että voi sanoa mitään noista vaikka itsekin kyllä haluaisin jos olisi sama tilanne. Ovien paiskomista olen aina ihmetellyt🙄

Vierailija
7/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä raja ole tässä.

Pihallaan saa puhua kovaäänisesti. Kissojenkin vapaanaolo on ihan tavallista ja siihen ette virka-apua saa.

Järjestyslaki rajoittaa kissojen yms vapaanaoloa, saa olla vapaana, mutta toisten tai taloyhtiön pihoille ei saa mennä. Siellä on muutakin rajoituksia, parempi olisi vain pitää kiinni tai auki sisällä.

Vierailija
8/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä raja ole tässä.

Kissat ei saa mennä leikkipaikoille (rivarien asukkaiden omilla pihoilla yleensä on lasten leikit) ja ne voi loukuttaa, jos naapuri ei kuuntele pyyntöjä. Siinäpä hakee sitten eläinhoitolasta ja makselee.

Ja kyllähän kissat sisälle tulevat. Meille tuli kolmelta yöllä ja hyppi digiboxin päällä. Vttu mikä herätys oli. Ja turhaa sanoa, että pidä ikkunat kiinni. Hullumpaa ei vois kesäaikana kehottaakaan. Karkotteet ei tehonneet.

Vierailija
9/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuinpäihdeongelmainen teini ja piti monta kertaa viikossa bileitä. Kesto klo 17-05. Räppi soi, bassot täysillä. Mutta hallituksen, vuokranantajan ja isännöitsijän mielestä raja ei vielä ollut siinä.

Minulle sanottiin, että muut eivät koe häiriötä. Tarjottiin mahdollisuutta keskustella asiasta yhtiökokouksessa. Ja sitten minua nuhdeltiin kun ihmettelin miksei häirinnästä anneta varoitusta.

Vierailija
10/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri laitto jonkin ketonurmen. Olisi halunnut kulkea meidän takapihankautta kasteleen talo-yhtion vedellä aamuin illoin.

Vierailija
11/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat normaaleja elämisen ääniä jotka eivät tapahdu edes hiljaisuuden aikaan. Vanhuksilla voi olla huono kuulo ja siksi kailottavat. Toki se on varmasti ärsyttävää, mutta ei tuosta voi valittaa.

Ehdotan ratkaisuksi muuttoa omakotitaloon, tai taloon jossa on kunnon äänieristykset. Ap on liian ääniherkkä tuohon taloyhtiöön.

Todellakaan ei voi mennä valittamaan vanhuspariskunnan ja kissojen elämisen äänistä. Ihmisillä on nykyään suhteellisuudentaju ihan hukassa. Itse olen tehnyt valituksen 24/7 juhlavasta päihdeporukasta. Mutta silloin ihan oikeasti rikottiin järjestyssääntöjä, metelöintiin hiljaisuuden aikaan ja sotkettiin paikkoja. MINUA häiritsee ei ole riittävä peruste valitukselle.

Vierailija
12/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin ihanaa kun nämä meluavat apinat saa t3rrorisoida vapaasti kuinka paljon haluaa. 

Vierailija
13/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on itsellään yöllä huutava vauva ja meinaa valittaa siitä että vanhukset keskustelee keskenään päiväsaikaan. Entä jos he ei edes paisko ovia, vaan se vain kuulostaa siltä kun kaikki äänet kuuluu? Miltähän heistä tuntuu yöllä heräillä vauvan huutoon? Sekin meinaa varmasti kuuluu seinien toiselle puolelle.

Vierailija
14/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on itsellään yöllä huutava vauva ja meinaa valittaa siitä että vanhukset keskustelee keskenään päiväsaikaan. Entä jos he ei edes paisko ovia, vaan se vain kuulostaa siltä kun kaikki äänet kuuluu? Miltähän heistä tuntuu yöllä heräillä vauvan huutoon? Sekin meinaa varmasti kuuluu seinien toiselle puolelle.

Sitähän ap sanoi ettei valita koska vauva. Toki jos naapurit kailottaa niin ehkei ne kuule vauvaa jos ei toisiaankaan kuule! Ja ovien paiskominen kun ei useimmiten vain kuulu vaan tuntuu myös niin että taulut heiluu ja kuten ap sanoi ikkunat kalisee.

