Hävettää soittaa töihin, että olen sairaana
Varmasti luulevat, että lintsailen huvikseni :( Olen todella kipeä. Muita, joita hävettää ja nolottaa ilmoittaa poissaolosta, vaikka on oikea syy?
Kommentit (17)
Aamulla olet jo kunnossa, töihin vaan...
Hae lääkärintodistus niin ei tarvi hävetä/selitellä.
Juu mullakin on sama edessä huomenna aamulla. Enkä tiedä edes tuleeko mun "virallinen" pomo edes itse töihin näin pyhien väliin et kenelles sitä sitten ilmoittaisi...
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:05"]
jep... siksi menen sairaanakin töihin...
[/quote]
Sama...
[/quote]
muista kiillottaa sädekehäsi ennen töihin lähtöä
Samoin. Kai se on kasvatus, jonka on saanut ja josta on seurannut äärimmäisen kova työmoraali. Vähästä en jää pois työstä, tietenkään tartuttamaan en mene tahallani.
En varmaan pystyisi edes mennä terveyskeskukseen hakemaan lääkärintodistusta. Olen niin huonossa kunnossa, seisoessa meinasin pyörtyä (kuumetta yli 39, nyt lääkkeillä hieman alempana). AP
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
joka aamu.
Joo, sama homma. Juontaa juurensa siitä, että lapsena mua ei koskaan uskottu jos sanoin olevani sairas enkä voi mennä kouluun, ellei näyttönä ollut yli 37.5 asteen kuume tai jos oksensin. Kaikki muu oli lintsausta.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:11"]Joo, sama homma. Juontaa juurensa siitä, että lapsena mua ei koskaan uskottu jos sanoin olevani sairas enkä voi mennä kouluun, ellei näyttönä ollut yli 37.5 asteen kuume tai jos oksensin. Kaikki muu oli lintsausta.
[/quote]
No niinhän se onkin lintsausta ko sairauksissa ..
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:07"]
[/quote]
[/quote]
Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi.
Jos olet noin huonossa kunnossa aamulla on sun lääkäriin lähdettävä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:11"]Joo, sama homma. Juontaa juurensa siitä, että lapsena mua ei koskaan uskottu jos sanoin olevani sairas enkä voi mennä kouluun, ellei näyttönä ollut yli 37.5 asteen kuume tai jos oksensin. Kaikki muu oli lintsausta. [/quote] No niinhän se onkin lintsausta ko sairauksissa ..
[/quote]
??
Inhottavaa, tiedä. Varsinkin loman tai viikonlopun jälkeen. Itse haen näissä tilanteissa todistuksen jos vaan jotenkin terkkarille pääsen. Jos haluut todistuksen hakea, niin nappaat reilun annoksen buranaa/panadolia noin 1/2 tuntia ennen lähtöä. Saat kyllä sit selitellä terkkarilla miksi ei ole kuumetta juuri silloin. Tai saatko jonkun saattamaan sua? Tai sit vaan olet potematta huonoa omatuntoa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:11"]Joo, sama homma. Juontaa juurensa siitä, että lapsena mua ei koskaan uskottu jos sanoin olevani sairas enkä voi mennä kouluun, ellei näyttönä ollut yli 37.5 asteen kuume tai jos oksensin. Kaikki muu oli lintsausta. [/quote] No niinhän se onkin lintsausta ko sairauksissa ..
[/quote]
??
[/quote]
Tarkoitin että kyllä 37-37.5 lämmöissä töihin mennään buranan avulla ja pieni huono olo ei oikeuta sairaslomaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:11"]Joo, sama homma. Juontaa juurensa siitä, että lapsena mua ei koskaan uskottu jos sanoin olevani sairas enkä voi mennä kouluun, ellei näyttönä ollut yli 37.5 asteen kuume tai jos oksensin. Kaikki muu oli lintsausta. [/quote] No niinhän se onkin lintsausta ko sairauksissa .. [/quote] ?? [/quote] Tarkoitin että kyllä 37-37.5 lämmöissä töihin mennään buranan avulla ja pieni huono olo ei oikeuta sairaslomaan.
[/quote]
Harvoin kai lämpö on ainoa oire. Jos on flunnsa, on hyväksyttävää olla kotona sairaana, jotta ei tartuttaisi heti työtovereita. Firmalle tulee kalliimmaksi, jos 15 henkeä on yhtäkkiä flunssassa kuin jos yksi henkilö lepää kotona hieman aikaa.