Vierailija
15/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin naapurit paiskoo ovia ja todellakin paiskoo. Meillä on telkkari heidän puolella seinää ja se koko laite heiluu kun takaovi käy. Ihme että heidän oven ikkuna on ehjä tuossa käsittelyssä!

Vierailija
16/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat normaaleja elämisen ääniä jotka eivät tapahdu edes hiljaisuuden aikaan. Vanhuksilla voi olla huono kuulo ja siksi kailottavat. Toki se on varmasti ärsyttävää, mutta ei tuosta voi valittaa.

Ehdotan ratkaisuksi muuttoa omakotitaloon, tai taloon jossa on kunnon äänieristykset. Ap on liian ääniherkkä tuohon taloyhtiöön.

Todellakaan ei voi mennä valittamaan vanhuspariskunnan ja kissojen elämisen äänistä. Ihmisillä on nykyään suhteellisuudentaju ihan hukassa. Itse olen tehnyt valituksen 24/7 juhlavasta päihdeporukasta. Mutta silloin ihan oikeasti rikottiin järjestyssääntöjä, metelöintiin hiljaisuuden aikaan ja sotkettiin paikkoja. MINUA häiritsee ei ole riittävä peruste valitukselle.

Samaa mieltä, sitähän tässä kyselenkin, että missä menee raja. Meillä kun ei esim ole järjestyssääntöjä rivarissa kuten kerrostalossa, niin joutuu itse miettimään missä se raja menee. Naapurit eivät mitään vanhuksia kyllä ole, vaan hyväkuntoisia vastaeläköityneitä. Mies pyöräilee 20km lenkkejä päivittäin ja vaimokin on todella hyväkuntoinen. Joten ei heillä kyllä kuulossa ole vikaa (mitä nyt muutenkin ollaan juteltu). Eli elämäntapa vaan tuo kailottaminen. Enkä tässä nyt mitään häätöjä suunnittele, vaan se, että olisiko ok esim mainita ystävällisesti, että ulko-ovien sulkeminen kuuluu meille tosi kovaa niin että ikkunat helisee. Koska esim jos ovissa on vikaa eli vaatii paiskimisen, niin taloyhtiön kuuluu ne korjata. Usein vaan itse tottuu tuollaisiin vikoihin jos asuu kauan.

Halusinkin juuri mielipiteitä siitä, että onko täysin hyvien tapojen vastaista ottaa asia esille naapurin kanssa? Koska itselle tuo kynnys valittaa on tosi korkea enkä kyllä normaalisti koskaan näin pienestä valittaisi. Vastasyntyneen kanssa pinna on normaalia kireämpänä kun ei muutenkaan nuku ja päivunetkin häiriintyy niin usein noiden äänien takia. Jotenkin ajattelin, että naapurit huomaisi itse, että vauva alkaa päivittäin itkemään pihalla ja herää päikkäreiltä kun ovat pihalla huutamassa ja osaisivat ehkä ottaa meitä vähän edes huomioon, mutta ei ole ainakaan tähän mennessä häirinnyt heitä tuo vauvan herättäminen😅

Ap

Vierailija
17/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, sitähän tässä kyselenkin, että missä menee raja. Meillä kun ei esim ole järjestyssääntöjä rivarissa kuten kerrostalossa, niin joutuu itse miettimään missä se raja menee. Naapurit eivät mitään vanhuksia kyllä ole, vaan hyväkuntoisia vastaeläköityneitä. Mies pyöräilee 20km lenkkejä päivittäin ja vaimokin on todella hyväkuntoinen. Joten ei heillä kyllä kuulossa ole vikaa (mitä nyt muutenkin ollaan juteltu). Eli elämäntapa vaan tuo kailottaminen. Enkä tässä nyt mitään häätöjä suunnittele, vaan se, että olisiko ok esim mainita ystävällisesti, että ulko-ovien sulkeminen kuuluu meille tosi kovaa niin että ikkunat helisee. Koska esim jos ovissa on vikaa eli vaatii paiskimisen, niin taloyhtiön kuuluu ne korjata. Usein vaan itse tottuu tuollaisiin vikoihin jos asuu kauan.

Halusinkin juuri mielipiteitä siitä, että onko täysin hyvien tapojen vastaista ottaa asia esille naapurin kanssa? Koska itselle tuo kynnys valittaa on tosi korkea enkä kyllä normaalisti koskaan näin pienestä valittaisi. Vastasyntyneen kanssa pinna on normaalia kireämpänä kun ei muutenkaan nuku ja päivunetkin häiriintyy niin usein noiden äänien takia. Jotenkin ajattelin, että naapurit huomaisi itse, että vauva alkaa päivittäin itkemään pihalla ja herää päikkäreiltä kun ovat pihalla huutamassa ja osaisivat ehkä ottaa meitä vähän edes huomioon, mutta ei ole ainakaan tähän mennessä häirinnyt heitä tuo vauvan herättäminen😅

Ap

Voi olla että heitä kyllä häiritsee vauvan huuto ja heräävätkin siihen yöllä, mutta eivät kehtaa valittaa koska ymmärtävät että pienet vauvat nyt itkee ja se on ihan normaalia.

Jos otat asian esille, niin hyvin hyvin kauniisti ja hienovaraisesti. Syytä ennemmin talon äänieristyksiä kuin naapureita, koska he tuskin tahallaan häiritsevät. Kissojen suhteen olen samaa mieltä kyllä, ettei niitä tulisi pitää vapaana. Järjestyssäännöt voivat jopa kieltää eläinten vapaana pitämisen taloyhtiön yhteisillä piha-alueilla. Jotkut säännöt varmasti on olemassa. Eläinten vapaana pitäminen on paitsi riski muille, niin myös eläimille itselleen kun voivat jäädä auton alle tai loukata itsensä karkureissulla. Kissojakin voi ulkoiluttaa valjaissa, tai tehdä niille aidatun ja verkotetun ulkoilualueen omalle pihalle.

Vierailija
18/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi olla että heitä kyllä häiritsee vauvan huuto ja heräävätkin siihen yöllä, mutta eivät kehtaa valittaa koska ymmärtävät että pienet vauvat nyt itkee ja se on ihan normaalia.

Jos otat asian esille, niin hyvin hyvin kauniisti ja hienovaraisesti. Syytä ennemmin talon äänieristyksiä kuin naapureita, koska he tuskin tahallaan häiritsevät. Kissojen suhteen olen samaa mieltä kyllä, ettei niitä tulisi pitää vapaana. Järjestyssäännöt voivat jopa kieltää eläinten vapaana pitämisen taloyhtiön yhteisillä piha-alueilla. Jotkut säännöt varmasti on olemassa. Eläinten vapaana pitäminen on paitsi riski muille, niin myös eläimille itselleen kun voivat jäädä auton alle tai loukata itsensä karkureissulla. Kissojakin voi ulkoiluttaa valjaissa, tai tehdä niille aidatun ja verkotetun ulkoilualueen omalle pihalle.

Loukuttaisin ne salaa ja veisin löytäeläintaloon. Parista kerrasta oppii pitämään katit sisällä.

Vierailija
19/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kyllä nopeasti tottuu tuttuihin naapureiden ääniin eikä niihin enää herää.

Rivarissa ei tarvitse erityisesti paiskoa ovia kun se jo kuuluu. Koneellinen ilmanvaihto ja paineenvaihtelu saa jo aikaan ääniä. Nämä äänet ovat vaan tuttuja ja niihin tottuu. Minunkin naapurista kuuluu selvästi ulko-ovien aukominen ja sulkeminen, mutta koska ääni on tuttu niin en siihen herää.

Suurin osa näistä valittajista on uniongelmaisia jotka yrittävät etsiä ympäristöstä syitä omiin ongelmiinsa.

Vierailija
20/28 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa se on vuokra rivari niin on helppoa muuttaa muualle sen vauvansa kanssa. Odotas vaan kun se sun vauva alkaa meluamaan taukoamatta ja häiritsemään niitä naapureita. Siloinhan se voi olla hyvä että on kaksi samanlaista meluaavaa sakkia vierekkäin. Mitenkä ne sun yöheräämiset muka vaikuttavat naapureihin. Mikä pakko lasta on ulkona nukuttaa sillä eihän aikuinenkaan ulkona nuku. En voi ymmärtää ulkona nukkumista kun ei kukaan aikuinenkaan koskaan ulkona nuku muuta kuin on pakko. Nukkuisitko itse ulkona tähän aikaan vuodesta ja koko vuoden tuodenko se sinulle jotain terveyshyötyä muuta kuin ilmansaasteet.